printlogo


کد خبر: 252964تاریخ: 1401/6/20 00:00
اخبار

خروج ۸۴ هزار خانواده از چرخه حمایتی کمیته امداد طی ۴ ماه
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: از ابتدای فعالیت سامانه هوشمند امداد در آذر ۱۴۰۰ تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ تعداد ۵۴۲ هزار و ۹۵۳ مورد درخواست مردمی در این سامانه ثبت و ضبط شده است. حسین خدرویسی با اشاره به رسیدگی دقیق به تمام درخواست‌ها، ادامه داد: در این مدت تمام پیام‌های مردمی به دقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و حدود ۳۱۰ هزار مورد از درخواست‌ها تایید و خدمات حمایتی دریافت کرده‌اند. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: همچنین ۱۴۷ هزار درخواست نیز در مراحل رسیدگی و صحت‌سنجی است که به محض تایید از سوی کارشناسان و مددکاران، خدمات مورد نیاز به آنها ارائه می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، خدرویسی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار خانوار نیازمند تحت حمایت کمیته امداد هستند، تاکید کرد در 4 ماه ابتدای سال جاری، ۸۴ هزار خانواده از حمایت کمیته امداد خارج شدند. 
***
توزیع ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با گردوغبار
دبیر ستاد ملی سیاست‌گذاری و مدیریت پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به افزایش گرد و غبار در ماه‌های اخیر و تفاهمنامه‌های امضا شده با کشورهای همسایه برای کنترل این پدیده، گفت: در اعلامیه اجلاس وزرای محیط‌زیست کشورهای منطقه، موضوع سازمان‌های منطقه‌ای مطرح شد و ما در حال فراهم کردن مقدمات راه‌اندازی آن هستیم. علی‌محمد طهماسبی‌بیرگانی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: کشور عراق با داشتن حدود 23.8 میلیون هکتار منطقه غبارخیز در اولویت اول فعالیت‌های مقابله با گرد و غبار قرار دارد. کشور سوریه نیز حدود ۴ میلیون هکتار منطقه غبارخیز دارد که ۹۰ درصد گرد و غبارهای با منشا خارجی در ایران از آن نشات می‌گیرد. وی ادامه داد: اقدامات سازمان حفاظت محیط‌‌زیست، فعالیت‌های تخصصی است و طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای گرد و غبار بین تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط توزیع و حدود 2.5 میلیون هکتار اقدامات اصلاحی پیشگیرانه و مقابله‌ای نیز انجام شده است که می‌توان به جنوب شرق اهواز به عنوان نمونه بارز این فعالیت‌ها اشاره کرد. 
***
فرهنگ‌سازی و تشویق برای جوانی جمعیت ضروری است
دبیر ستاد ملی جمعیت، جایزه ملی جمعیت را اقدام ویژه‌ای جهت اجرای شایسته‌تر و جامع قانون ملی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت معرفی کرد. به گزارش روابط عمومی بنیاد ۱۵خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کاظم‌ فروتن با تقدیر از اقدامات جمعیتی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: تقدیر از فعالان حوزه ازدواج و فرزندآوری اقدام خوبی از سوی بنیاد ۱۵ خرداد است که خوب است در همه استان‌ها هم داشته باشیم. دبیر ستاد ملی جمعیت با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تلاش جهت فرزندآوری و افزایش جمعیت را به عنوان یک فریضه مطرح کرده‌اند، فرهنگ‌سازی در بحث فرزندآوری و فرزندپروری را مهم ارزیابی کرد و افزود: درست است که مشکلات اقتصادی مانع بزرگی در راه فرزندآوری است اما اگر در زمینه مشکلات پیری جمعیت صحبت شود مردم با معایب آن آشنا شده و فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد. وی گفت: در حال حاضر جمعیت سالمند کشور ۱۰ درصد است اما در سال ۱۴۲۵ در صورت حفظ شرایط فعلی به ۳۰ درصد می‌رسد. لذا باید در بحث جوانی جمعیت کشور، فرهنگ‌سازی صورت بگیرد تا مردم فضا را لمس کنند و بدانند که اگر الان اقدام نشود، در ۲۵ سال آینده مشکلات یک جامعه سالمند به مراتب بیشتر خواهد بود. 
***
جاعلان حرفه‌ای دستگیر شدند
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند بزرگ جعل توسط کارآگاهان اداره سیزدهم خبر داد. سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پورگودرزی اظهار کرد: با تحقیقات گسترده توسط کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی، فعالیت یک باند بزرگ درباره جعل آرم‌های شرکت‌های معتبر مواد خوراکی، مواد شوینده و لوازم یدکی کشف شد. وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان مشخص شد ۴ مرد جوان با اجاره کردن ۴ خانه قدیمی در نقاط مختلف تهران، آرم‌های تجاری شرکت‌های معتبر را جعل کرده و در حال تولید اقلام قلابی هستند. رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان رصد‌های اطلاعاتی را آغاز و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مخفیگاه ۴ جاعل حرفه‌ای را شناسایی کردند. سرهنگ کارآگاه ولی‌پورگودرزی گفت: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های قضایی راهی مخفیگاه‌های متهمان شدند و در چند عملیات هماهنگ آنها را دستگیر کردند. این مقام انتظامی با بیان اینکه انواع لوازم جعل و آمپول‌های تقلبی بدنسازی از مخفیگاه این ۴ جاعل حرفه‌ای کشف شد، تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی هدف تحقیق قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر جعل آرم‌های شرکت‌های معتبر مواد خوراکی، مواد شوینده و لوازم یدکی اعتراف کردند.
***
بسته اینترنت رایگان، هدیه همراه اول به ساکنان شهرهای مرزی
همراه اول به پاس قدردانی از میهمان‌نوازی ساکنان شهرهای مهران، خسروی و روستاهای اطراف در ۲ استان کرمانشاه و ایلام از زائران حسینی اربعین، یک بسته اینترنت یک گیگابایتی 7 روزه به آنها هدیه کرد. همراه اول به‌ مناسبت اربعین، بسته‌های تخفیف‌دار و ظرفیت‌های ویژه زیرساختی تدارک دیده و تیم‌های عملیاتی خود را در نقاط پنجگانه مرزی مستقر کرده است. اپراتور اول همچنین با تعریف و طراحی «۲ بسته رومینگ ویژه اربعین»، سطح میزبانی خود از مشترکان حاضر در این رویداد بزرگ را بالاتر برده است؛ به‌ صورتی که مشترکان به اندازه مصرف خود می توانند یکی از ۲ بسته 7 روزه «نامحدود» یا «اقتصادی زائر» را از طریق «ستاره یک ستاره ۴۰ مربع» انتخاب کنند.

Page Generated in 0/0118 sec