printlogo


کد خبر: 252922تاریخ: 1401/6/19 00:00
اخبار

پرواز سومین قلب اهدایی از یزد به تهران
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: یک قلب دیگر اهدایی از یزد جهت پیوند از طریق هوایی به تهران منتقل شد؛ این سومین قلب اهدایی از یزد طی یک هفته گذشته است. دکتر امیرحسام علیرضایی با بیان این خبر اظهار داشت: برای سومین بار در هفته گذشته با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، صبح پنجشنبه قلب جوان یزدی به تهران منتقل شد. قلب مرحوم فاتح روستا ۲۳ ساله که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده با موفقیت پیوند ‌زده شد. وی یادآور شد: قلب این جوان پس از فراهم‌آوری در بیمارستان رهنمون یزد، به همراه تیم پزشکی با همکاری سازمان اورژانس کشور در سریع‌ترین زمان ممکن به فرودگاه یزد منتقل و با کمک اورژانس هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد. رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت افزود: با هماهنگی اورژانس تهران، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی تهران عزیمت کرده و قلب این نام‌آور یزدی را برای پیوند در اختیار تیم پزشکی این مرکز درمانی قرار دادند تا نجات‌بخش جان بیماری ۲۷ ساله باشد. به گفته دکتر علیرضایی، کبد و کلیه‌های این جوان مرگ مغزی نیز در یزد به دیگر بیماران نیازمند با موفقیت پیوند شد. 
***
لباس فرم برای دانش‌آموزان اجباری نیست
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران با بیان اینکه لباس فرم برای دانش‌آموزان اجباری نیست، گفت: خانواده‌ها هیچ الزامی به تهیه لباس فرم برای فرزندشان ندارند. علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه لباس فرم برای دانش‌آموزان اجباری نیست، اظهار کرد: به همکاران ابلاغ و حتی توصیه کردیم چنانچه لباس سال گذشته کفاف می‌دهد و مناسب برای امسال است، دانش‌آموزان از همان لباس سال گذشته برای امسال به عنوان لباس فرم استفاده کنند. وی تصریح کرد: اگر خانواده تمایل داشت، می‌تواند لباس فرم برای فرزندش تهیه کند اما اگر تمایل نداشت، لباس فرم اجباری نیست. کریمیان در واکنش به این جمله که «مدارس به خانواده‌ها برای تهیه لباس فرم آدرس و مهلت می‌دهند»، گفت: معمولا مدیر مدرسه توافقی می‌کند و لباس یکسانی را طراحی می‌کنند و این را به صورت اختیاری به اولیا عنوان می‌کنند اما اگر اولیا تمایل به خرید نداشته باشند، از نظر ما اشکالی ندارد. وی ادامه داد: اینکه دانش‌آموزان با لباس‌های فرم متفاوت به مدرسه بروند هیچ اشکالی ندارد و خانواده‌ها نیز هیچ الزامی به تهیه لباس فرم برای فرزندشان ندارند. 
***
مشارکت 2 بنیاد علوی و مستضعفان در ساخت مدرسه
دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابراز بهره‌برداری از 2 مدرسه در استان سیستان و بلوچستان خبر داد. حمیدرضا خان‌محمدی، مشاور وزیر آموزش‌و‌پرورش و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، در گفت‌وگو با مهر گفت: استان سیستان‌وبلوچستان جزو استان‌های کم‌برخوردار از فضاهای آموزشی است به طوری که دانش‌آموزان این استان در لیست سرانه فضاهای آموزشی، دومین استان از پایین جدول بهره‌مندی از امکانات آموزشی هستند. 
وی با بیان اینکه در آخرین اقدام 2 مدرسه 7 کلاسه در استان سیستان‌وبلوچستان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: یک مدرسه 7 کلاسه در روستای چندوکان شهرستان قصرقند و دیگری در روستای هوت‌آباد شهرستان چابهار قرار دارد که منابع لازم برای ساخت این 2 مجتمع آموزشی از سوی بنیاد علوی تأمین شده است. این مدارس با مشارکت نیروهای گروه‌های جهادی در کمتر از یک سال ساخته و تحویل آموزش‌و‌پرورش شده است تا مهرماه امسال افتتاح شود. خان‌محمدی افزود: هر 2 مدرسه بالغ بر ۴۰۰ دانش‌آموز استان را تحت پوشش قرار خواهند داد. 
***
دستگیری باند سارقان خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری باند سارقان محتویات خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع سرقت در غرب تهران خبر داد و گفت از سارقان یک دستگاه خودروی سرقتی نیز کشف شد. سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای» بیان داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت محتویات خودرو و انتشار کلیپی با این مضمون که سارقان پس از سرقت، اقدام به تخریب خودروی شهروندی که در حال فیلمبرداری بوده کرده‌اند، موضوع در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر قرار گرفت و آنها تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. 
وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند، افزود: تیم مجربی از ماموران با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهمان مراجعه و در یک عملیات منسجم و ضربتی 2 نفر از متهمان را دستگیر کردند و یک دستگاه خودروی سرقتی نیز از محل کشف شد. رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۴۰ و ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت خودرو و محتویات آن با همدستی یکدیگر معترف شده و همچنین درباره تخریب خودروی یکی از شهروندان اظهار داشته‌اند در حال سرقت متوجه فیلمبرداری مالک خودروی کوئیک شده بودند و به همین علت اقدام به تخریب خودروی وی کردند.

Page Generated in 0/0055 sec