printlogo


کد خبر: 252770تاریخ: 1401/6/15 00:00
اخبار

حضور ۳ پویانمایی ایرانی در جشنواره انیمیشن چانیارتون
۳ پویانمایی محصول امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش مسابقه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کمیک و انیمیشن چانیارتون یونان راه یافتند. به گزارش «وطن‌امروز»، ۳ پویانمایی از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش مسابقه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کمیک و انیمیشن چانیارتون یونان راه یافتند. 
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کمیک و انیمیشن چانیارتون در 6 بخش مجزا شامل بخش بین‌الملل فیلم‌های کوتاه انیمیشن، فیلم‌های انیمیشن کوتاه یونانی، بخش بین‌الملل فیلم‌های کوتاه دانشجویی، فیلم‌های کوتاه دانشجویی یونانی و بخش فیلم‌های بلند است. 
۳ فیلم کوتاه انیمیشن «بیماری دلسوزی» نخستین فیلم انیمیشن مارال علیزاده، «زمین بازی» نخستین ساخته سمانه اسدی و «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی به بخش مسابقه ششمین دوره این جشنواره بین‌المللی راه یافتند. فیلم‌های پویانمایی کانون در دوره‌های پیشین این جشنواره نیز به نمایش درآمده و جایزه‌هایی را نیز در دوره پنجم از آن خود کرده بودند. 
ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کمیک و انیمیشن چانیارتون از ۱۴ تا ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱ برابر با ۵ تا ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ در شهر چانیار کشور یونان در حال برگزاری است. 
***
«ببعی» در راه جشنواره فیلم فجر
انیمیشن سینمایی «ببعی» که تازه‌ترین محصول سازمان اوج است در جشنواره فیلم فجر رونمایی خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، انیمیشن سینمایی «ببعی» به کارگردانی حسین صفارزادگان و تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری، در چهل‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود.
سریال «ببعی» یکی از پرمخاطب‌ترین آثار شبکه پویاست که نسخه سینمایی آن برای حضور در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در مرحله تولید است. در خلاصه این فیلم آمده است: «ببعی که همیشه مجلات جغد قهرمان درباره پرواز را می‌خواند در سر رویای پرواز دارد و می‌خواهد مانند یک پرنده پرواز کند».
این انیمیشن سینمایی که با مشارکت موسسه «قاب رویا» و شرکت رایمون‌مدیا تولید شده، با تکنیک سه‌بُعدی و با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی انیمیشن‌سازی در ایران ساخته شده است. انیمیشن «ببعی» پس از ۲ فیلم «فهرست مقدس» و «پسر دلفینی» سومین انیمیشن سینمایی است که در سازمان اوج تولید شده است. 
***
«آتش عشق» پرفروش‌ترین مستند سال شد
«آتش عشق» با عبور از فروش یک میلیون دلاری در گیشه‌های جهان، عنوان پرفروش‌ترین مستند سال ۲۰۲۲ را از آن خود کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، «آتش عشق» ساخته سارا دوسا متعلق به نشنال جئوگرافیک، در آخر هفته‌ای که گذشت فروش خود را از مرز یک میلیون دلار هم فراتر برد و موفق‌ترین مستند سال شد. 
این فیلم که تابستان امسال اکرانش را شروع کرد با آغاز هفته جدید وارد نهمین هفته اکران خود می‌شود و اواخر امسال در دیزنی پلاس پخش می‌شود. این مستند نخستین ‌بار در ساندنس پخش شد و جایزه تدوین را دریافت کرد و پس از آن نشنال جئوگرافیک حقوق آن را خرید. 
در این فیلم زندگی و کار کاتیا و موریس کرافت، ۲ آتشفشان‌شناس فرانسوی از طریق تصاویر نادر آرشیوی آنها تصویر شده است. این زوج در نهایت با فوران کوه آتشفشانی «آنزین»‌ در سال ۱۹۹۱ در ژاپن جان باختند. نتفلیکس، آمازون، سونی، یونیورسال و پارامونت، همه خواهان به دست آوردن حقوق پخش این فیلم بودند که در نهایت نشنال جئوگرافیک این موفقیت را کسب کرد. 
برخی از دیدنی‌ترین تصاویر ثبت‌شده از بزرگ‌ترین شور زندگی‌ این ۲ محقق بی‌باک آتشفشان‌ها در این فیلم به اشتراک گذاشته شده است. 
***
معاون صدای رسانه ملی اعلام کرد 
آموزش تبلیغ غیرمستقیم پیام‌های معارفی به برنامه‌سازان
مسعود کاویانی به سمت دبیر شورای قرآن و معارف رادیو منصوب شد. به گزارش «وطن‌امروز»، علی بخشی‌زاده، معاون صدای سازمان صداوسیما در حکمی مسعود کاویانی را با حفظ سمت (مدیر رادیو معارف) به عنوان «دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدا» منصوب کرد. 
در حکم بخشی‌زاده خطاب به دبیر این شورا، احصا و تدوین سیاست‌های اصلی و جهت‌گیری‌های کلان معاونت صدا در حوزه قرآن و معارف، مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و مصوبات شورای عالی سیاست‌گذاری سازمان اشاره شده است. همچنین در حکم صادره سیاست‌گذاری برای ساخت برنامه‌های قرآنی و دینی در شبکه‌های رادیویی، سیاست‌گذاری در روزهای ویژه و مناسبتی برای هر شبکه رادیویی به منظور یکپارچگی محتوای برنامه‌های رادیویی معاونت بررسی و تحلیل برنامه‌های شبکه‌های رادیویی مورد تاکید قرار گرفته است. 

Page Generated in 0/0048 sec