printlogo


کد خبر: 253048تاریخ: 1401/6/22 00:00
اخبار

منصوریان دستیار کی‌روش می‌شود؟
کارلوس کی‌روش برای تقویت کادر فنی خود نام علیرضا منصوریان را به جای جواد نکونام به تیم‌ ملی داده است. کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم‌ ملی فوتبال ایران بامداد چهارشنبه وارد ایران خواهد شد و از همان روز اردوی تیم‌ ملی شروع می‌شود و او بر کار شاگردان خود نظارت خواهد کرد. سرمربی پرتغالی برای شروع اردو چندین دستیار خارجی را با خود به ایران خواهد آورد. از کادر فنی پیشین، ۲ نفر یعنی لوپز و میکائیل، او را همراهی خواهند کرد. همچنین چند چهره خارجی جدید نیز سرمربی پرتغالی را همراهی خواهند کرد که هنوز اسامی آنها مشخص نشده است. با این حال به نظر می‌رسد جواد نکونام که گزینه اول کارلوس کی‌روش برای حضور در تیم‌ ملی ایران بود، قصد جدایی از فولاد را ندارد و او نام علیرضا منصوریان را برای حضور در کادر فنی تیم‌ ملی داده است. از طرفی هنوز وضعیت ماندن یا رفتن وحید هاشمیان از تیم‌ ملی مشخص نیست. قرار است با حضور کی‌روش در ایران، جلسه‌ای میان او و هاشمیان برگزار شود و در صورت توافق، وحید با سومین سرمربی متوالی تیم‌ ملی هم همکاری خواهد کرد. هاشمیان با ویلموتس و اسکوچیچ هم در تیم‌ ملی کار کرد. 
***
ایران پاسخ فیفا را داد
فدراسیون فوتبال ایران در پایان مهلت 6 روزه فیفا، دفاعیات خود در پرونده بازی ایران و لبنان را ارائه کرد. کمیته انضباطی فیفا پنجم سپتامبر (14 شهریور) در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران درباره اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد خواستار توضیح شده بود. این دیدار نهم فروردین سال جاری در چارچوب آخرین دیدار از مرحله انتخابی جام‌جهانی برگزار شد و در حین ورود تماشاگران به ورزشگاه، بی‌نظمی‌هایی در بیرون از استادیوم امام رضا(ع) به وقوع پیوست. فیفا برای پاسخگویی درباره این پرونده به ایران 6 روز مهلت داده بود که به گفته احسان اصولی دیروز آخرین مهلت فیفا بود و فدراسیون پاسخ نهایی خود را ارسال کرد. به گفته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، این نامه تا حدودی نگران‌کننده بود و به همین دلیل مکاتبات رسمی مقامات دولتی از ریاست‌جمهوری تا قوه‌قضائیه و مجلس برای برخورد با خاطیان این اتفاق ضمیمه پاسخ ایران شده است تا به فیفا اثبات کند دولت و فدراسیون فوتبال هیچ نقشی در این بی‌نظمی نداشته‌اند. فیفا اعلام کرده روز ۳۱ شهریور به این پرونده رسیدگی خواهد شد. برخی مسؤولان فدراسیون فوتبال از جمله نواب رئیس فدراسیون فوتبال نسبت به این پرونده ابراز نگرانی کرده‌اند. 
***
واکنش فدراسیون جهانی والیبال به قهرمانی ایتالیا پس از ۲۴ سال
تیم ملی والیبال ایتالیا موفق شد پس از ۲۴ سال بار دیگر قهرمان رقابت‌های جهانی والیبال شود. مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ که از چهارم شهریور به میزبانی اسلوونی و لهستان آغاز شده بود، یکشنبه‌شب ۲۰ شهریور با برگزاری دیدار نهایی در سالن اسپودک آرنا شهر کاتوویتسه لهستان به پایان رسید. 
تیم ملی والیبال ایتالیا در دیدار نهایی این رقابت‌ها که نخستین فینال این مسابقات با حضور ۲ تیم اروپایی در قرن ۲۱ بود، به مصاف لهستان میزبان رفت و ۳ بر یک به پیروزی رسید تا برای چهارمین بار روی سکوی نخست جهان قرار گیرد. 
این بازی در ۴ ست و به ترتیب با نتایج ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۰ به سود تیم‌ملی والیبال ایتالیا به پایان رسید. 
فدراسیون جهانی والیبال درباره قهرمانی والیبال ایتالیا نوشت: ایتالیای خارق‌العاده پس از ۲۴ سال دوباره قهرمان جهان شد! ایتالیا در فینال با برتری ۳ بر یک مقابل لهستان میزبان، قهرمانی را به نام خود کرد.
***
خرید جدید بایرن تاریخ‌ساز شد
مهاجم جوان بایرن‌مونیخ با گلی که در دیدار برابر اشتوتگارت به ثمر رساند به جوان‌ترین گلزن تاریخ این باشگاه در رقابت‌های بوندس‌لیگا تبدیل شد. به گزارش اسکواکا، بایرن‌مونیخ در هفته هفتم رقابت‌های بوندس‌لیگا به مصاف اشتوتگارت رفت و با تساوی ۲ - ۲ متوقف شد. 
در این بازی «ماتیس تل» خرید جدید بایرن‌مونیخ برای نخستین‌بار در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و خیلی زود توانایی‌های خود را ثابت کرد. او بعد از ۳۶ دقیقه موفق شد گل نخستش را به ثمر برساند. مهاجم جوان بایرن‌مونیخ با گلی که در این دیدار به ثمر رساند یک رکورد جدید را در تاریخ رقابت‌های بوندس‌لیگا به نام خود به ثبت رساند. او با ۱۷ سال و ۱۳۶ روز سن به جوان‌ترین گلزن تاریخ بایرن‌مونیخ در رقابت‌های بوندس‌لیگا تبدیل شد. پیش از این رکورد جوان‌ترین گلزن تاریخ بایرن در بوندس‌لیگا در اختیار جمال موسیالا با ۱۷ سال و ۲۰۵ روز سن بود. جمال موسیالا اکنون هم در ترکیب بایرن‌مونیخ بازی می‌کند و یکی از بازیکنان کلیدی و خوب تیم در فصل جاری است. بایرن مونیخ با وجود آنکه در این بازی متوقف شد اما به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد، چرا که دورتموند صدرنشین برابر لایپزیش شکست سنگینی را متحمل شد.

Page Generated in 0/0080 sec