printlogo


کد خبر: 252811تاریخ: 1401/6/16 00:00
عوامل برنامه «سینما هویت» در گفت‌و‌‌گو با «وطن‌امروز» مطرح کردند
هویت سینمایی در شبکه امید

محمدعلی میرزایی: این روزها شبکه امید برنامه «سینما هویت» را روی آنتن دارد؛ برنامه‌ای گفت‌و‌گومحور که در روزهای تابستان ۱۴۰۱ میزبان کودکان و نوجوانان است. این برنامه از 3 پارت معرفی فیلم و آیتم، پخش فیلم سینمایی و 10 دقیقه گفت‌و‌گو درباره محورهای فیلم و نسبت آن با هویت تشکیل شده است. 
پیمان خزلی، تهیه‌کننده این برنامه در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» می‌گوید: بدون شک پاسخ به سوال کیستی، سوال هر نوجوانی است؛ نوجوان جست‌وجوگری که تلاش می‌کند تا در این سن به پاسخ این سوال کیستی، برسد و رسانه‌ها در همه جای جهان برنامه و تدابیر ویژه‌ای برای منبع پاسخ این سوال نوجوانان ارائه می‌دهند. مقوله نوجوان در ایران چند سالی است که مورد توجه صاحب‌نظران قرار گرفته است؛ هویت نوجوان از دیگر نکاتی است که برنامه «سینما هویت» قصد دارد با بررسی موارد هویت‌بخش به نوجونان در رسانه و فضای کلی قدمی در راستای خودشناسی آنها بردارد. 
فرزانه کریمیان، سردبیر این برنامه نیز معتقد است: در این برنامه ما به بهانه پخش فیلم‌هایی با موضوعات مشابه در هر هفته، موضوعات نوجوان را از آن جنبه مورد بررسی قرار می‌دهیم. «سینما هویت» موضوعاتی همچون زنان، تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، ورزش و... را مورد بررسی قرار داده و قصد دارد به یک بسته کامل هویتی از منظر رسانه، سینما و مسائل نوجوان برسد. او افزود: هویت و شخصیت‌بخشی از جمله مواردی است که این روزها باید مورد توجه فعالان فرهنگی قرار گیرد، چرا که عدم توجه به آن و تولید محتوای غربی که همزمان با آن انجام می‌شود می‌تواند فرهنگ ایرانی‌- اسلامی را به حاشیه ببرد، از این رو توجه به ظرفیت‌های ایرانی و اسلامی بویژه برای قشر نوجوان همواره باید در دستور کار متولیان فرهنگ قرار گیرد. 
این برنامه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه روی آنتن شبکه امید می‌رود. 
این مجله سینمایی با بهره‌گیری از توان تحلیل، نقد و بررسی نوجوانان، به‌ دنبال نگاهی دقیق‌تر به فیلم‌های روز ایران و جهان است و از آنجا که هویت یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های نوجوان امروزی است، «سینما هویت» قصد دارد سینمای ایران و جهان را با دید هویت ‌نوجوان بررسی کند. یکی از اولویت‌های «سینما هویت» همراه کردن جمعی از نوجوانان با محتوای این برنامه است و سوژه‌‌ها و ایده‌های تولید این برنامه را با مشورت و ناظر به دغدغه‌های هویتی نوجوانان طرح و بررسی می‌کند. 

Page Generated in 0/0048 sec