printlogo


کد خبر: 252769تاریخ: 1401/6/15 00:00
انجمن‌های سینمایی یار گرمابه و گلستان سازمان سینمایی

جلسه آشنایی و ایجاد هماهنگی‌های بیشتر در اداره سینماها با حضور رئیس انجمن مدیران سینما و هیات‌مدیره این انجمن در سازمان سینمایی برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، جلسه آشنایی و ایجاد هماهنگی‌های بیشتر در اداره سینماها با حضور وجیه‌الله شهیدی، رئیس انجمن مدیران سینما و هیات‌مدیره این انجمن متشکل از امیر قطبی، فریبرز قطبی، میثم ترابعلی، حسن‌علی مقیمی، شهناز مرادی و محمد خانی از مسؤولان امور سینماها و روح‌الله سهرابی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم روز یکشنبه در سازمان سینمایی برگزار شد. در ابتدای جلسه، اعضای هیات‌مدیره انجمن مدیران سینماها به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره مسائل و مشکلات پیش روی مدیران و کارکنان سینماها و ارائه راهکار و پیشنهادات خود پرداختند و با اشاره به این موضوع که اصلی‌ترین بازوی اجرایی بدنه سینما مدیران سینما هستند، خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی از سوی سازمان سینمایی به منظور افزایش دانش و توان مدیریتی و به‌روز شدن با جدیدترین مسائل و موضوعات مرتبط با مدیریت سالن‌های سینمایی شدند. 
در ادامه وجیه‌الله شهیدی، رئیس انجمن مدیران سینما با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که در پی شیوع ویروس کرونا دامنگیر سینما و عوامل فعال در آن، از جمله مدیران سالن‌ها و پرسنل فعال در سالن‌های سینمایی شده است، خواستار مساعدت ویژه مالی و اعتباری برای این صنف از سوی سازمان سینمایی شد. 
روح‌الله سهرابی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم در این جلسه ضمن تقدیر از حضور هیات مرکزی انجمن مدیران سینما در سازمان سینمایی و تشریح برنامه‌ها و اهداف کلی سازمان در حمایت از سالن‌های سینما و مدیران سینماها، افزود‍: انجمن مدیران سینما طی سال‌های گذشته جزو همراه‌ترین گروه‌های سینمایی با این سازمان بوده است و به‌رغم سختی کار و حساسیت فراوان در حیطه ماموریت‌ها و وظایف، خروجی قابل تحسین داشته‌اند. 
سهرابی با اشاره به اهتمام ویژه سازمان و در رأس آن رئیس سازمان برای کمک به معیشت سینماگران و توجه ویژه به شأن و جایگاه صنوف از جمله مدیران سینما بیان کرد: در مدیریت چند ماه اخیر با وجود تقاضاهای زیاد برای صدور کارت مدیریت سینماها، سازوکار دقیق‌تر و حساس‌تری برای این موضوع در نظر گرفته شده تا کسی که تخصص و توان کافی ندارد، براحتی وارد این مسؤولیت نشود، چرا که آسیب آن نه‌تنها متوجه مدیران متعهد و متخصص سینما، بلکه متوجه کلیت سینما و مخاطبان آن خواهد شد. وی ضمن تشریح اوضاع حاکم بر اکران، درباره تلاش‌های مدیران سازمان برای حل و فصل موانع ورود فیلم‌ها به چرخه اکران و ایجاد رونق اکران گفت: از همکاری فیلمسازان برای کمک به پیشبرد برنامه‌های مهم و اصلی سازمان قدردانی می‌کنم. مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم در پایان این جلسه از هیات مرکزی انجمن مدیران سینماها خواست نکات و مطالبات خود را به طور مشخص جهت طرح در سطح مسؤولان ارشد سازمان سینمایی به صورت مکتوب ارائه کنند تا پس از بررسی اقدام لازم اتخاذ شود. 

Page Generated in 0/0051 sec