printlogo


کد خبر: 252902تاریخ: 1401/6/19 00:00
اخبار

«تکیه» به کربلا رسید
همزمان با شروع راهپیمایی اربعین، ویژه‌برنامه «تکیه» با مشارکت مرکز هنری-رسانه‌ای نهضت و شبکه افق سیما، کار خود را آغاز کرد. به گزارش فارس، برنامه «تکیه» که پیش از این در دهه اول محرم نیز روانه آنتن شبکه افق شده بود، با محوریت راهپیمایی و زیارت اربعین، حوالی ساعت ۱۲ شب به وقت ایران و ۲۲:۳۰ به وقت عراق پخش خواهد شد. این برنامه به تهیه‌کنندگی علی‌اصغر اصغرزاده در گروه معارف شبکه افق به مدت ۱۰ شب با حضور مداحان ‌و سخنرانان مختلف در کنار گنبد و بارگاه حرم سیدالشهدا(ع) به صورت زنده روانه آنتن خواهد شد. برنامه «تکیه» تا اربعین حسینی هر شب حوالی ساعت ۱۲ شب به وقت ایران به صورت زنده از شبکه افق پخش خواهد شد. این برنامه توسط مرکز هنری-رسانه‌ای نهضت و شبکه افق سیما تهیه و تولید می‌شود. 
***
وزیر ارشاد: 
مرقد دانیال نبی توسعه می‌یابد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در شهرستان شوش گفت با تشکیل کارگروهی مشترک با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، توسعه مرقد دانیال نبی در دستور کار قرار خواهد گرفت. به گزارش فارس، محمدمهدی اسماعیلی در ادامه سفرهای استانی خود پنجشنبه گذشته عازم استان خوزستان شد. وی در نخستین روز این سفر به منظور بازدید از شرایط خدمت‌رسانی به زوار اربعین در پایانه مرزی چذابه حضور یافت و در دیدار و گفت‌وگو با زائران اربعین حسینی از نزدیک در جریان مشکلات و دغدغه‌های زوار قرار گرفت. اسماعیلی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران، اربعین را محور وحدت و نقطه اتصال ملت‌های مسلمان و جهان دانست و خدمت به زوار اربعین حسینی را افتخاری بزرگ توصیف کرد. گفتنی است در ایام اربعین امسال بیش از ۴۵۰ موکب فرهنگی و هنری در نقاط مختلف ایران و عراق از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌ها و مجموعه‌های وابسته برپا شده است که با ارائه خدمات فرهنگی اقدام به ترویج فرهنگ حسینی می‌کنند. 
***
«رستگاری» ده‌نمکی در ژانر ماورایی
پیش‌تولید سریال «رستگاری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی آغاز شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در حال حاضر نگارش متن سریال «رستگاری» توسط «حسن وارسته» در مراحل پایانی قرار دارد تا این سریال ۳۰ قسمتی وارد مرحله پیش‌تولید شود. 
«رستگاری» در ژانر ماورایی و معناگرا ساخته می‌شود. این ژانر در ایران مخاطب بسیار بالایی دارد. مسعود ده‌نمکی، کارگردان سه‌گانه پرمخاطب و ماندگار «اخراجی‌ها»، بتازگی ساخت سریال «آزادی مشروط» را در فضای طنز و با موضوع کرونا به پایان رسانده و پیش از این نیز سریال پرمخاطب «دادستان» را روی آنتن تلویزیون داشته است. 
***
ترجمه کتاب ژیژگ در نشر نی
نشر نی کتاب «شب جهان؛ کانت، هایدگر و مساله کوگیتو» اثر اسلاوی ژیژک را با ترجمه‌ای از علی حسن‌زاده منتشر می‌کند. به گزارش مهر، کتاب «شب جهان؛کانت، هایدگر و مساله کوگیتو» اثر اسلاوی ژیژک با ترجمه‌ای از علی حسن‌زاده توسط نشر نی منتشر می‌شود. علی حسن‌زاده، مدرس زبان انگلیسی است. با ترجمه او پیش‌تر کتاب‌هایی چون «سوژه‌ لاکانی؛میان زبان و ژوئیسانس» نوشته بروس فینک، «اخلاقیات امر واقعی کانت، لاکان» و «جنسیت و هستی شناختی» هر ۲ نوشته آلنکا زوپانچیچ منتشر شده‌اند. 
***
پوستر جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی می‌شود
پرویز صمدی‌مقدم و فریدون جیرانی از پوستر سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی می‌کنند. به گزارش «وطن‌امروز»، آیین رونمایی از پوستر این رویداد با حضور مهدی آذرپندار دبیر و مدیران جشنواره، جمعی از سینماگران پیشکسوت و جوان، اهالی رسانه و فعالان فیلم کوتاه همزمان با روز ملی سینما دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۱۵ در سالن یک پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد. پرویز صمدی‌مقدم، مدرس و مؤلف سینما و از مدیران و دبیران اسبق انجمن سینمای جوانان ایران و جشنواره فیلم کوتاه تهران پوستر دوره سی‌ونهم را رونمایی خواهد کرد. 
همچنین فریدون جیرانی، نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان و منتقد باسابقه به عنوان میهمان ویژه و منتقد نشست شانزدهمین پاتوق فیلم کوتاه و آخرین نوبت تابستان این نمایش‌ها در مراسم حضور خواهد داشت. سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ با محوریت موضوع تنوع ژانر در سینمای کوتاه برگزار خواهد شد. 
***
«ایستاده تا همیشه» منتشر شد
«ایستاده تا همیشه؛ درباره خاطرات احمد متوسلیان در مریوان» با تدوین فاطمه وفایی‌زاده منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این کتاب که حاصل گفت‌وگوهای مفصلی با همرزمان احمد متوسلیان است در ۳۴۴ صفحه و قیمت ۱۰۰ هزار تومان در انتشارات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران منتشر شده است. 
در معرفی «ایستاده تا همیشه» آمده است: این کتاب خاطرات شفاهی ۸ نفر از افرادی است که احمد متوسلیان را بین سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۱ دیده‌اند؛ مریم کاتبی، حمید فرحزادی، مجتبی عسگری، حسن رستگار‌پناه، نعمت‌الله حکیم، محمدجواد اکبری‌آهنگر، ناصر شیخ‌عباسی و سیدحسن اعتمادزاده افرادی هستند که هرکدام پس از معرفی خود و نقش‌شان در حوادث کردستان و جبهه‌های غربی، نسبت خود را با این سردار پرآوازه بازگو کرده‌اند. زندگی احمد متوسلیان در این کتاب به روزهای حضورش در کردستان محدود می‌شود، روزهایی که غرب کشور فضای پرتنش جنگ داخلی را تجربه می‌کرد. 

Page Generated in 0/0066 sec