printlogo


کد خبر: 253057تاریخ: 1401/6/22 00:00
اخبار

زورگیر بزرگراه رفسنجانی به اعدام محکوم شد
رئیس کل دادگستری استان تهران از اعلام صدور حکم زورگیر بزرگراه رفسنجانی خبر داد. علی القاصی‌ در جلسه شورای عالی قوه‌ قضائیه به ارائه گزارشی پیرامون روند رسیدگی‌های قضایی انجام‌شده درباره برخی پرونده‌های سارقان به عنف و متجاوزان به حقوق عمومی پرداخت و گفت: پس از برگزاری جلسه دادگاه سارق بزرگراه رفسنجانی، حکم اعدام این فرد صادر شد. 
وی با بیان اینکه رسیدگی‌های قضایی نسبت به این قبیل مجرمان، «خارج از نوبت، قاطعانه و بدون اغماض» است، گفت: پرونده ۳ نفر دیگر از سارقان به عنف که دارای سرقت‌های متعددی بودند با عنوان اتهامی «محاربه» در دادسرای شهریار در حال رسیدگی است و مقرر شده پرونده این سارقان نیز بعد از ارجاع به دادگاه انقلاب به صورت خارج از نوبت رسیدگی شود. گفتنی است صبح شنبه ۱۹ شهریور جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده خفت‌گیری و سرقت مقرون به آزار با استفاده از سلاح سرد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.
***
رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد
الزام تعویض شناسنامه‌های قدیمی
 رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر لزوم تعویض شناسنامه‌های قدیمی برای جلوگیری از بروز مشکل در دریافت خدمات، از صدور ۱۴ هزار شناسنامه برای کودکان اتباع مادران ایرانی خبر داد. هاشم کارگر در تشریح تعداد صدور شناسنامه برای کودکان اتباع مادران ایرانی در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۱۴ هزار شناسنامه برای این کودکان صادر شده است؛ سازمان ثبت احوال کشور تنها مسؤول صدور این شناسنامه‌هاست و مسؤول رسیدگی به پرونده این کودکان و درخواست‌ها در این زمینه ثبت احوال نیست. 
وی درباره صدور شناسنامه‌های جدید نیز اظهار کرد: سالانه حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون شناسنامه جدید صادر می‌شود اما امکان دارد این شناسنامه‌ها درخواست‌های تکراری هم باشند؛ یعنی مثلا مواردی که فرد قصد عکس‌دار کردن شناسنامه را دارد یا شناسنامه مخدوش یا مفقود شده است. کارگر درباره الزام تعویض شناسنامه‌ها و تعیین بازه زمانی برای این کار گفت: قطعا الزام برای جدید کردن شناسنامه‌ها وجود دارد، در حالی که بازه زمانی برای آن تعریف نشده است ولی افراد برای دریافت خدمات دچار مشکل می‌شوند، لذا توصیه این است افراد هر چه سریع‌تر مراجعه کنند و شناسنامه‌های جدید را دریافت کنند. 
***
اعلام مراکز فعال اهدای خون استان تهران در اربعین حسینی
8 مرکز اهدای خون استان تهران در روز اربعین حسینی آماده خدمت به ساکنان پایتخت خواهند بود. 4 مرکز ثابت و 4 مرکز سیار اهدای خون روز شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ همزمان با اربعین حسینی فعال هستند. مرکز جامع وصال شیرازی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰:۳۰ و همچنین مراکز تهرانپارس، ستاری و شهرری از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر میزبان داوطلبان اهدای خون خواهند بود. گفتنی است بنا بر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، 4 مرکز سیار اهدای خون نیز در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی مستقر خواهند شد؛ 2 مرکز در ابتدای مسیر و به ترتیب مقابل مسجد ابوالحسن به نشانی خیابان 17 شهریور، کمی بالاتر از پل آهنگ و مسجد سلمان واقع در خیابان 17 شهریور، بالاتر از میدان خراسان و همچنین ۲ مرکز دیگر مقابل اداره امور شعب بانک ملی در خیابان فدائیان اسلام و همچنین هنرستان امام علی(ع) واقع در خیابان فدائیان اسلام، جنب مجتمع ورزشی قمر بنی‌هاشم(ع) مستقر خواهند بود. این مراکز از ساعت ۹ صبح تا پایان مراسم به فعالیت خواهند پرداخت. 
***
504 نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری‌اند
۱۶ استان بدون فوتی کرونا
وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۸۷۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و ۲۱ بیمار نیز بر اثر ابتلابه این بیماری جان خود را از دست دادند. بر این اساس از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه ۲۱ شهریور، ۸۷۷ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۱۷۱ نفر از آنها بستری شدند. 
متاسفانه در طول ‌این مدت، ۲۱ بیمار مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۴ هزار و ۱۹۹ نفر رسید. این در حالی است که در شبانه‌روز منتهی به 21 شهریور ۱۶ استان کشور بدون مرگ‌ومیر بودند و ۱۰ استان نیز فقط یک مورد مرگ‌ بیماران «کووید-۱۹» داشتند. 
خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۴۴۴ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
همچنین 504 نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۶۵ میلیون و ۴۹ هزار و ۶۴۸ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۳۳ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۵ هزار و ۹۱۴ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. 
با این حساب مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۴۹۵ دوز رسید. در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز وجود ندارد و ۳۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۷۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

Page Generated in 0/0066 sec