printlogo


کد خبر: 252976تاریخ: 1401/6/20 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور:
اراده ایران برای توسعه روابط با اندونزی جدی است
رئیس‌جمهور اظهار داشت: روابط حسنه تهران- جاکارتا در حوزه‌های مختلف می‌تواند به توسعه همکاری‌های سازنده ۲ کشور در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی منجر شود. 
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دیدار محمد شریف‌الدین، رئیس دیوان عالی اندونزی، روابط ۲ کشور را دوستانه و رو به گسترش توصیف و با بیان اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با اندونزی در همه حوزه‌ها جدی است، تاکید کرد: سطح فعلی روابط فی‌مابین متناسب با ظرفیت‌های موجود در ۲ کشور نیست. رئیس‌جمهور اظهار داشت: روابط حسنه تهران- جاکارتا در حوزه‌های مختلف می‌تواند به توسعه همکاری‌های سازنده ۲ کشور در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی منجر شود. 
وی با اشاره به رویکرد فعال اندونزی در سازمان‌های بین‌المللی، تقویت همکاری‌های ۲ کشور در نهادها و مجامع بین‌المللی را به عنوان یکی از زمینه‌های همکاری فی‌مابین مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: امروز نظام سلطه به نام دفاع از حقوق انسان‌ها بزرگ‌ترین ظلم را به جهان بویژه ملت‌های مسلمان روا می‌دارد و موضع مشترک حقوقدانان آزاد دنیا در برابر این ظلم آشکار نظام سلطه می‌تواند در تغییر وضعیت حقوق بشر در جهان موثر واقع شود. 
رئیس دیوان عالی اندونزی با ابراز علاقه‌مندی کشورش برای ارتقای سطح تعاملات ۲ کشور در حوزه‌های مختلف، خواهان همکاری و استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری‌های مرتبط با امور حقوقی و قضایی شد. 
***
رئیس‌مجلس شورای اسلامی :
رژیم صهیونیستی و آمریکا تنها زبان قدرت را می‌فهمند
رئیس‌ مجلس گفت: ما تا زمانی در جبهه مقاومت می‌توانیم بر دشمنان به پیروزی برسیم که بتوانیم تولید قدرت کنیم و اگر این تولید قدرت صورت گیرد، می‌تواند برای ما مثمر باشد، چرا که رژیم صهیونیستی و آمریکا تنها زبان قدرت را می‌فهمند. 
محمدباقر قالیباف در دیدار محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه ما از استقلال یمن و مذاکرات یمنی - یمنی حمایت کامل می‌کنیم و این را یک وظیفه دینی و انسانی می‌دانیم، اظهار داشت: البته این فرصت پیش نیامده که یمن را از نزدیک ببینم، ولی مجموعه گزارشات و صحنه‌هایی که از آنجا مشاهده می‌شود، بیانگر روحیه جهاد، ایستادگی، شهادت و ایثارگری تک تک مردم یمن و همچنین رزمندگان یمنی است. وی با بیان اینکه حوادث یمن بسیار شبیه حوادث انقلاب اسلامی ایران است، گفت: دوستان هم‌نهضتی ما در کشورهای محور مقاومت در شروع کار با مشکل اداره کشور مواجه نبودند اما ما و شما در شروع کار باید هم کشور و هم جنگ اداره را می‌کردیم. رئیس قوه مقننه تصریح کرد: البته در ادامه دشمنان ما بویژه آمریکا و اسرائیل شیوه جنگ با کشورمان را تغییر دادند و با جنگ اقتصادی به دنبال تضعیف فرهنگ و روحیه جهاد و شهادت بین مردم هستند. 
قالیباف بیان داشت: ما تا زمانی در جبهه مقاومت می‌توانیم بر دشمنان به پیروزی برسیم که بتوانیم تولید قدرت کنیم و اگر این تولید قدرت صورت گیرد، می‌تواند برای ما مثمرثمر باشد، چرا که رژیم صهیونیستی و آمریکا تنها زبان قدرت را می‌فهمند. بحث من فقط جنگ نظامی نیست، بلکه منظور من تولید قدرت در همه ابعاد آن است به نحوی که دشمن را وادار به عقب‌نشینی کند. 
وی خاطرنشان کرد: این موضوع را بدانید که دشمنان در یمن، جنگ را به سمت جنگ اقتصادی می‌برند تا بتوانند مردم را به ستوه بیاورند و آنچه می‌تواند باعث غلبه بر مشکلات شود، تقویت روحیه شجاعت، صبر و مقاومت است. 
***
در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل
ایران ادعاهای آلبانی را ساختگی و بی‌اساس دانست
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از اهداف حملات سایبری، ادعاهای آلبانی را ساختگی و بی‌اساس می‌داند، نسبت به هر گونه اقدام تحریک‌آمیز و غیرموجهی که تحت پوشش ادعاهای بی‌اساس انجام می‌شود، هشدار داد. سعید ایروانی در نامه‌اش به آنتونیو گوترش، اتهامات اخیر دولت آلبانی علیه جمهوری اسلامی ایران را بی‌اساس دانست و تاکید کرد: کشورم به دروغ متهم به حمله سایبری شد. 
نماینده کشورمان در سازمان ملل در این نامه که رونوشت آن به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال شده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران هر گونه انتساب حمله سایبری ادعایی به زیرساخت‌های آلبانی را قاطعانه رد و محکوم می‌کند. در نتیجه، اتهاماتی که به ایران وارد شده است کاملا بی‌اساس بوده و رد می‌شود. وی همچنین اعلام کرد: این گونه ادعاهای ساختگی و کذب تنها با جعل و فرضیات طرح شده با اهداف سیاسی مطرح شده است. علاوه بر این، با توجه به ماهیت و ویژگی‌های فنی فضای سایبری، ایران نسبت به امکان طراحی و اجرای طیف وسیعی از سناریوهای حمله سایبری توسط شواهد جعلی و ساختگی برای انتساب این حملات به دولت‌ها هشدار می‌دهد. 
در نامه نماینده دائم کشورمان اشاره شده که جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر موضع پایدار خود تاکید می‌کند که فضای سایبری و فناوری‌های مرتبط با آن باید صرفا برای اهداف صلح‌آمیز استفاده شود و دولت‌ها باید با همکاری مسؤولانه و رعایت کامل حقوق بین‌الملل قابل اعمال اقدام کنند. ایران این رویکرد را در فضای سایبری بین‌الملل حفظ می‌کند که مبتنی بر رفتار بهنجار و مسؤولانه دولت در زمان صلح است. 

Page Generated in 0/0071 sec