printlogo


کد خبر: 252782تاریخ: 1401/6/15 00:00
اخبار

برد پرسپولیس با تولد دوباره صادقی صدر جدول با هوادار سرخ ماند!
تیم فوتبال پرسپولیس با غلبه بر تیم هوادار، سومین برد متوالی این فصل را کسب کرد و ضمن تداوم روند شکست‌ناپذیری خود، صدرنشین لیگ باقی ماند. در یکی از دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر پرسپولیس به مصاف تیم هوادار رفت که این بازی با نتیجه ۳ بر یک به سود پرسپولیس ‏‬به پایان رسید. در این بازی که بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار شد، «یورگن لوکادیا» (۱۳) و سعید صادقی (۳۷ و ۶۱) برای پرسپولیس و داریوش شجاعیان (۸۲ - پنالتی) برای هوادار گلزنی کردند. به این ترتیب پرسپولیس با کسب سومین ‏‬برد متوالی خود ۱۱ امتیازی شد و ضمن تداوم روند شکست ناپذیری، در صدر جدول باقی ماند. دروازه پرسپولیس هم در این فصل برای نخستین بار توسط تیم هوادار باز شد. تیم هوادار هم ۵ امتیازی باقی ماند. تیم داوری این مسابقه متشکل از بیژن حیدری، حسن ظهیری و محسن سلطانی بود. حیدری در جریان بازی به مهدی ترابی، سروش رفیعی، گولسیانی و علی نعمتی از پرسپولیس و سپهر روزی‌طلب، جواد محمدی و نیما انتظاری از هوادار کارت زرد نشان داد. همچنین امیرحسین پورمحمد بازیکن هوادار در دقیقه ۹۱ با دریافت کارت قرمز مستقیم اخراج شد. دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ‌ملی هم که این روزها در انتظار مشخص شدن وضعیتش از سوی رئیس جدید فدراسیون فوتبال است، در ورزشگاه حضور داشت و بازی را از نزدیک تماشا کرد. اسکوچیچ که هنوز از حضورش روی نیمکت تیم ‌ملی در جام‌جهانی قطر مطمئن نیست، طبق برنامه عملکرد بازیکنان لیگ را زیر نظر دارد و باید دید فدراسیون برای او چه تصمیمی خواهد گرفت. 
 
* کارشناسی داوری دیدار هوادار و پرسپولیس
نوذر رودنیل معتقد است حیدری قضاوت خوبی را در دیدار هوادار و پرسپولیس نداشت. رودنیل، کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا درباره قضاوت بیژن حیدری در دیدار هوادار و پرسپولیس گفت: در دقیقه ۱۵ گل پرسپولیس صحیح بود و پیش از گل تمام توپ از تمام خط زمین رد نشده بود. اشتباه حیدری در دقیقه ۶۷ رخ داد که باید سروش رفیعی را بابت خطای شدید روی نقطه حساس بدن بازیکن هوادار اخراج می‌کرد اما تنها به او یک کارت زرد نشان داد. چنین تصمیمی از سوی حیدری کمی عجیب بود. نوذر رودنیل درباره پنالتی اعلام شده برای هوادار هم عنوان کرد: چیزی که من در این تصاویر تلویزیونی بی‌کیفیت دیدم، بازیکن بیرون از محوطه بود اما نظر قطعی نمی‌دهم و به نظر داور و کمک‌داور احترام می‌گذارم. همچنین تیم داوری در دقیقه ۹۰ امیرحسین پورمحمد را به دلیل گرفتن موقعیت صد درصد گل از بازیکنان پرسپولیس بدرستی اخراج کرد، زیرا عمری با دروازه‌بان تک‌به‌تک شده بود و خطا هم بیرون از محوطه جریمه رخ داد.
***
سلیمی از قضاوت مبارزه کاراته‌کای رژیم اشغالگر قدس انصراف داد
در جریان روز دوم مسابقات لیگ جهانی کاراته، رئیس پیشین کمیته داوران کشورمان از قضاوت مبارزه نماینده رژیم اشغالگر قدس امتناع کرد. چهارمین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی کاراته موسوم به کاراته وان به مدت ۳ روز به میزبانی آذربایجان در باکو برگزار شد. در این دوره از مسابقات ۵ داور بین‌المللی کشورمان از جمله جواد سلیمی، رئیس پیشین کمیته داوران کشورمان کار قضاوت مسابقات را بر عهده داشتند که در جریان روز دوم این مسابقات وی از قضاوت مبارزه نماینده رژیم اشغالگر قدس انصراف داد. وی که در پنل داوری تاتامی ۲ حضور داشت، برای این مبارزه به عنوان سرداور وارد تاتامی شد که پس از آنکه از ملیت ۲ کاراته‌کا مطلع شد، موضوع را با رئیس شورای داوران جهان مطرح کرد و به جای وی مدیر همان تاتامی قضاوت را ادامه داد. جواد سلیمی از داوران برجسته کاراته دنیاست که سال‌هاست از سوی شورای داوران WKF برای قضاوت در مسابقات دعوت می‌شود. 
***
مدیرکل جدید حراست وزارت ورزش و جوانان منصوب شد
وزیر ورزش و جوانان با صدور حکمی مدیرکل حراست این وزارتخانه را منصوب کرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان حراست کل کشور و معاونان وزارت ورزش و جوانان، مراسم تکریم مجید شهیدی، مدیرکل سابق و معارفه حسین شهرابی، سرپرست جدید مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در ابتدای این نشست وزیر ورزش و جوانان با قدردانی از زحمات شهیدی اظهار کرد: نسبت به جایگاه حراست در ورزش دیدگاه مثبتی وجود دارد. ورزش سال‌هاست با کمک‌ها، فعالیت‌ها و جایگاه حراست آشنایی دارد. ما با همه وجود در مقاطع مختلف از ورود پیشگیرانه، تحلیل‌ها، هشدارها و مشورت‌های حوزه حراست که حقیقتا راهگشا بوده است استفاده کرده‌ایم. حمید سجادی با خوشامد به حسین شهرابی، سرپرست جدید مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان و ضمن بیان سابقه او در حراست از جمله حراست مجموعه‌ها و بخش‌های ورزشی، برای وی در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد. سیدحسین حجتی، رئیس سازمان حراست کل کشور نیز در این مراسم جابه‌جایی افراد در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها را به دوی امدادی تشبیه کرد و با تاکید بر برنامه‌محور بودن در پیشبرد امور گفت: امیدوارم با حضور مسؤول جدید حراست وزارت ورزش و جوانان، برنامه‌ها و ایده‌های جدیدی اجرایی شود. بر اساس این گزارش، حسین شهرابی که به عنوان سرپرست مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان انتخاب شده در آخرین سمت خود مدیرکل حفاظت فیزیکی صداوسیما بوده است. از سوابق شهرابی می‌توان به ریاست وی در دفتر مرکزی حراست شرکت توسعه وزارت ورزش و جوانان، مدیرکلی حفاظت فیزیکی وزارت ورزش و جوانان و نایب‌رئیسی در انجمن سپک‌تاکرا اشاره کرد. 

Page Generated in 0/0067 sec