printlogo


کد خبر: 252953تاریخ: 1401/6/20 00:00
اخبار

۴ فرنگی‌کار ایران از رسیدن به نیمه‌نهایی کشتی قهرمانی جهان بازماندند
۴ نماینده کشتی فرنگی ایران از راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی جهان بازماندند. 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان  با برگزاری مسابقات اوزان ۵۵، ۷۲، ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم در شهر بلگراد صربستان آغاز شد که نتایج کشتی‌گیران کشورمان پس از مسابقات نوبت صبح به شرح زیر است:
در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۵ از سد «اکرم اوزترک» از ترکیه گذشت. وی در دور بعد در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل «امانگالی بکبولاتوف» دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد. 
در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل «ابراهیم غانم» از فرانسه مغلوب شد. 
در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ «آنتونیو کامنیاسیویچ» از کرواسی را از پیش رو برداشت. وی دور سوم با نتیجه ۶ بر یک مغلوب «کیم هیون وو» قهرمان جهان و المپیک از کره‌جنوبی شد. 
در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۶ بر ۵ میرکو مینگوزی از ایتالیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ «آتابک عزیزبیکوف» از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. اما در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک مغلوب «تورپال بیسلطانوف» قهرمان اروپا از دانمارک شد.
***
گزینه جدی رئال‌مادرید برای جایگزینی بنزما
رئال‌مادرید قصد دارد مهاجم لایپزیش را در فصل نقل و انتقالات زمستانی با ۶۰ میلیون یورو جذب کند. به گزارش اسپورت، کریم بنزما بازیکنی کلیدی و تأثیرگذار در خط حمله رئال‌مادرید است اما این بازیکن جایگزینی در خط حمله رئال‌مادرید ندارد و این نگرانی‌هایی را در تیم به وجود آورده است. از یک طرف سن و سال بنزما و از طرف دیگر ترس از آسیب‌دیدگی این بازیکن باعث شده سران رئال به دنبال جایگزینی شایسته برای این بازیکن باشند. ارلینگ هالند و کیلیان امباپه ۲ بازیکنی بودند که رئال‌مادرید امیدوار به جذب آنها بود اما هر ۲ بازیکن به رئال پاسخ منفی دادند. حالا برنامه دیونسا سنترال اسپانیا اعلام کرده «انکونکو» مهاجم لایپزیش گزینه جدید رئال‌مادرید برای جایگزینی بنزماست به طوری که فلورنتینو پرس برای جذب این بازیکن اعلام آمادگی کرده است. انکونکو فصل قبل توانست در رقابت‌های مختلف برای لایپزیش ۳۵ گل به ثمر برساند و رقم فسخ قرارداد او ۶۰ میلیون یورو است. 
***
اعتراف آمریکایی‌ها: یزدانی تیلور را شکست می‌دهد!
فدراسیون کشتی آمریکا در یک نظرسنجی از خبرنگاران و کارشناسان کشتی جهان خواست قهرمانان اوزان مختلف مسابقات جهانی بلگراد را پیش‌بینی کنند که در این نظرسنجی بیشتر آمریکایی‌ها حسن یزدانی را قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم جهان پیش‌بینی کردند. به گزارش ایسنا، فدراسیون کشتی آمریکا هر سال از کارشناسان کشتی جهان می‌خواهد قهرمانان اوزان مختلف مسابقات جهانی را پیش‌بینی کنند که امسال ۱۷ خبرنگار و کارشناس کشتی از سراسر دنیا قهرمانان مسابقات جهانی را پیش‌بینی کردند. نکته جالب در این نظرسنجی این بود که از ۱۷ خبرنگار جهانی که بیشتر آنها هم آمریکایی بودند، تنها 5 نفر دیوید تیلور را قهرمان دانستند و ۱۲ نفر قهرمانی حسن یزدانی را پیش‌بینی کردند. بسیاری مبارزه یزدانی- تیلور را بزرگ‌ترین و حساس‌ترین نبرد رودرروی کشتی جهان می‌دانند. همچنین از ۱۷ کارشناس، ۱۶ نفر محمدرضا گرایی را قهرمان وزن ۶۷ کیلوگرم پیش‌بینی کرده‌اند. 
***
لالوویچ: کار اتحادیه جهانی کشتی «سیاست» نیست
رئیس اتحادیه جهانی کشتی با بیان اینکه سیاست وظیفه این نهاد نیست، خواستار توسعه کشتی شد. 
«نناد لالوویچ» صرب در کنگره اتحادیه جهانی کشتی ضمن درخواست برای اتحاد و انسجام بین اعضای خانواده جهانی کشتی گفت: درگیری‌های بین دولت‌ها که در دنیا اتفاق می‌افتد به ورزش آسیب می‌زند اما کار ما سیاست نیست، باید کشتی را توسعه دهیم و به فکر کشتی‌گیران و هواداران باشیم. لالوویچ تاکید کرد ورزش همواره به درک متقابل بین مردم و تقویت صلح در سراسر جهان کمک کرده است و خانواده کشتی سهم بسزایی در این امر بزرگ دارد. در کنگره اتحادیه جهانی در بلگراد، مشارکت جوانان در کشتی، توسعه بیشتر کشتی زنان و همچنین ارتقای جایگاه کشتی و معرفی فناوری‌های دیجیتال جدید، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
انتخابات هیأت‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی نیز برگزار شد که این افراد رأی آوردند:
۱- دانیل ایگالی (نیجریه) ۸۳ رأی
۲- تئودروس هاماکوس (یونان) ۸۲ رأی
۳- مارتین دیتمان (آلمان) ۸۱ رأی
۴- رضوان پیرکالابو (رومانی) ۷۹ رأی
۵- خانم رودیکا یاکشی (ترکیه) ۷۹ رأی
۶- نامیک علی‌اف (آذربایجان) ۷۳ رأی
۷- خانم یه ژانگ (چین) ۶۲ رأی
همچنین در جریان این نشست توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با اعضای مجمع صحبت کرد. 

Page Generated in 0/0189 sec