printlogo


کد خبر: 253079تاریخ: 1401/6/23 00:00
کارگردان «پسر دلفینی» در یک برنامه تلویزیونی توضیحاتی درباره این انیمیشن داد
انیمیشن در سطح جهانی

کارگردان انیمیشن «پسر دلفینی» از انعقاد قرارداد با کشورهای گوناگون برای اکران این انیمیشن خبر داد و گفت: «پسر دلفینی» را به زبان‌های مختلف ترجمه‌ کرده‌ایم تا آن را در سراسر این کره خاکی به نمایش بگذاریم. 
به گزارش «وطن‌امروز»، شب گذشته برنامه «شب نشینی» با حضور محمد خیراندیش، کارگردان، نویسنده و گرافیست انیمیشن «پسردلفینی» روی آنتن شبکه جهانی جام‌جم رفت. نویسنده و کارگردان «پسر دلفینی» در این برنامه ضمن اشاره به جزئیات نقش‌های مختلف این انیمیشن گفت: در انیمیشن «پسر دلفینی» شخصیت ناخدا، سلیمان نام دارد اما همه او را به عنوان ناخدا مروارید می‌شناسند؛ فقط کسانی که او را از قدیم می‌شناسند سلیمان صدا می‌زنند. برای این شخصیت ما می‌خواستیم از نادر سلیمانی استفاده کنیم، چرا که طیف انیمیشن از جنوب گرفته شده است. 
خیراندیش ادامه داد: از آنجایی که لهجه آبادانی‌ها بسیار به دل می‌نشیند، ما از نادر سلیمانی خواستیم در انیمیشن شرکت کند و صداپیشگی را انجام دهد. وی زمانی که نقش عصبانیت ناخدا را بازی می‌کرد صدای بسیار زیبا و دقیقی را ایجاد می‌کرد و باعث جذابیت کار می‌شد. ما در این انیمیشن از ساز‌های بوشهری استفاده کردیم و بهزاد عبدی مسؤولیت آن را بر عهده گرفت. 
این کارگردان ضمن اشاره به فرآیند 4 ساله تولید «پسر دلفینی» گفت: این انیمیشن مانند نمونه‌های برتر دنیا به صورت ۲۴ فریم بر ثانیه ساخته شده و ما تلاش کرده‌ایم تا برترین کیفیت را به نمایش بگذاریم. تیم سازنده این انیمیشن نیز همگی ایرانی بودند. 
وی افزود: انیمیشن «پسر دلفینی» در روسیه و آسیای میانه در ۲ هفته حدود یک میلیون و 700 هزار دلار فروش داشته و با استقبال غیرمنتظره‌ای مواجه شده است. ما اکنون قرارداد‌های مختلفی بسته‌ایم و انیمیشن را به زبان‌های متفاوت ترجمه‌ کرده‌ایم تا پسر دلفینی را در سراسر این کره خاکی به نمایش بگذاریم. این انیمیشن به زبان‌های روسی، ترکی، عربی و انگلیسی ترجمه شده است. 
محمد خیراندیش خاطرنشان کرد: بودجه انیمیشن پسر دلفینی یک‌هزارم آثار شرکت دیزنی هم نیست؛ شرکت والت دیزنی برای هر یک از انیمیشن‌های خود حدود 150 میلیون دلار هزینه می‌کند و کارمندان بسیاری را به کار می‌گیرد تا پروژه را به اتمام برساند. خوشبختانه ما با تعداد افراد کمتری در تیم و امکانات محدودتر توانستیم به نتیجه بسیار خوبی برسیم. 
گفتنی است برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین روی آنتن شبکه جهانی جام‌جم می‌رود.

Page Generated in 0/0058 sec