printlogo


کد خبر: 252815تاریخ: 1401/6/16 00:00
اخبار

«بچه‌های مدرسه دارالحکمه» به شبکه ۲ می‌آیند
 
مستند «بچه‌های مدرسه دارالحکمه» امروز چهارشنبه 16 شهریور، ساعت 8:30 از شبکه ۲ سیما روانه آنتن می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مستند «بچه‌های مدرسه دارالحکمه» با موضوع سفر تعدادی از طلبه‌های جوان به عراق و شرکت در پیاده‌روی اربعین امروز ساعت 8:30 از شبکه ۲ سیما پخش می‌شود. این مستند ماجرای سفر طلبه‌های جوان مدرسه دارالحکمه به کربلاست که برای اولین ‌بار مشرف می‌شوند. آنها تلاش می‌کنند در مسیر پیاده‌روی به زبان عربی با زائران دیگر کشورها درباره موضوعات مهم منطقه صحبت کنند و فعالیت تبلیغی داشته باشند و نام فیلم هم از همین نکته گرفته شده است. 
گفتنی است «بچه‌های مدرسه دارالحکمه» سال ٩٤ در کشور عراق فیلمبرداری شده و محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است. 
***
کوشک باغ هنر میزبان نقش‌ راستان روح‌الامین
نمایشگاه آثار حسن روح‌الامین با عنوان «نقش راستان» از 21 شهریور تا ۵ مهرماه در کوشک باغ هنر برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، «نقش راستان» شامل مجموعه آثار حسن روح‌الامین و پرده‌های قدیمی عاشورایی او است که از ۲۰ شهریور تا پنجم مهرماه در کوشک باغ هنر برگزار می‌شود. «نقش راستان» بزرگ‌ترین مجموعه آثار حسن روح‌الامین است که تاکنون در یک نمایشگاه روی دیوار می‌رود. در این نمایشگاه ۲۳ نقاشی از این هنرمند و همچنین پرده‌های عاشورایی از عباس بلوکی‌فر و محمدرضا محمدحسینی به نمایش گذاشته می‌شود. 
نمایشگاه «نقش راستان» به همت مؤسسه هاتف سحر و منطقه فرهنگی- گردشگری عباس‌آباد در کوشک باغ هنر به مناسبت اربعین حسینی به نشانی بزرگراه حقانی، جنب باغ کتاب برگزار می‌شود. این نمایشگاه از ۲۱ شهریور تا ۵ مهر از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در معرض دید علاقه‌مندان و شهروندان قرار خواهد گرفت. 
***
شروع پخش «بی‌همگان» از مهرماه
تهیه‌کننده سریال «بی‌همگان» از زمان پخش این سریال تلویزیونی خبر داد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مهران مهام، تهیه‌کننده سریال تلویزیونی «بی‌همگان» درباره آخرین وضعیت این سریال به تسنیم گفت: ان‌شاءالله تا پایان هفته تصویربرداری سریال «بی‌همگان» به پایان خواهد رسید و به ما گفته‌اند از 10 مهرماه سریال روی آنتن خواهد رفت. خوشبختانه سریال ما پربازیگر و پرلوکیشن است و در 37 قسمت تقدیم بینندگان خواهد شد. 
وی درباره بازگشت به تلویزیون با یک ملودرام اجتماعی عنوان کرد: بعد از مدت‌ها برگشتیم؛ آخرین کار ملودرامی که برای تلویزیون ساخته بودیم به «دلنوازان» برمی‌گردد. امیدوارم مردم از این ملودرام هم راضی باشند. چون به عشق مردم ساختیم تا ببینند و به آن نمره بدهند. 
***
مسافران برزیلی و بلغار اسکار مشخص شدند
«مریخ یک» برزیلی و «مادر» بلغارستانی، تعداد فیلم‌های معرفی شده به اسکار 2023 را به 14 فیلم رساندند. به گزارش «وطن‌امروز»، برزیل فیلم «مریخ یک» و بلغارستان فیلم «مادر» را به عنوان نماینده خود برای رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ معرفی کردند. «مریخ یک» به کارگردانی گابریل مارتینس به رویاهای اتوپیایی یک پسر نوجوان در میان تناقضات خانوادگی و مشکلات اقتصادی و سیاسی برزیل می‌پردازد. 
این فیلم ژانویه ۲۰۲۲ در جشنواره‌های ساندنس و تولوز به نمایش درآمد و تاکنون در ۳۵ جشنواره شرکت کرده و ۳ جایزه برده است. این نخستین ساخته انفرادی مارتینس است. وی نخستین فیلم بلندش را سال ۲۰۱۹ با عنوان «در قلب دنیا» با همکاری مائوریلیو مارتینس ساخته بود. آخرین بار که یک فیلم برزیلی نامزدی اسکار را کسب کرد سال ۱۹۹۹ بود. 
همچنین «مادر» ساخته زورنیتسا سوفیا هم نماینده بلغارستان برای اسکار است. سوفیا علاوه بر کارگردانی «مادر» با همراهی میگلنا دیمووا فیلمنامه این فیلم را هم نوشته است. او نویسندگی ۴ فیلم داستانی و ۲ فیلم مستند را در کارنامه خود دارد و ۷ سریال تلویزیونی، یک نمایش تئاتری و یک اپرا را نیز کارگردانی کرده است. از سال ۱۹۷۰ تاکنون بلغارستان ۲۸ فیلم به اسکار معرفی کرده که هرگز هیچ یک نامزدی اسکار را کسب نکرده‌اند و تنها سال ۲۰۰۹ یک بار این کشور به فهرست کوتاه اسکار راه یافت. 
«مادر» با الهام از رویدادهای واقعی در کنیا فیلمبرداری شده و داستانش بر النا کارگردان تئاتری تمرکز دارد که هم می‌خواهد فرزندی داشته باشد و هم در حرفه‌اش پیشرفت کند اما به طور غیرمنتظره‌ای در ۳۲ سالگی توانایی باروری را از دست می‌دهد.

Page Generated in 0/0056 sec