printlogo


کد خبر: 253034تاریخ: 1401/6/22 00:00
ابلاغ دستورالعمل اکران مسابقات جام‌جهانی در سینماها
سینماها فقط از آنتن تلویزیون اکران کنند

دستورالعمل نمایش مسابقات جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در سینماها اعلام شد. به گزارش «وطن‌امروز»، با نزدیک شدن به ایام برگزاری جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر و به دلیل حضور تیم ‌ملی فوتبال ایران در این تورنمنت مهم جهانی، از چندی پیش صحبت‌هایی مطرح شد که شاید بتوان بازی‌های فوتبال جام‌جهانی را در سینماها تماشا کرد و برای آن بلیت‌فروشی انجام شود؛ تجربه‌ای که قبلا تکرار شده و مردم از آن راضی بودند، اگرچه خالی از حاشیه نبود. 
بتازگی اما دستورالعملی برای نمایش مسابقات جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در سینماهای کشور تنظیم شده است مبنی بر اینکه سینماهایی که خواستار نمایش مسابقات هستند باید تعهدنامه‌ای برای رعایت دستورالعمل‌هایی که اعلام شده است، ارائه کنند. 
یکی از مهم‌ترین نکات این دستورالعمل، پخش مسابقات با استفاده از آنتن صداوسیماست و نباید برای پخش مسابقات فوتبال از شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده شود. همچنین با توجه به اینکه سالن‌های سینما طبق برنامه به صورت سانس‌بندی فعالیت دارند، مدیران سینماها باید ورود و خروج تماشاگران برای دیدن هر مسابقه را خیلی سریع انجام دهند و از تجمع و توقف قبل و بعد از نمایش در فضاهای درون و جلوی سینما جلوگیری کنند و امنیت تماشاگران در فضای سینما هم بر عهده مدیر سینما خواهد بود. 
برخورد محترمانه با فرد یا افرادی که اقدام به دادن شعارهای جنجالی می‌کنند نیز یکی دیگر از نکات مهم این دستورالعمل است. همچنین مدیر سینما موظف به تامین تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای نمایش مسابقات فوتبال است. 
یکی دیگر از نکات بسیار مهم این نامه این است که مدیر سینما موظف به پرداخت حق‌السهم تعیین شده صاحبان فیلم‌هایی است که به دلیل نمایش فیلم، حق نمایش فیلم آنها مبتنی بر قرارداد مربوط سلب شده است و تعیین و اعلام میزان محاسبه و پرداخت با شورای صنفی نمایش خواهد بود. 
نکته دیگری که مورد بحث بوده است، بحث قیمت‌گذاری بلیت‌های سینما برای تماشای فوتبال بوده که طبق شنیده‌ها، سینماها باید صرفا بر اساس مبلغ تعیین‌شده فروش بلیت برای نمایش فیلم اقدام به فروش بلیت برای نمایش فوتبال کنند و هرگونه افزایش قیمت بلیت در این باره تخلف محسوب می‌شود.

Page Generated in 0/0062 sec