printlogo


کد خبر: 252941تاریخ: 1401/6/20 00:00
اخبار

غزل شاکری روی صحنه «هفت‌خان اسفندیار»
غزل شاکری در موسیقی نمایش «هفت خان اسفندیار» ایفای نقش «کتایون» را عهده‌دار شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، غزل شاکری در موسیقی نمایش «هفت خان اسفندیار» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین پارسایی نقش «کتایون» را ایفا می‌کند. 
«هفت خان اسفندیار» برداشتی آزاد از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی به قلم محمدرضا کوهستانی و محصول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است که با مشارکت بنیاد فرهنگی- هنری رودکی پاییز سال جاری در تالار وحدت روی صحنه می‌برد. 
یوسفعلی میرشکاک به عنوان مشاور محتوایی این اثر حضور دارد. سایر بازیگران، طراحان، آهنگسازان، رهبر ارکستر و سایر عوامل اجرایی موسیقی نمایش «هفت خان اسفندیار» بزودی معرفی می‌شوند. 
***
کودکانه اربعینی روی آنتن شبکه ۲
شبکه ۲ از دیروز پخش یک ویژه‌برنامه اربعینی را برای کودکان و نوجوانان آغاز کرده است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نخستین قسمت از ویژه‌برنامه اربعینی گروه کودک و نوجوان شبکه ۲ با نام «موکب ۱۲۲۲» روز گذشته شنبه ۱۹ شهریور ساعت ۱۲:۳۰ روانه آنتن شد. این ویژه‌برنامه هر روز در همین ساعت از شبکه ۲ به پخش می‌رسد. در این برنامه که با حضور عمو بهروز به صورت زنده از موکب ۱۲۲۲ روی آنتن می‌رود، گزارش‌هایی ویژه از حضور کودکان و نوجوانان در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین تدارک دیده شده که شامل حال و هوای ویژه این روزهای نجف تا کربلاست. 
گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان خادم و فعال در موکب‌ها، همچنین کودکان حاضران در این پیاده‌روی از جمله بخش‌های این برنامه است. «موکب ۱۲۲۲» کاری است از گروه کودک و نوجوان شبکه ۲ به تهیه‌کنندگی سیدمحسن مناجاتی که ساعت ۱۲:۳۰ از شبکه ۲ سیما روانه آنتن می‌شود. 
***
کارگردان عرب زندگینامه امام جواد(ع) را در ایران ساخت
آنتن شبکه یک سیما از امشب میزبان یک سریال با موضوع زندگی امام جواد است که توسط یک کارگردان عرب در ایران به تولید رسیده است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سریال «باب‌المراد» با موضوع زندگی امام جواد(ع) که توسط کارگردان عرب در ایران تولید شده، از امشب یکشنبه ۲۰ شهریور از قاب شبکه یک سیما به نمایش درمی‌آید. 
سریال «باب‌المراد» مراحل مختلف حیات امام جواد(ع) از تولد در مدینه، ‌همراهی پدر در مراحل مختلف، شهادت امام رضا(ع) تا شهادت این امام به دست معتصم عباسی را به تصویر می‌کشد. 
این سریال که محصول مشترک 5 کشور سوریه، لبنان، عراق، کویت، بحرین و ایران است، توسط شرکت کویتی (میدل‌آپ پروداکشن) در ایران تهیه شده و فهد میری آن را کارگردانی کرده است. سریال باب‌المراد توسط محمود عبدالکریم نوشته شده و در آن بازیگرانی از سوریه، بحرین، کویت، عراق و ایران حضور دارند. 
محمود رحمانی و احمد کاوری و وائل رمضان، جمال حمدان و علی آل‌ابراهیم به عنوان بازیگر در این سریال حضور دارند. مجید میرفخرایی طراح صحنه و دکور این سریال است و محمد اصفهانی نیز تیتراژ ابتدایی این سریال را به زبان عربی خوانده است. این سریال از امشب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. 
***
حضور «پالپ فیکشن» در حراج «ان‌اف‌تی»
کوئنتین تارانتینو موافقت کرد تا «پالپ فیکشن» یا «داستان عامه‌پسند» با همکاری میرامکس در حراج ان‌اف‌تی حضور پیدا کند. به گزارش «وطن‌امروز»، کوئنتین تارانتینو و میرامکس اختلافاتی را که بر سر حراج ان‌اف‌تی بخش‌هایی از فیلمنامه «پالپ فیکشن» داشتند کنار گذاشتند. در ماه‌هایی که از رفتن به دادگاه می‌گذرد فروش ان‌اف‌تی کاهش یافته و شاید همین عاملی برای رسیدن به توافق ۲ طرف باشد. 
کوئنتین تارانتینو آبان سال پیش اعلام کرده بود ۷ صحنه دیده نشده از فیلم موفق خود در سال ۱۹۹۴ را به عنوان ان‌اف‌تی به حراج می‌گذارد. «پالپ فیکشن» بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد و جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را برای تارانتینو به ارمغان آورد. 
***
مرگ ملکه «تاج» را متوقف کرد
ساخت فصل ششم و پایانی سریال «تاج» پس از مرگ ملکه الیزابت که یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال بود، متوقف شد. به گزارش «وطن‌امروز»، سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس اعلام کرد تولید سریال «تاج» را به نشانه احترام برای درگذشت ملکه الیزابت که روز پنجشنبه در ۹۶ سالگی پس از ۷۰ سال سلطنت درگذشت، به حالت تعلیق درآورده و فیلمبرداری در روز تشییع ملکه نیز متوقف خواهد بود. «کلر فوی» برای ایفای نقش ملکه الیزابت در سریال «تاج» تاکنون برنده ۲ جایزه امی و یک گلدن‌گلوب شده است. 
«اولیویا کولمن» در فصل سوم و چهارم این نقش را برعهده گرفت و «ایملدا استونتون» نیز در فصل پنجم نقش الیزابت را بازی خواهد کرد که قرار است در ماه نوامبر در نتفلیکس پخش شود. پیش‌بینی می‌شود فصل جدید سریال «تاج» به رویدادهای اوایل و اواسط دهه ۱۹۹۰ از جمله طلاق شاهزاده چارلز و پرنسس دایانا بپردازد.  

Page Generated in 0/0239 sec