printlogo


کد خبر: 252838تاریخ: 1401/6/16 00:00
اخبار

پرداخت وام بدون کارمزد تا سقف ۱۰ میلیون تومان به مددجویان
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان و نیازمندان از ابتدای سال جاری خبر داد. علی عاشوری گفت: این صندوق از ابتدای تاسیس تاکنون بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به حدود ۲ میلیون نفر از مددجویان و نیازمندان ارائه کرده است. وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون سود و کارمزد است، تاکید کرد: برای مبالغ بیش از ۱۰ میلیون تومان نیز کارمزد ۳ درصد یکبار در طول دوره بازپرداخت، در نظر گرفته شده است. عاشوری تاکید کرد: مددجویان برای دریافت تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان نیازی به ضامن ندارند و برای وام ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان هم تنها یک فقره چک ارائه می‌دهند.
***
ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا ۳۱ شهریور ادامه دارد
سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد از حدود ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار جمعیت دانش‌آموزی کشور، ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز کتاب‌های درسی خود برای سال تحصیلی ۱۴۰2-۱۴۰1 را ثبت سفارش کرده‌اند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، جامعه آماری دانش‌آموزی سال تحصیلی ۱۴۰2-۱۴۰1 حدود ۱۵,۹۰۰,۰۰۰ نفر است که تاکنون بالغ بر ۱۴,۷۰۰,۰۰۰ نفر ثبت سفارش کتاب‌های درسی را انجام داده‌اند و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز هنوز کتاب‌های خود را ثبت سفارش نکرده‌اند که انتظار می‌رود خانواده‌ها، اولیا و مدیران محترم مدارس نسبت به تکمیل این فرآیند اقدامات لازم را انجام دهند. البته بر اساس تمهیدات صورت‌گرفته، عملیات توزیع کتاب‌های ثبت سفارش شده ۱۴,۷۰۰,۰۰۰ دانش‌آموز شروع شده و از ۱۰ شهریورماه از مناطق به مدارس ارسال شده و مدارس با توجه به زمان‌بندی‌هایی که برای تحویل کتاب مشخص کرده‌اند نسبت به تحویل کتاب به دانش‌آموزان تا ۳۱ شهریورماه اقدام خواهند کرد. فرآیند ثبت سفارش کتاب درسی تا ۳۱ شهریورماه نیز ادامه دارد و خانواده‌های محترم دانش‌آموزانی که ثبت‌نام قطعی و ثبت سفارش کتاب درسی را انجام نداده‌اند،‌ لازم است در نخستین فرصت نسبت به ثبت‌نام و ثبت سفارش کتاب درسی اقدام کنند. 
***
توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن ایرانی آنفلوآنزا در داروخانه‌ها خبر داد و گفت: قیمت این واکسن برای مصرف‌کننده، ۲۱۳ هزار تومان تعیین شده است. دکتر حسین شمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا با توجه به در پیش بودن فصل سرما گفت: به طور معمول مصرف سالانه کشور بین 2 میلیون تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در نظر گرفته می‌شود. امسال نیز از 2.5 میلیون، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن خارجی و وارداتی است و حدود یک میلیون دوز نیز واکسن آنفلوآنزا از محل تولید داخلی تامین می‌شود. وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی تامین شده و از شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۱ در داروخانه‌ها توزیع شده است، افزود: فعلا ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی به ما تحویل داده شده که در داروخانه‌ها توزیع شده است. در عین حال قرار است ۳۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی نیز به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تحویل داده شود و ۲۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی دیگر هم قرار است در آینده به سازمان غذا و دارو جهت توزیع در داروخانه‌ها تحویل دهند. بنابراین مجموعا یک میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا از محل تولید داخلی تامین می‌شود. 
***
ترافیک شدید با آغاز مهر
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری دوره ششم از شرایط زیر صفر این نهاد را تحویل گرفت، گفت: شهرداری ماه‌ها تلاش کرد تا به صفر برسد و برنامه‌ریزی کرد که اقدامات خوبی انجام دهد. مهدی چمران در حاشیه نودمین جلسه شورای اسلامی شهر با اعلام اینکه تاکنون آنچه ایده‌آل ‌ما بوده محقق نشده اما مقدمات کارهای خوبی از جمله در مترو، اتوبوسرانی و ساخت‌و‌ساز در شهر فراهم شده است، یادآور شد: آماده کردن این برنامه‌ها در حالی که از پیش وجود نداشته و انبارهای یدکی مترو خالی بوده، اتفاق خوبی است. در این شرایط برنامه‌ریزی شد 2 هزار دستگاه اتوبوس تا سال آینده به شهر اضافه شود تا بتوانیم به رقم ۶ هزار اتوبوس که در گذشته تحویل دادیم، برسیم. چمران با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس کافی نیست، تصریح کرد: با آغاز مهر با ترافیک شدیدی روبه‌رو خواهیم شد؛ البته تلاش کردیم تعدادی از اتوبوس‌ها آماده شود. وی با بیان اینکه شهر مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست، گفت: شهر تنها بافت فرسوده، حمل‌و‌نقل و توسعه فرهنگ عمومی نیست و به همه بخش‌ها نیاز دارد تا در کنار هم جلو بروند. 
***
ارسال 5 کانتینر اتاق خنک همراه اول جهت کمک به زائران اربعین
در آستانه اربعین حسینی(ع) و راهپیمایی عظیم عاشقان اباعبدالله، اپراتور اول همگام با زائران این رویداد مردمی، اقدام به حمایت از سازمان اورژانس کرد. با توجه به شرایط فصلی و گرمای هوا، یکی از موضوعات رایج در مسیر حرکت زائران، گرمازدگی است که دست‌اندرکاران اجرایی این مراسم همواره با ابتکاراتی به‌ دنبال پیشگیری و مواجهه با این شرایط هستند. امسال نیز همراه اول در راستای مسؤولیت اجتماعی خود و همراهی با اربعینی‌ها، 5 کانتینر برای استفاده در قالب «اتاق خنک» را در اختیار سازمان اورژانس کشور قرار داد تا با استقرار آنها در نقاط مرزی با کشور عراق، بتواند میزبان زائران گرمازده باشد تا ادامه حرکت برای‌شان مهیا شود. این کانتینرها ضمن مجهز بودن به سیستم روشنایی و برقکشی و فرش بودن، هر کدام دارای سه اسپلیت خنک‌کننده هستند و با طراحی نشان همراه اول روی آنها، زمینه‌ای فراهم شده تا زائران از فاصله دور نیز بتوانند این کانتینرها را تشخیص داده و در صورت نیاز به اتاق خنک مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0060 sec