printlogo


کد خبر: 252754تاریخ: 1401/6/14 00:00
اخبار

سقف برداشت از خودپردازهای کدام شهرها ۵۰۰ هزار تومان شد؟
طبق اعلام سخنگوی بانک مرکزی، سقف برداشت روزانه از دستگاه‌های خودپرداز ۳ استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان و نقاط مرزی چذابه، شلمچه، مهران و خسروی افزایش یافته است. 
 بر اساس اطلاعیه‌ای که از سوی برخی بانک‌ها منتشر شده از 8 شهریور تا 5 مهرماه سقف برداشت روزانه وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز 500 هزار تومان شده است.  بر اساس توضیحات تکمیلی‌ای که قمری‌وفا، سخنگوی بانک مرکزی اعلام کرد، افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها، مربوط به ۳ استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان و نقاط مرزی است.  قمری‌وفا اعلام کرد:‌ در راستای خدمت‌رسانی به زائران محترم اربعین، بانک مرکزی مصوب کرد سقف برداشت روزانه وجه نقد در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان و همچنین نقاط مرزی چذابه، شلمچه، مهران و خسروی تا مبلغ 5 میلیون ریال به صورت درون‌بانکی تا 5 مهرماه افزایش یابد. 
***
ایران ۸۲۵ میلیون دلار برنج از هند در ۷ ماه وارد کرد
ایران در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی ۸۲۵ میلیون دلار برنج از هند وارد کرد که این رقم نسبت به ۱۲ ماهه سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است. وزارت بازرگانی و صنعت هند کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی را یک میلیارد و ۶۰۴ میلیون دلار اعلام کرد. مبادلات تجاری ایران و هند در این دوره با رشد ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. کل مبادلات تجاری ۲ کشور در ۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ بالغ بر یک میلیارد و ۷۴ میلیون دلار اعلام شده بود.  صادرات هند به ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای امسال رشد ۵۴ درصدی را تجربه کرده و به یک میلیارد و ۲۴۳ میلیون دلار رسیده است. هند در ۷ ماهه نخست سال میلادی گذشته ۸۰۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.  واردات هند از ایران نیز در ۷ ماهه نخست امسال رشد ۳۵ درصدی داشته و به ۳۶۱ میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل ۲۶۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود. 
***
ممنوعیت رجیستری گوشی تلفن همراه در ایام اربعین
گمرک ایران اعلام کرد بر اساس ابلاغ معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین بر اساس مصوبات کارگروه رجیستری وزارت صمت و ابلاغ معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین، ثبت و رجیستری گوشی تلفن همراه مسافران، ورودی از مبادی کشور عراق اعم از مرزهای زمینی و هوایی طی بازه زمانی ۱۰ تا ۳۱ شهریور ممنوع است و اگر گوشی تلفن همراه مسافری در این مدت وارد کشور شود، در سامانه‌های رجیستری ثبت نخواهد شد. 
***
خط تولید تیبا همچنان متوقف است
مصطفی آجرلو، رئیس روابط عمومی سازمان ملی استاندارد در توئیتی در فضای مجازی اعلام کرد: خط تولید تیبا و تیبا ۲ همچنان متوقف است. در این پیام آمده است: خط تولید تیبا و تیبا ۲ همچنان متوقف است‌، صرفا برای انجام تعهدات قبلی، با رفع عیوب و انجام شروط تعیین شده برای ثبت‌نام‌کنندگان و تا پایان تعهدات قبلی، مجوز ورودی با پیوست فنی صادر می‌شود‌. 
***
۸۲ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد
رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: قیمت گندم تا سه‌شنبه هفته جاری نهایی و بعد از آن اعلام می‌شود؛ ضمن اینکه ۸۲ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است. عطاءالله هاشمی درباره قیمت جدید خرید تضمینی گندم اظهار داشت: فردا صبح (امروز) در سالن اجلاس سران پیش از شروع مراسم سال زراعی جدید با رئیس‌جمهور جلسه‌ای در این زمینه داریم. همچنین فردا بعدازظهر نیز جلسه دیگری توسط اعضای شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک برگزار می‌شود.  وی افزود: در نهایت تا روز سه‌شنبه ۱۵ شهریورماه قیمت گندم نهایی و در هفته جاری توسط وزیر جهاد کشاورزی اعلام می‌شود.  هاشمی درباره اینکه پیشنهاد بنیاد ملی گندمکاران برای قیمت گندم چه قدر بوده است، گفت: رویکرد شورای قیمت‌گذاری بر این مبناست که قیمت‌ها چندان دستخوش تغییرات نشود اما کشاورز یارانه کاشت، بیمه و نهاده دریافت کند، البته قیمت نیز به صورت پایه تغییراتی خواهد داشت.  رئیس بنیاد ملی گندمکاران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تا صبح دیروز ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، اظهار داشت: فصل برداشت گندم حدودا تا اواخر مهرماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که میزان خرید تضمینی به حدود ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برسد. وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۲ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است، گفت: ۱۸ درصد مطالبات مانده که ۱۵ درصد آن مربوط به استان‌های سردسیر و شمال غرب کشور است که کشت جدید گندم ۲۰ تا ۲۵ شهریورماه در این استان‌ها آغاز می‌شود، بنابراین لازم است هرچه سریع‌تر مطالبات آنها پرداخت شود تا در کشت جدید دچار مشکل نشوند. هاشمی تأکید کرد: مسؤولان مربوطه قول دادند در هفته جاری پرداخت خوبی انجام شود تا کشاورزان این مناطق دچار مشکل نشوند. 
 

Page Generated in 0/0067 sec