printlogo


کد خبر: 252914تاریخ: 1401/6/19 00:00
اخبار

اطلاعیه باشگاه پرسپولیس در اعتراض به اظهارات تاج
باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای نسبت به اظهار نظر رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره عدم حضور پرسپولیس در دوره آتی لیگ قهرمانان آسیا اعتراض کرد. 
باشگاه پرسپولیس اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد: «رئیس فدراسیون فوتبال ایران در نخستین اظهارنظر خود پس از تصدی مسؤولیت، درباره نحوه تخصیص سهمیه‌ها اظهارنظر عجیب و حیرت‌آوری داشتند. نمی‌دانیم مجموعه اظهارات ایشان درباره سایر مسائل، چون صحبت درباره سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بوده است یا نه ولی در این مورد اشتباهی رخ داده است که امیدواریم فدراسیون فوتبال برای برقراری آرامش هرچه سریع‌تر نسبت به تصحیح آن اقدام کند. آقای تاج در کنفرانس خبری خود آنگونه که منتشر شد، مطرح کردند پرسپولیس اگر هم قهرمان شود در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد. این اظهارنظر را اشتباه در گفتار تلقی کرده‌ایم و نه افشای اقدامات احتمالی علیه پرسپولیس و هواداران آن. اشتباه بودن مطلب عنوان شده را نیز از این جهت مطرح می‌کنیم که چندی پیش در جریان جلسات با آقای کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال و همچنین رئیس کمیته حرفه‌ای‌سازی اعلام شد با توجه به اینکه به دلیل تغییر تقویم از سوی کنفدراسیون، امسال لیگ قهرمانان آسیا برگزار نمی‌شود، قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی سال قبل همراه با قهرمانان فصل جاری در دوره آتی لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می‌کنند و اظهارات فعلی رئیس جدید فدراسیون با این مساله در تناقض است. از سوی دیگر حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که سهمیه‌های ایران صرفا از دوره قبلی رقابت‌ها گلچین شوند و قهرمانان فصل جاری برای دوره بعدتر لیگ قهرمانان معرفی شوند، پرسپولیس در فصل گذشته این سهمیه را دریافت کرده و با هر فرمول و روشی حساب کنیم، پرسپولیس سال آینده شانس حضور در آسیا را خواهد داشت.
حال جای سوال دارد که چرا رئیس فدراسیون فوتبال چنین اظهارنظری داشته است. از فدراسیون فوتبال انتظار داریم شفاف‌سازی لازم را هرچه سریع‌تر در این ارتباط انجام دهد و به منظور عدم ایجاد تنش در فضای جامعه و فوتبال، دقت نظر لازم اظهارنظرها صورت بگیرد». 
***
زمان حضور کی‌روش در تهران و اعلام لیست جدید تیم ‌ملی مشخص شد
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ‌ملی فوتبال ایران در انتظار صدور روادید و تهیه بلیت برای سفر به تهران و آغاز کار در تیم ‌ملی است. به گفته مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال سفر کی‌روش چند روز با تاخیر انجام می‌شود. نبی در این باره به صداوسیما گفت: در حال تهیه بلیت و روادید برای سرمربی جدید هستیم. کی‌روش و دستیارانش احتمالا دوشنبه یا سه‌شنبه به تهران خواهند آمد. نبی همچنین اعلام کرد کی‌روش بعد از حضور در تهران اسامی بازیکنان را برای اردوی اتریش و بازی با اروگوئه و سنگال اعلام می‌کند. پیش از این قرار بود اردوی تیم ‌ملی فوتبال ایران با دراگان اسکوچیچ از روز یکشنبه آغاز شود و تیم ‌ملی بعد از یک اردوی داخلی بدون حضور لژیونرها، به اتریش سفر کند. ایران روزهای اول و پنجم مهر در اتریش به مصاف تیم‌های اروگوئه و سنگال می‌رود. با این حال، انتخاب کی‌روش و برکناری اسکوچیچ، برنامه تیم ‌ملی را تغییر داد و به این ترتیب، اردوی این تیم با چند روز تاخیر شروع می‌شود. 
***
شرایط طارمی بعد از اخراج مقابل اتلتیکو از زبان مدیر برنامه‌هایش
مدیر برنامه مهدی طارمی شرایط این بازیکن بعد از اخراج در دیدار مقابل اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان اروپا را تشریح کرد و گفت: طارمی ناراحت است، چون نمی‌تواند پورتو را در بازی بعد همراهی کند. تیم فوتبال پورتو چهارشنبه شب در نخستین دیدار خود در این فصل رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا میهمان اتلتیکومادرید اسپانیا بود. این بازی تا دقایق پایانی با نتیجه تساوی بدون گل در جریان بود. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو که از ابتدا در ترکیب تیمش بود، دقیقه ۸۱ به دلیل تمارض، از سوی داور مسابقه دومین کارت زرد را دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد. بعد از این اخراج بود که اتفاقات اصلی بازی رقم خورد. اتلتیکو ابتدا دقیقه ۱‌+۹۰ گل اول را توسط هرموسو به ثمر رساند. پورتو دقیقه 6+90 توسط اوریبه از روی نقطه پنالتی به این گل پاسخ داد اما گریزمان دقیقه ۱۱+۹۰ گل برتری اتلتیکو را به ثمر رساند تا یاران طارمی در نخستین بازی اروپایی خود باخت را تجربه کنند.
علیرضا نیکومنش، مدیر برنامه طارمی در مصاحبه‌ای مدعی شد این بازیکن «بسیار ناراحت است» نه به خاطر انتقادات از او، بلکه به دلیل شکست پورتو و اینکه باید بازی بعدی در لیگ قهرمانان اروپا را بیرون بنشیند. نیکومنش گفت: این وضعیتی است که طارمی متاسفانه قبلا در بازی با یوونتوس تجربه کرده بود. او بازیکنی است که صد درصد توانش را برای تیم می‌گذارد، بنابراین محروم شدن برایش همیشه سخت است. طارمی بابت این اتفاق ناراحت است، از باخت تیم و مسابقه‌ای که نمی‌تواند در آن به پورتو کمک کند، زیرا محروم است.  

Page Generated in 0/0120 sec