printlogo


کد خبر: 252792تاریخ: 1401/6/15 00:00
اخبار

‌اعضای باند قاچاق زنان و دختران جوان به اعدام محکوم شدند
زهرا صدیقی و الهام چوبدار، اعضای باند قاچاق زنان و دختران جوان از سراسر کشور، در دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شدند. طی روزهای گذشته خبری مبنی بر صدور حکم اعدام برای زهرا صدیقی و الهام چوبدار در فضای مجازی منتشر شده که جوسازی‌های زیادی در این رابطه صورت گرفته است. پیگیری‌های مرکز رسانه قوه‌ قضائیه نشان می‌دهد دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه افراد نامبرده را به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرده است. برخلاف اخبار منتشرشده در فضای مجازی و جوسازی‌های صورت‌گرفته، حوزه فعالیت و اتهامات این افراد فریب و قاچاق زنان و دختران جوان به یکی از کشورهای منطقه با امید آموزش، وعده اشتغال و سوءاستفاده از آنها بوده که در مواردی منجر به خودکشی چندین نفر از این دختران شده است. بر اساس مستندات پرونده، قاچاق دختران توسط این باند تنها منحصر به استان آذربایجان غربی نبوده و این باند اقدام به فریب و قاچاق دختران از سراسر کشور کرده‌ است. 
***
آغاز جشن مدارس در هفته اول مهرماه
مدیرکل امور اجرایی توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آخرین جزئیات پویش ملی «شور عاطفه‌ها» را که امسال از ۱۵ مردادماه برگزار شده و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد تشریح کرد. 
حسین گیلاسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از اهداف و وظایف کمیته امداد کمک به امر آموزش، تربیت و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان نیازمند تحت حمایت است، گفت: بر این اساس همه ساله در آستانه شروع سال تحصیلی، کمیته امداد آیین ملی و مردمی پویش ملی «شور عاطفه‌ها» را در سراسر کشور برگزار می‌کند. به گفته وی، پویش ملی «شور عاطفه‌ها» 4 هدف ترویج فرهنگ و سنت حسنه انفاق و نیکوکاری و خیریه، احسان در جامعه اسلامی در راستای کمک به تحصیل علم‌آموزی نوجوانان و جوانان، فرهنگ‌سازی فرصت حضور و مشارکت آحاد مردم کشور در موضوع کمک به انفاق و نیکوکاری برای تحصیل دانش‌آموزان، افزایش همبستگی و انسجام اجتماعی عمومی در جامعه، اجرایی کردن نیت نیکوکارانه در موضوع تحصیل نیازمندان، تامین نیازهای دانش‌آموزان در آستانه ورود به سال تحصیلی با مشارکت آحاد مردم و هدفمندسازی و هدایت انفاق مردم در جهت تحصیل جوانان نیازمند را دنبال می‌کند. 
وی خاطرنشان کرد: اجرای پویش ملی شور عاطفه‌ها در معابر شهری طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هفته سوم شهریورماه، در مصلی‌های نماز جمعه سراسر کشور در جمعه آخر شهریورماه و در مدارس در هفته اول مهرماه خواهد بود. 
***
عضو کمیسیون پزشکی قانونی کشور مطرح کرد
هر هفته ۲ مرگ زیر تیغ جراحان زیبایی غیرمجاز اتفاق می‌افتد
عضو کمیسیون پزشکی قانونی کشور با اشاره به عوارض انجام نادرست جراحی‌های زیبایی گفت: جراحی زیبایی توسط افراد غیرمتخصص و غیرمجاز، هر هفته منجر به وقوع حداقل 2 مرگ در کشور می‌شود. حمیدرضا علیزاده درباره عوارض انجام نادرست عمل‌های جراحی زیبایی اظهار داشت: بیشتر پرونده‌هایی که در حال حاضر در پزشکی قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد مربوط به کارهای زیبایی است که توسط افراد غیرمتخصص انجام شده است. 
وی افزود: افراد موظفند قبل از انجام هر درمانی بویژه جراحی زیبایی و ترمیمی، با جست‌وجوی اینترنتی اطلاعات پزشک مورد نظر خود را پیدا کنند و در این رابطه سایت سازمان نظام پزشکی اطلاعات کامل پزشک را با وارد کردن نام و نام خانوادگی، در اختیار جوینده قرار می‌دهد. وی گفت: یک تزریق ساده ژل در لب توسط فرد غیرمتخصص می‌تواند به نکروز (از بین رفتن بافت) کامل این عضو منتهی شود. این متخصص جراحی ترمیمی و زیبایی در ادامه افزود: انجام جراحی‌های زیبایی توسط افراد غیرمتخصص و غیرمجاز، هر هفته منجر به وقوع حداقل ۲ مرگ در کشور می‌شود. همچنین تزریق ساده بوتاکس اگر توسط فرد ماهر و متخصص انجام نشود با عوارض بسیار زیادی همراه خواهد بود که گاهی جبران این نواقص توسط فوق‌تخصص زیبایی هم امکان‌پذیر نخواهد بود. 
***
توسعه و تجهیز مدارس در دستور کار قرار گرفت
شهردار منطقه 14 از انعقاد تفاهمنامه همکاری با آموزش‌و‌پرورش این منطقه درباره توسعه و تجهیز مدارس و فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 14، محمدامین سالاری‌پور گفت: در آستانه ماه مهر و در راستای تجهیز و توسعه مدارس، نخستین نشست اعضای کمیته اجرایی حمایت از مدارس با حضور مدیران شهری منطقه، رئیس آموزش‌و‌پرورش و هیات همراه برگزار شد. 
در این مراسم قاسم بیانی، رئیس آموزش‌و‌پرورش منطقه 14 با اشاره به اهمیت ایجاد روحیه نشاط اجتماعی و مهارت‌آموزی کودکان به عنوان نسل سازنده کشور، فعالیت‌های شهرداری منطقه ویژه دانش‌آموزان در فصل تابستان از جمله برپایی پایگاه‌ها و اردوهای تابستانی، همچنین اقدامات حمایتی جهت نوسازی و توسعه مدارس و محیط پیرامونی را مثبت و مهم برشمرد. 
محمدامین سالاری‌پور، شهردار منطقه 14 نیز در این جلسه اجرای طرح حمایت از توسعه و تجهیز مدارس را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این منطقه اعلام کرد و گفت: در همین راستا تمام حوزه‌های شهری پای کار هستند تا اقدامات مختلفی را در قالب اجرای آسفالت و رفع نواقص عمرانی، رنگ‌آمیزی المان‌ها، خط‌کشی بلوک عابر پیاده، اقدامات نگهداشت فضاهای پیرامونی و فضای سبز و...  برای آماده‌سازی حضور دانش‌آموزان در مدارس انجام دهند.  

Page Generated in 0/0055 sec