printlogo


کد خبر: 252936تاریخ: 1401/6/19 00:00
وزارت خزانه‌داری آمریکا وزارت اطلاعات و وزیر اطلاعات ایران را تحریم کرد
شلیک به قلب توافق

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد وزارت اطلاعات و وزیر آن را تحریم کرده است. به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه ۹ سپتامبر/۱۸ شهریور در بیانیه‌ای اعلام کرده سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، «وزارت اطلاعات و امنیت ایران» و وزیر اطلاعات این کشور را به دلیل انجام فعالیت‌های سایبری علیه ایالات متحده و متحدانش در فهرست تحریم قرار داده است». 
خزانه‌داری آمریکا تصریح کرده است: «در جولای ۲۰۲۲ تهدیدهای سایبری که ارزیابی می‌شود تحت حمایت حکومت ایران و وزارت اطلاعات و امنیت بوده، باعث ایجاد اختلال در سامانه‌های کامپیوتری دولت آلبانی شد و دولت را وادار کرد خدمات آنلاین دولتی برای شهروندانش را متوقف کند». خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه یادآوری کرده وزارت اطلاعات ایران پیش از این به بهانه‌های دیگری نظیر آنچه «حمایت از گروه‌های تروریستی» یا «نقض حقوق بشر» خوانده شده تحریم‌ شده بود. با این حال، با این اقدام برچسب تحریمی «فعالیت‌های مخرب سایبری» به بهانه‌های تحریمی وزارت اطلاعات اضافه شده است. 
 
* آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه چند شخص و نهاد ایرانی خبر داد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت ‌خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه 4 شرکت و یک شخص ایرانی اعمال کرده است. «خدمات هواپیمایی سفیران» یکی از شرکت‌هایی است که ذیل قانون اجرایی آمریکا -که برخی تبادلات با روسیه را ممنوع می‌کند- تحت تحریم قرار گرفته است. همچنین شرکت‌های «پرآور پارس»، «طراحی و ساخت موتورهای هوایی (داما)» و «بهارستان کیش» در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند. 

Page Generated in 0/0065 sec