printlogo


کد خبر: 253032تاریخ: 1401/6/22 00:00
انتشارات کانون پرورش فکری منتشر کرد
«داستان گل حسرتی» برای بچه‌ها

کتاب «داستان گل حسرتی» نوشته محمد دهریزی با تصویرگری دلارام فقانی توسط انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «داستان گل حسرتی» نوشته محمد دهریزی با تصویرگری دلارام فقانی بتازگی توسط انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شده است. 
این‌ کتاب داستان نوعی گل سوسن به رنگ بنفش و صورتی متمایل به سفید است که چند روز مانده به بهار به امید دیدن این فصل می‌روید و به‌رغم اینکه باقی موجودات جنگل او را از دیدن فصل بهار ناامید می‌کنند، او همچنان امید دارد که این فصل را می‌بینید و هر سال مانند سال گذشته می‌روید. 
به این گل در ادبیات انگلیسی «سوسن رستاخیز» نیز می‌گویند؛ در واقع این کتاب که برای گروه سنی بالای ۹ سال نوشته شده است می‌خواهد امید و تلاش را به کودکان بیاموزد تا در مسیرهای پیش روی زندگی برای اهداف خود تلاش کنند و هیچ‌‌گاه دست از کوشش برندارند. 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: پرنده 7 رنگ از شاخه‌ای به شاخه دیگر پرید و گفت: «روزی که من آخرین سنگ‌ریزه را از آسمان رها می‌کنم. تو نیستی تا بهار را ببینی». گل حسرتی گفت: «مطمئنم امسال وقتی آخرین سنگ‌ریزه را از آسمان می‌اندازی، از آن بالا، من و بهار را در کنار هم می‌بینی». درخت بلوط آهی کشید و گفت: «من 120 ساله شده‌ام و 120 بار شاهد تولد تو قبل از آمدن بهار بوده‌‌ام».

Page Generated in 0/0057 sec