printlogo


کد خبر: 253056تاریخ: 1401/6/22 00:00
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۶ استان هشدار داد
خیزش گرد و خاک در ۱۵ استان

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی  بارش باران در پایان هفته در شمال کشور نسبت به جاری شدن سیلاب هشدار داد. 
همچنین نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۱۵ استان و رگبار و رعد و برق در 6 استان هشدار داد. 
سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب احتمالی، اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم تردد عشایر کوچ‌رو در ارتفاعات و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی را توصیه می‌کند. این وضعیت جوی امروز در ارتفاعات و دامنه‌ها در مرکز و جنوب غرب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان‌و‌بلوچستان مورد انتظار است. 
بر اثر این مخاطرات احتمال بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کاهش شعاع دید، اختلال در ترددهای برون‌شهری، احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر به طور محلی و احتمال آسیب به سازه‌های موقت پیش‌بینی می‌شود. 
سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از هرگونه تردد و اسکان موقت مسافران در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، احتیاط در جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌کند. 
این سازمان در ادامه نسبت به افزایش گرادیان فشاری، وزش باد و گردوخاک و نفوذ گردوغبار هشدار داد. 
این شرایط جوی امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و فردا در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام و خوزستان پیش‌بینی می‌شود. بر اثر این مخاطرات، احتمال وزش باد شدید و خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی، سقوط اشیاء از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل‌و‌نقل و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار وجود دارد. 
سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، امتناع از ترددهای غیرضروری در فضای باز برای سالمندان، کودکان و افراد آسیب‌پذیر با بیماری‌های تنفسی را توصیه می‌کند. 
همچنین طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی اواخر هفته جاری در شهر‌های شمالی بارش های پراکنده اتفاق می‌افتد و احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب در این مناطق وجود دارد.

Page Generated in 0/0049 sec