printlogo


کد خبر: 252847تاریخ: 1401/6/16 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور: 
ایران دوست روزهای سخت ونزوئلا بوده است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در دیدار «رامون بلاسکز» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور و وزیر حمل‌و‌نقل ونزوئلا با بیان اینکه روابط تهران – کاراکاس به سرعت در حال گسترش و پیشرفت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران دوست روزهای سخت ونزوئلا بوده است. رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست توسعه روابط تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست، اهمیت افزایش سطح همکاری‌های کشورمان با کشورهای آمریکای لاتین بویژه با توجه به ظرفیت‌های متنوع موجود را مورد تاکید قرار داد و افزود: آماده‌ایم روابط با ونزوئلا را در همه حوزه‌ها بویژه در حوزه‌های تجاری، انرژی،‌ فناوری،‌ علمی و دفاعی گسترش دهیم. رامون بلاسکز، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور و وزیر حمل‌و‌نقل ونزوئلا نیز در این دیدار از سطح رو به گسترش روابط جمهوری اسلامی با کشورش ابراز خرسندی و بر اهتمام کاراکاس بر افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و سیاسی تاکید کرد. فرستاده ویژه رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین با اشاره به توانمندی‌های فنی و مهندسی کشورمان، خواستار گسترش تعاملات ۲ کشور در این زمینه شد. در این دیدار همچنین وزیر حمل‌و‌نقل ونزوئلا که ریاست کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران- ونزوئلا را برعهده دارد، پیام نیکلاس مادورو را به رئیسی تقدیم کرد.
***
سردار سلامی: 
در ‌پدافند هوایی‌ قدرت‌های برتر جهان را پشت ‌‌سر گذاشتیم
فرمانده ‌کل سپاه پاسداران در همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه فصل پدرخواندگی نظام‌های بیگانه در سرزمین ما به پایان رسیده است، اظهار داشت: همه اینها به این دلیل است که ما چشم به بیگانگان نداریم و برداشتن اتکا از بیگانگان، موجب قوت و قدرت می‌شود. وی تصریح کرد: امروز آمریکا نمی‌تواند هر نقشه‌ای را که دارد در منطقه پیاده کند و به ‌یقین نقشه‌هایش شکست می‌خورد. سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌ کل سپاه در ادامه خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از فناوری‌ها در رتبه نخست هستیم، حتی در زمینه پدافند هوایی قدرت‌های برتر جهان را پشت ‌‌سر گذاشته‌ایم تا جایی که برخی ابرقدرت‌ها خریدار تسلیحات ما هستند و پیشنهاد همکاری مشترک می‌دهند. سردار سلامی با اعلام اینکه «امروز ما فناوری‌های مدرن را تولید می‌کنیم و به‌ کار می‌گیریم»، افزود: امروز ساختن سامانه‌های مدرن، به ‌اندازه ساخت دوچرخه برای ما آسان است. امروز دقت سلاح‌های ما برای اهداف ثابت و متحرک 100 درصد است و پهپادهای ما می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی هر نقطه را که بخواهند مورد هدف قرار دهند. وی یادآور شد: منطق انقلاب اسلامی قدرت برای برقراری عدالت است و اینکه در جهان، صدای مستضعفان و مظلومان بلند باشد. فرمانده ‌کل سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه «چشم به حمایت بیگانگان نداریم»، اضافه کرد: فیزیک تحریم‌ها شکسته شده است، هر چند برخی آثار روانی آن هنوز باقی است. تلاش برای رفع تحریم به این خاطر است که آن را ظالمانه می‌دانیم و ظلم باید برطرف شود نه اینکه نیازمند رفع تحریم‌ها باشیم. 
***
لفاظی ضدایرانی رئیس رژیم‌صهیونیستی در پارلمان آلمان
رئیس رژیم موقت صهیونیستی روز سه‌شنبه در سخنرانی خود در پارلمان آلمان با تکرار لفاظی‌هایش، خواستار اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران شد. به نوشته وبگاه «عروتص شوع»، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل طی سخنانی در پارلمان آلمان به مذاکرات رفع تحریم‌های ایران اشاره کرد. وی در بخش‌هایی از سخنان خود گفت: کسانی که هولوکاست را انکار و موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کنند، حق امضای توافقنامه‌هایی را که منجر به تقویت‌شان می‌شود، ندارند. هرتزوگ در ادامه لفاظی خود خواستار تحریم‌های سخت بر ایران شد. کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای خود متهم کرده‌اند و ایران نیز بشدت این ادعاها را رد کرده است. ایران تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح‌آمیز دارد. بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای ایران به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند. 
***
سخنگوی دولت: 
آمریکا باید از زیاده‌خواهی دست بردارد
سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران در ارتباط با آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام، گفت: گفت‌وگوها ادامه دارد و ما از ابتدا ۴ موضوع تضمین‌ها، راستی‌آزمایی‌های عملی، رفع تحریم‌ها به صورت پایدار و ادعاهای سیاسی آژانس درباره پادمان را پیگیری کردیم. علی بهادری‌جهرمی با اشاره به اینکه ما گفت‌وگوها را هرگز ترک نکرده و در آینده نیز ترک نخواهیم کرد، گفت: طرف مقابل باید از زیاده‌خواهی دست بردارد و تضمین‌ها در مذاکرات باید اطمینان‌بخش باشد. بهادری درباره مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور نیز گفت: در دور اول سفرهای استانی اولویت با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بود. دولت در این دور کلنگ‌زنی جدید جز مسکن نداشت. در دور اول سفرهای استانی ۹۱۰ توافق با دستگاه‌‌های اجرایی منعقد شد. سخنگوی دولت تصریح کرد: از ۵۰۳۰ طرح دولت در سفرهای استانی، ۱۹۱ طرح نهایی، ۴۵۷۸ طرح در حال اجرا و ۲۵۲ طرح هم در دست پیگیری عملیات اجرایی است. بهادری درباره موضع دولت درباره بازداشت یکی از معاونان وزارت راه گفت: دولت هیچ خط قرمزی در مقابل فساد ندارد و یکی از برنامه‌های دولت این بود که مسیر برخورد با فساد را به قوه مجریه بیاورد و اگر ما موفق نشویم مسیر مقابله با فساد را به قوه مجریه بازگردانیم، مسیر درست و قابل قبول پیش نخواهد رفت. 

Page Generated in 0/0057 sec