printlogo


کد خبر: 252759تاریخ: 1401/6/14 00:00
اخبار

توصیه سردار سلامی به دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)
علم را از هرکجای عالم است بگیرید
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دانشگاه امام حسین(ع) سرزمین و قلب جهاد علمی انقلاب اسلامی است، گفت: ما به‌دنبال دانشگاهی هستیم که نمونه، برجسته، متعالی، شاهد مثال و تجسم‌یافته ارزش‏های والا باشد. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در دوره تربیت و تعالی مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام (دوره شهید فخری‌زاده) با بیان اینکه غرب اندیشه خود را طی سالیان متمادی در میان روشنفکران جوامع مختلف جاری کرده است، گفت: امروز اغلب دانشگاهیان ژئوپلیتیک و علم جغرافیا و تأثیر آن بر سیاست و تأثیر سیاست بر قدرت را با منطق غرب می‌‏آموزند. از سوی دیگر ما دانشگاهی می‏خواهیم که بتواند اتصال معنابخش علوم انسانی و علوم تجربی را در فضای اندیشه و تفکر و ارزش‏های اسلام نشان دهد؛ زیبایی و شکوه تمدن اسلام را نشان دهد. 
وی فلسفه دانشگاه امام حسین علیه‌السلام را جاودانه‏‌سازی دانش، بینش، نگرش و تفکر و اندیشه الهی اسلام و پرچمداری در این میدان عنوان و تاکید کرد: اینکه می‏گوییم دانشگاه نقطه مرجع علمی شود، یعنی سازنده دستگاه مختصات علمی عالم، اینها آرمان‏های دور و دست نیافتنی نیست؛ یعنی دستگاه مختصاتی که هر دانشگاهی خود را با نقطه مبدأ آن بسنجد، ساخت دستگاه مختصات سنجش و تعیین موقعیت علمی دانشگاه‏های دیگر که چنین دانشگاهی مدنظر است. وی با تاکید بر تداوم بهره‌گیری دانشگاه از همه استعدادهای کشور گفت: اتصال به حوزه‌‏های علمیه و علمای عزیز و ارتباط با تمام مراکز علمی و فنی داشته باشید. علم را از هرکجای عالم است بگیرید. علم میراث همه بشر است. علم حقیقی، علم نافع، علم طاهر، علم الهی است. 
***
توضیح دفتر آیت‌الله‌العظمی مکارم‌ درباره یک شایعه
دفتر آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی درباره شایعات اخیر پیرامون انتساب فردی به ایشان توضیحاتی ارائه کرد. 
به گزارش دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، در این توضیحات آمده است: چند روز است انتشار خبر برخورد با مشاور یکی از وزرا موجب پخش شایعات و بهانه‌ای برای دروغ و نفرت‌پراکنی دشمنان در میان مردم شریف و متدین گردیده است. اولا؛ شخص نامبرده از فرزندان یا نوادگان مرجعیت معظم نیست بلکه از منسوبین برادر مکرم ایشان می‌باشد. ثانیا؛ وی هیچ گونه ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد و هیچگاه از جانب این مجموعه مورد حمایت یا سفارشی قرار نگرفته است. ثالثا؛ انتساب افراد به بزرگان نه باعث تایید آنهاست و نه مایه محدودیت؛ بلکه هر کس بر حسب شرایط و توانمندی‌های خود و طبق قوانین می‌بایست به کار گرفته شود و پاسخگوی اعمال خود باشد. 
***
رویکرد دولت کمک به طبقات ضعیف است
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه رویکرد دولت مانند جهادگران، کمک به اقشار و طبقات ضعیف است، گفت: دولت برای رشد اقتصادی، تولید و اشتغال‌زایی کارهای بزرگی را شروع کرده است. 
محمد مخبر در رویداد ملی جهاد مقدس (اجلاسیه جهادگران کشور) با تاکید بر اینکه دولت برای حل مسائل کشور، نوسانات اقتصادی، تورم، ناترازی بودجه و مسائل بانک‌ها برنامه دارد، گفت: دولت برای رشد اقتصادی، تولید و اشتغال‌زایی کارهای بزرگی را شروع کرده و ان‌شا‌ءالله به نقطه خوبی خواهیم رسید. 
وی با تاکید بر اینکه دولت برای انواع اشتغال، مدل، منبع و ظرف اجرا تعریف کرده است، گفت: در بخش مسکن نیز همین گونه است و برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و امیدوارم با کمک مردم و گروه‌های جهادی شاهد تحول و اتفاقات مثبت باشیم. مخبر در ادامه با قدردانی از برگزار‌کنندگان اجلاسیه جهادگران کشور گفت: رویکرد جهادگران دلسوزی و کمک به اقشار و طبقات ضعیف است و همین رویکرد در دولت نیز وجود دارد که مبارزه با فقر و توزیع عادلانه یارانه‌ها از جمله اقدامات دولت در همین راستا بوده است. 
***
رئیس سازمان زندان‌ها مطرح کرد
پوشش حداکثری زندانیان واجد شرایط ذیل پابند الکترونیک
رئیس سازمان زندان‌ها گفت: زندانی حائز پابند الکترونیک باید بداند هر تخلفی از آن منجر به بازگشت به زندان و عدم بهره از هرگونه ارفاق قانونی می‌شود و این موضوع باید به عنوان یک فرهنگ به زندانیان تفهیم شود. 
غلامعلی محمدی با بیان اینکه درصدد هستیم تمام زندانیان واجد شرایط را زیرپوشش پابند الکترونیک قرار دهیم، گفت: نظارت ما بر این تأسیس کیفری که قاعده رحمت نظام کیفری جمهوری اسلامی ایران است، از این پس جدی‌تر گرفته می‌شود و البته در حوزه نظارت نیز باید شاهد وحدت رویه در تمام کشور باشیم. این موارد نیز در حوزه عملکرد «دفتر ساماندهی مراکز نیمه‌آزادی و نظارت الکترونیک» قرار دارد. 
محمدی همچنین اعلام کرد: زندانی تحت پوشش پابند الکترونیک باید بداند فقط می‌تواند در محدوده مقرر تردد کند و هر تخلفی از آن منجر به بازگشت به زندان می‌شود و بعد از آن هم از ارفاقات قانونی بهره نخواهد برد. این موضوع باید به عنوان یک فرهنگ به زندانیان عملا تفهیم شود. این لطف نظام کیفری ما به مددجویان است که موجب استقبال افکار عمومی قرار گرفته بنابراین نمی‌گذاریم این ارفاق قانونی لوث شود. 
وی ادامه داد: تبلور استراتژی ما ازجمله اداره زندان‌ها بر مبانی دانایی‌محوری و مدیریت علمی، در اقدامات دفتر آموزش و پژوهش متجلی می‌شود. ضمن اینکه دیگر نباید فقط دنبال پژوهش‌های نظری اعم از میدانی و کتابخانه‌ای برویم، بلکه معیار ما در آینده پژوهش‌های کاربردی است. 

Page Generated in 0/0113 sec