printlogo


کد خبر: 252975تاریخ: 1401/6/20 00:00
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خبر داد
تست نهایی «باور ۳۷۳» در روزهای آینده

گروه سیاسی: فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به اینکه تست نهایی «باور ۳۷۳» روزهای آینده انجام می‌شود، گفت: برد این سامانه به بالای ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید. 
امیر علیرضا صباحی‌فرد درباره آخرین وضعیت سامانه «باور ۳۷۳» گفت: تجهیزاتی که در راستای مأموریت خود در اختیار داریم، همگی بومی بوده و سامانه «باور ۳۷۳» نیز از این قاعده مستثنا نیست. ما از طریق اجرای یک کار علمی پیچیده با همکاری نیروی پدافند هوایی ارتش، دانشگاه‌ها و وزارت دفاع به سامانه قدرتمند «باور ۳۷۳» دست پیدا کردیم. وی ادامه داد: دانشمندان ما به این نتیجه رسیده‌اند تجهیزات خودمان را بر اساس تهدیدات به‌روزرسانی کنیم، این اتفاق در «باور ۳۷۳» نیز رخ داده است. هنگام رونمایی «باور ۳۷۳» برد درگیری این سامانه به میزان کنونی نبود. 
امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه دشمنان فرامنطقه‌ای ما هر از گاهی اظهاراتی را مطرح می‌کنند که با واقعیت فاصله بسیاری دارد، تصریح کرد: ما با توجه به این اظهارات، تهدیدات خودمان را جلوتر از این سخنان برده‌ایم. 
یکی از سخنان دشمنان فرامنطقه‌ای ما این است که دیگر نیاز نداریم به آسمان ایران نزدیک شویم، بلکه از راه دور اقدامات خود را انجام می‌دهیم. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: اکنون قدرت موشکی «باور ۳۷۳» به جایی رسیده که قادر است فراتر از مرزهای‌مان هواپیماهای آنها را شکار کرده و به قلب‌های سیاه آنها شلیک کند. وی با اشاره به اینکه تست‌های اولیه سامانه «باور ۳۷۳» را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم، بیان داشت: تست نهایی این سامانه در روزهای آینده انجام می‌شود و برد آن را به بالای ۳۰۰ کیلومتر می‌رسانیم. 

Page Generated in 0/0058 sec