printlogo


کد خبر: 252828تاریخ: 1401/6/16 00:00
اخبار

دومین تساوی متوالی استقلال با ساپینتو
پیکان راه نداد
تیم فوتبال استقلال پنجمین دیدار خود در لیگ برتر را در شرایطی با تساوی برابر پیکان به پایان رساند که از دست دادن این ۲ امتیاز اجازه نداد آبی‌ها به یک قدمی پرسپولیس در صدر جدول برسند. آخرین دیدار از هفته پنجم بیست‌و‌دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر دیشب بین تیم‌های استقلال و پیکان در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا آبی‌پوشان فرصت ۱۰ امتیازی شدن و رسیدن به یک قدمی سرخپوشان را از دست بدهند. استقلال در ۴ دیدار گذشته صاحب یک شکست، ۲ پیروزی و یک تساوی شده بود. شاگردان ساپینتو که هواداران آقا و خانم را هم کنار خود می‌دیدند، از ابتدا به دنبال رسیدن به گل بودند تا زمینه شادی سکونشینان را فراهم کنند اما تلاش آنها در نیمه اول راه به جایی نبرد و خط حمله این تیم نتوانست از موقعیت‌هایی که به دست آمد، استفاده کند. هر چند پیکان بازی تدافعی را در دستور کار قرار داده بود و قطعا کادر فنی استقلال هم از این موضوع آگاه بود اما روش بازی آبی‌پوشان در نیمه اول همان‌طور بود که پیکانی‌ها می‌خواستند. با اینکه ساپینتو پیمان بابایی، مهدی قائدی و محمد محبی را در خط حمله قرار داده بود تا با استفاده از سرعت آنها از خط دفاعی مستحکم پیکان عبور کند اما تدبیر او در نیمه اول جواب نداد و این ۳ بازیکن نتوانستند قفل دروازه را باز کنند. پیکان هر چند بیشتر در لاک دفاعی بود اما در دقیقه ۴۵ صاحب یک موقعیت تک به تک شد که سیدحسین حسینی با استفاده از تجربه و توانایی خود اجازه نداد دروازه‌اش باز شود و توپ مهاجم پیکان را مهار کرد. استقلال در دقایق پایانی نیمه اول توسط پیمان بابایی و محمد محبی ۲ موقعیت خوب را به دست آورد که ضربه نهایی هیچ کدام راهی به دروازه نیافت تا تلاش ۲ تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. نیمه دوم با میل تهاجمی بیشتر استقلال برای رسیدن به گل شروع شد و شاگردان ساپینتو فشار بیشتری را روی دروازه حریف وارد کردند تا به گل برسند اما دفاع چند لایه شاگردان مجتبی حسینی کار را برای آبی‌ها سخت کرده بود. در دقیقه ۶۴ پیمان بابایی دروازه پیکان را باز کرد اما به دلیل اینکه روی دروازه‌بان حریف مرتکب خطا شد، داور این گل را مردود اعلام کرد. با این حال فشار حملات استقلال در این دقایق بیشتر از قبل بود. در ۱۰ دقیقه پایانی استقلال تمام توانش را گذاشت تا دروازه پیکان را باز کند و حتی ارسلان مطهری را به جای قائدی به زمین فرستاد اما باز هم دفاع چند لایه حریف اجازه رسیدن به گل را نداد. استقلال و پیکان با این تساوی هر دو ۸ امتیازی شدند. تا همچنان جزو تیم‌های نیمه بالای جدول باشند.
***
از اعتراف امباپه به دخالت مکرون تا احتمال انتقال به رئال‌مادرید!
ستاره پاری‌سن‌ژرمن دخالت رئیس‌جمهور فرانسه در ممانعت از انتقالش به رئال را تایید کرد. 
به گزارش نشریه «موندو دپورتیوو»، کیلیان امباپه بزرگ‌ترین خرید تابستانی «پی‌اس‌جی» بود. پس از یک فشار و کشمکش بسیار طولانی، باشگاه پاریسی موفق شد این مهاجم را متقاعد کند پیشنهاد رئال‌مادرید را رد و قراردادش را تمدید کند. 
پس از آنکه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، او را برای ماندن تحت فشار قرار داد، مرد فرانسوی با قرارداد چند‌صد میلیون دلاری تا سال 2025 موافقت کرد. امباپه در جدیدترین مصاحبه‌اش به مداخله رئیس‌جمهور فرانسه در پروژه انتقالش به رئال اعتراف کرد. 
این بازیکن توضیح داد: من هرگز تصور نمی‌کردم قرار است با رئیس‌جمهور درباره آینده حرفه‌ای‌ام صحبت کنم، بنابراین این موضوع دیوانه‌کننده بود، واقعا دیوانه‌کننده است. او به من گفت می‌خواهم در پاریس بمانی. نمی‌خوام الان به رئال بروی و شما برای کشور بسیار مهم هستید. وقتی رئیس‌جمهور این را به شما می‌گوید، این مهم است. 
در شرایطی که رئال‌مادرید بیش از هر زمان دیگری سرگردان بود، مکرون اصرار داشت امباپه در پاریس بماند. صحبت از باشگاه رئال شد و امباپه در باز کردن دوباره درها برای بازی در سانتیاگوبرنابئو در آینده تردید نکرد. 
امباپه دوباره داستانش با رئال را آغاز کرد و گفت: شما هرگز نمی‌دانید چه اتفاقی قرار است در آینده بیفتد. من هرگز آنجا نرفته‌ام اما به نظر می‌رسد رئال خانه من است یا چیزی شبیه آن!
***
حضور جودوکاران ایران زیر پرچم IOC در میادین بین‌المللی
وزیر ورزش و جوانان از دریافت مجوز حضور جودوکاران ایران زیر پرچم IOC در مسابقات بین‌المللی و کسب سهمیه المپیک خبر داد. پس از اعلام رأی دادگاه حکمیت ورزش (CAS) و تأیید حکم محرومیت جودوی ایران از سوی فدراسیون جهانی این رشته تا پایان شهریور 1402، نگرانی‌هایی درباره عدم حضور نمایندگان جودوی کشورمان در میادین بین‌المللی وجود داشت؛ موضوعی که حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری خود ضمن ابراز ناراحتی از آن، از دریافت مجوز حضور نمایندگان کشورمان زیر پرچم IOC در مسابقات بین‌المللی و کسب سهمیه المپیک خبر داد. 
حمید سجادی در این باره اظهار داشت: تعلیق فدراسیون جودو خبر خوبی نبود که در حال پیگیری آن هستیم. در سفر به سوییس مجوز را از IOC گرفتیم که ورزشکاران ایران با پرچم این نهاد در مسابقات کسب سهمیه و رقابت‌های بین‌المللی شرکت کنند، حتی در مجمع جودو هم با این مساله موافقت شد، این را خودم از IOC خواهش کردم و آنها موافق بودند که ورزشکاران متضرر نشوند. 
طبق صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان و با توجه به صدور مجوز حضور نمایندگان ایران زیر پرچم IOC باید دید نمایندگان کشورمان در مسابقات جهانی ازبکستان که 14 تا 21 مهرماه در تاشکند برگزار خواهد شد، حضور خواهند داشت یا خیر.

Page Generated in 0/0067 sec