printlogo


کد خبر: 252911تاریخ: 1401/6/19 00:00
اولین نشست خبری مهدی تاج در هتل آکادمی فوتبال برابر اصحاب رسانه برگزار شد
پاسخ به اتهامات

زهره فلاح‌زاده: روز پنجشنبه نخستین نشست خبری مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران برگزار شد؛ نشستی که ۲ ساعت و ربع به طول انجامید و به ابهامات و سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد؛ پاسخ‌هایی که به نظر می‌آید کاملا زیرکانه و برای رفع حواشی اخیر بود. 
تاج از خبرنگاران خواست ابتدا او صحبت‌هایش را انجام دهد و سپس به سوالات پاسخ دهد‌. او درباره ۳ پرونده‌ای که علیه‌اش در قوه ‌قضائیه تشکیل شده هم صحبت کرد‌. 
او مهم‌ترین بخش صحبت‌هایش را به اتهامات قضایی اختصاص داد و گفت: در پرونده‌های قضایی که همه می‌گویند، مایلم مفصل صحبت کنم. در این مدت ۳ پرونده دارم که با توجه به طول دوره مدیریتی قابل قبول است. هر ۳ پرونده هم فوتبالی است و هیچ چیز غیر فوتبالی نیست، یعنی مالی و... نیست. بخشی از این پرونده‌ها بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال که به فیفا و AFC دادیم، تصمیم بر آن بوده که تخلفات و گزارشات فوتبالی در ارکان قضایی فوتبال رسیدگی شود، منتها بعضی دوستان تعریفی را که ما داریم، آنها چنین تعریفی از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ندارند. به همین دلیل پرونده‌ای که تشکیل دادند به دستگاه قضا بردند. یکی از ۳ پرونده درباره به ‌کارگیری ۲ بازنشسته است؛ یکی حیدر بهاروند و دیگری محمدرضا ساکت. این پرونده‌ها هیچ کدام بحث سوءاستفاده مالی و... ندارد. موضوع دوم درباره فعالیت‌های من و همکارانم در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که این پرونده ۱۴ نفر را متهم کرده؛ من، کفاشیان، بهاروند، عابدینی، حسن‌پور و جعفری که قبلا عضو هیأت‌رئیسه سازمان لیگ بود و فوت شده که خدا رحمتش کند و تعداد دیگری. اینها به بازپرسی رفته، بازپرسی منع تعقیب داده و شرایط را کاملا عادی دانسته ولی باز هم شکایت شده و برگشته است. ما متهمیم به اعمال نفوذ و اینکه منافع کشور را ندیدیم، تخفیف غیرعادی دادیم، مثلا گفتند به کسی که تبلیغات محیطی را برعهده داشته تخفیف دادیم. استدلال ما برای بازپرسی که پذیرفته و منع تعقیب داده این بود که لیگ ما ۱۸ تیمی بوده و بعد آن را ۱۶ تیمی کردیم. ۳۶ بازی حذف شده، ۳ دور تبلیغات دور زمین در ورزشگاه آزادی بوده، با اختلافی که با خود ورزشگاه داشتیم به ۲ دور تبدیل شد. به علاوه اینکه باید بازی‌ها را در زمانی برگزار می‌کردیم که نه خیلی تاریک باشد و نه خیلی پیدا باشد. شورای تامین تشخیص داده جلسات و بازی‌ها در ساعتی باشد که بتواند ترافیک را کنترل کند و مواردی از این دست که جنبه مدیریتی و ترک فعل دارد. این پرونده با اینکه منع تعقیب خورده بود، باز بازپرسی اعتراض کرده و در حال رسیدگی است. در همان جا دادرسی شده و در همان شعبه رسیدگی می‌شود. پرونده سوم، پرونده ویلموتس است که تحت عنوان فساد ویلموتس مطرح است؛ یعنی همه جا می‌گویند فساد ویلموتس و نمی‌گویند پرونده ویلموتس که جزئیاتش را همه می‌دانید. 
رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتخاب کارلوس کی‌روش هم گفت: سوابق آقای کی‌روش را شما می‌دانید، ما ۲ دوره با ایشان رفتیم جام‌جهانی که من هر دوی آنها را بودم. امروز تلاش‌مان این است که شادی مردم ایران بار دیگر رقم بخورد و من به همین خاطر دست به تغییرات زدم. به خدا برای من راحت‌تر بود که اسکوچیچ را نگه دارم و بگویم او انتخاب من نبوده است. من دلواپسی رئیس‌جمهور کشور را دیدم. او چندین بار اعلام کرده از تیم ‌ملی حمایت می‌کنم و به تیم قبلی هم دستوراتی داده بود. رئیس‌جمهور برای حمایت از تیم ‌ملی کارگروه تشکیل داده است‌. وقتی این انگیزه‌ها و تلاش‌ها را می‌بینیم، چرا باید عافیت‌طلبی کنیم؟ بنشینیم گوشه‌ای و بگوییم هر چه شد، شد!؟ 
رقم کادر فنی بخش دیگری از صحبت‌های تاج بود: قرارداد کی‌روش ماهانه ۵۰ هزار یورو است که من می‌دانم اگر این مسائل را نگوییم، فردا می‌گویند شفاف‌سازی کنید. ۵ عضو کادر فنی دارند که ماهانه ۳۰ هزار یورو دریافت می‌کنند. قرارداد آنها تا پایان جام‌جهانی است ولی برای هر ۲ طرف آن را باز گذاشتیم که بتوانیم اگر خواستیم تا پایان جام ملت‌ها آن را ادامه دهیم. 
صحبت ما با کی‌روش درباره جام ملت‌ها این بوده است که وی مدیرفنی تیم ‌ملی باشد و نکونام به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ‌ملی در جام ملت‌ها حضور داشته باشد. جواد نکونام را هم باید بگویم که ما با باشگاه فولاد در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم وی را به تیم ‌ملی اضافه کنیم اما اگر فردا شنیدید این اتفاق منتفی است تعجب نکنید، چرا که هنوز قطعی نشده است. البته راجع به نکونام من امیدوارم. مدلم این است که هر حرفی را خیلی جدی و صددرصد نمی‌گویم. ممکن است فردا اتفاقی بیفتد. بالاخره ممکن است مدیر کارخانه‌ای بگوید ابدا نمی‌شود بروی! ولی بدون مقدمه اسم نکونام مطرح نشده، امیدوارم این مساله حل شود. اگر به هر دلیلی نشد باید به گزینه دیگری فکر کنیم که تا الان من و تیمم فکر نکرده‌ایم.

Page Generated in 0/0124 sec