printlogo


کد خبر: 252775تاریخ: 1401/6/15 00:00
طبق اعلام رسانه‌ها یکی از عملیات‌کنندگان در غور از اعراب سرزمین‌های اشغالی فلسطین است
آغاز دور جدید عملیات مسلحانه فرزندان 1948
در هفته‌ای که گذشت، 22 عملیات مسلحانه توسط فلسطینیان علیه اهداف صهیونیستی به ثبت رسید

گروه بین‌الملل: طبق آمارها و گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های صهیونیستی، در ۴۸ ساعت گذشته 8 عملیات مقاومتی مسلحانه علیه اشغالگران اسرائیلی از جمله 7 مورد تیراندازی و یک مورد انفجار بمب دست‌ساز به وقوع پیوسته است که نمونه بارز و نادر آن در عملیات «غور» در کرانه باختری رود اردن انجام شد که نشانه ضعف روزافزون نظامی اسرائیل و مسلح شدن بیشتر اعراب فلسطین اشغالی و کرانه باختری است. مصطفی صواف، کارشناس برجسته فلسطینی در یادداشتی به این نکته اشاره کرد که میزان عملیات‌های مسلحانه ریز و درشت علیه اسرائیل در مرزهای 1948 و 1967 نشان‌دهنده آن است که کرانه باختری و مردم عرب داخل فلسطین اشغالی به سمت سلاح پیش می‌روند و این موضوع باعث بروز یک جنگ تمام‌عیار در آینده خواهد شد. منابع عبری‌زبان روز یکشنبه از تیراندازی به سمت اتوبوس حامل شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست در خیابان 90 در منطقه غور اردن خبر دادند. این خبر مانند بمب در فضای رسانه‌ای منفجر شد. گردان‌های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح طی بیانیه‌ای مسؤولیت عملیات مقاومتی در منطقه اغوار را بر عهده گرفت. در این بیانیه آمده است ۳ نفر از مبارزان این گردان‌ها در منطقه غور اردن در کمین اشغالگران اسرائیلی نشسته و به سمت اتوبوس حامل نظامیان اسرائیلی آتش گشوده و از نزدیک با آنان درگیر شدند که در این عملیات شماری از نظامیان اسرائیلی کشته و زخمی شدند. این عملیات مسلحانه و کمین در یک فضای بشدت نظامی انجام شده است. به گفته این منابع، در پی این تیراندازی راننده اتوبوس زخمی شده و وضعیت وخیمی دارد. در همین حال، برخی منابع نیز از تیراندازی در منطقه‌ای دیگر در نزدیکی همین منطقه‌ای که این اتوبوس هدف حمله قرار گرفته، خبر دادند که نشان می‌دهد اسرائیل بشدت در حال مواجهه با یک اتفاق بزرگ نظامی است. منابع اسرائیلی به نقل از سخنگوی ارتش این رژیم اعلام کردند‌، در عملیات غور 7 صهیونیست زخمی شدند که حال یک نفر از آنها وخیم است.
 از سوی دیگر نفر سوم عملیات مسلحانه یکشنبه هنوز توسط اسرائیلی‌ها بازداشت نشده است. در همین زمینه شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد در پی وقوع عملیات تیراندازی در منطقه غور، پلیس رژیم صهیونیستی در سراسر اراضی اشغالی به حالت آماده‌باش درآمده و شمار نیروهای مستقر در مناطق پرتنش را افزایش داده است. منابع خبری اعلام کردند که مجریان عملیات تیراندازی منطقه غور ۲ جوان فلسطینی به نام‌های ولید و محمد ترکمان بودند که هر دو از ساکنان جنین هستند، همان اردوگاهی که ماه قبل شهید ابراهیم نابلسی، یکی از فرماندهان گردان‌های الاقصی در آن علیه اسرائیلی‌ها مبارزه می‌کرد و به یک «قهرمان بزرگ» تبدیل شده بود و تا آخرین گلوله مقابل صهیونیست‌ها ایستاد و به شهادت رسید. 
عملیات خارق‌العاده غور توسط گروه‌های مقاومت هم مورد استقبال قرار گرفت. جنبش مقاومت اسلامی حماس عملیات تیراندازی در منطقه غور را که به زخمی شدن 7 نظامی اشغالگر اسرائیلی منجر شد، تبریک گفت. جنبش جهاد اسلامی ضمن تبریک عملیات قهرمانانه در منطقه غور که به زخمی شدن 7 نظامی اسرائیلی منجر شد، تاکید کرد این عملیات پاسخی طبیعی به جنایات روزافزون دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین بود. 
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز ماه جاری تاکنون ۱۰ مورد عملیات تیراندازی و حمله با سلاح سرد در اراضی اشغالی به وقوع پیوسته است. از سوی دیگر شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد اتوبوس هدف قرار گرفته در عملیات تیراندازی در منطقه غور، ضد‌گلوله نبوده و مجریان عملیات ده‌ها گلوله به سمت آن شلیک کردند، در حالی ‌که شمار زیادی از نظامیان تیپ کفیر که ۲ هفته پیش به ارتش ملحق شدند، جزو سرنشینان این اتوبوس بودند. در ماه‌های اخیر یک سلسله چاقوکشی و تیراندازی در مناطق اشغالی رخ داده است که منجر به کشته شدن شهرک‌نشینان غیرقانونی اسرائیلی چه در کرانه باختری اشغالی و چه در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ شده است. یکی از مواردی که در این عملیات حائز اهمیت است اینکه یکی از عاملان عملیات از اعراب داخل فلسطین اشغالی است.
 یکی از آمارهای جنجالی و بحث‌برانگیز، اعراب اسرائیلی است، یعنی فلسطینی‌هایی که در مناطق اشغالی زندگی می‌کنند. نزدیک به 2 میلیون عرب در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند که همه آنها برای صهیونیست‌ها به کابوس تبدیل شده‌اند. آنها در یک تبعیض بزرگ زندگ می‌کنند. طبق یک نظرسنجی که توسط اندیشکده‌های اسرائیلی انجام شده بود از هر 10 نفر اعراب درون مناطق فلسطین اشغالی 7 نفر اعلام کرده‌اند تبعیض نژادی و مذهبی علیه آنها صورت می‌گیرد.
 عرب‌های اسرائیلی اکثرا مسلمان هستند اما مانند بقیه فلسطینیان، مسیحیان دومین گروه بزرگ را در میان آنها تشکیل می‌دهند. عرب‌های اسرائیلی از زمان برگزاری نخستین انتخابات در سرزمین‌های اشغالی در ۲۵ ژانویه ۱۹۴۹ حق رای داشته‌اند اما می‌گویند برای چندین دهه در معرض تبعیض قرار داشته‌اند. بر اساس گزارشی که در آوریل ۲۰۲۱ توسط دیده‌بان حقوق بشر منتشر شد، مقامات فلسطین اشغالی مرتکب آپارتاید نسبت به فلسطینیان داخل اسرائیل و فلسطینیان سرزمین‌های اشغالی در کرانه غربی و غزه شده‌اند که یکی از مصادیق جنایت علیه بشریت است. 
 

Page Generated in 0/0053 sec