printlogo


کد خبر: 253035تاریخ: 1401/6/22 00:00
اخبار

«زالاوا» در بلژیک تقدیر شد
«زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در جشنواره بین‌المللی فانتاستیک فست بروکسل مورد تقدیر ویژه داوران این فستیوال قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، مراسم اختتامیه چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فانتاستیک فست در شهر بروکسل بلژیک برگزار شد و «زالاوا» در بخش فیلم‌های نوظهور این جشنواره، مورد تقدیر ویژه‌ هیات داوران قرار گرفت. همچنین این فیلم سینمایی که آخرین روزهای اکران را در کشورمان سپری می‌کند، در بخش رسمی پانزدهمین جشنواره اروپایی فیلم‌های فانتاستیک فست استراسبورگ به نمایش در می‌آید. «زالاوا» فیلمی به کارگردانی ارسلان امیری و نویسندگی ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام محصول سال ۱۳۹۹ است. این فیلم نخستین فیلم ارسلان امیری به عنوان کارگردان بوده و نوید پورفرج، پوریا رحیمی‌سام و هدی زین‌العابدین در آن به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند. داستان «زالاوا» در اواخر دهه ۱۳۵۰ خورشیدی روی می‌دهد و راوی اتفاقی است که باعث ترس مردم شده و رئیس پاسگاه تلاش می‌کند تا امنیت را به روستا بازگرداند. 
***
کاوه خداشناس بازیگر جدید «مستوران2»
 کاوه خداشناس، بازیگر سینما و تلویزیون جلوی دوربین سریال «مستوران» به کارگردانی سیدعلی هاشمی رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، کاوه خداشناس به فصل دوم سریال «مستوران» به کارگردانی سیدعلی هاشمی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی پیوست. با اضافه شدن بازیگران جدید، ۲۰ درصد از تصویربرداری فصل دوم این سریال انجام شده است. فصل دوم سریال «مستوران» که عاشقانه‌ای برگرفته از قصه‌ها و افسانه‌های کهن ایرانی است، به قلم محمد حنیف به نگارش درآمده است و تصویربرداری آن در شهرک مستوران ادامه دارد. فصل اول سریال «مستوران» به کارگردانی مسعود آب‌پرور و سیدجمال سیدحاتمی تابستان امسال از شبکه یک سیما روی آنتن رفت. این مجموعه محصول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج و «استودیو بادبان» مجری طرح این پروژه است. «آقازاده»، «پدر» و «رستگاران» از جمله آثار خداشناس هستند.
***
رونمایی از آلبوم «نواحی اشک2»
آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «نواحی اشک ۲» در آستانه اربعین حسینی به همت مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، آیین رونمایی از آلبوم «نواحی اشک ۲» تازه‌ترین مجموعه منتشر شده مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران امروز ۲۲ شهریور با حضور عوامل این اثر برگزار می‌شود. 
هدف از تولید این آلبوم باز‌سازی نواهای مذهبی- آیینی مرتبط با واقعه عاشورا و ارج‌گذاری به هنر اصیل آوازخوانی مبتنی بر ردیف آوازی موسیقی دستگاهی ایران است. آلبوم «نواحی اشک ۲» شامل ۱۰ قطعه «شده فصل عزا»، «این دل تنگم عقده‌ها دارد»، «‌ای سپرده در خرابه جان»، «ساقی لب تشنگان»، «طفلان مسلم»، «حضرت قاسم(ع)»، «حضرت علی‌اصغر(ع)»، «شه‌زاده اکبر(ع)»، «حضرت اباالفضل(ع)» و «عزیمت به شام» است. آلبوم «نواحی اشک» به صورت صوتی و کلیپ در روزهای اول تا دهم محرم منتشر شد.
***
مدیر روابط عمومی جشنواره فجر منصوب شد
مسعود نجفی مدیر روابط عمومی چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مجتبی امینی، دبیر چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با روز ملی سینما، در نخستین حکمش مدیر روابط عمومی این دوره جشنواره را منصوب کرد. مسعود نجفی، دانش‌آموخته رشته مطالعات فرهنگی و رسانه در مقطع کارشناسی ارشد است که در ۲ دهه گذشته علاوه بر فعالیت مستمر رسانه‌ای به عنوان خبرنگار، سردبیر و مدیر مسؤول، طی دوره‌های ۳۵ تا ۳۹ جشنواره به مدت 5 سال مدیریت روابط عمومی جشنواره فیلم فجر را عهده‌دار بوده و به مدت 4 سال هم به عنوان مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی فعالیت داشته است. چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری به دبیری مجتبی امینی برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0055 sec