printlogo


کد خبر: 253080تاریخ: 1401/6/23 00:00
اخبار

«تنهاتر از مسیح» تمدید شد
نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» که اجرای آن از ۲۶ مرداد در بوستان ولایت آغاز شده بود، تا ۴ مهرماه تمدید شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» که قرار بود به مدت ۳۰ شب و تا اربعین حسینی(ع) اجرا شود، به علت استقبال مردم و با ثبت رکورد بیش از ۱۵۰ هزار نفر مخاطب تا ۴ مهرماه به مدت ۱۰ شب تمدید شد. «تنهاتر از مسیح» سبکی از روضه‌خوانی هنری با محوریت مصائب خاندان عصمت و طهارت در واقعه عاشوراست که در ۲ سانس ساعات ۲۰ و ۲۲ در بوستان ولایت تهران اجرا می‌شود. 
نمایش «تنهاتر از مسیح» تازه‌ترین اثر سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است که به همت مؤسسه سیمای ققنوس در حال اجراست. 
***
«با تو می‌مونیم» منتشر شد
نماهنگ «با تو می‌مونیم» کاری از دفتر سرود اداره کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اربعین حسینی منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نماهنگ اربعینی «با تو می‌مونیم» توسط گروه سرود وصال، با شعری از قاسم صرافان، آهنگسازی و تنظیم احسان جوادی، طراحی و کارگردانی قاسم عوض‌بیگی و کارگردانی هنری روزبه شمشیری، به همت دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اربعین حسینی در انجمن موسیقی ایران منتشر شد. 
این اثر از حال جاماندگان اربعین سخن به میان آورده و برای مخاطب نوجوان تدارک دیده شده است. 
***
یادبود برزویه امروز برگزار می‌شود
آیین یادبود زنده‌یاد بابک برزویه مدرس، عکاس و بازیگر امروز از ساعت 18 در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، آیین یادبود زنده‌یاد بابک برزویه امروز چهارشنبه ۲۳ شهریور ساعت ۱۸ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. بابک برزویه مدرس، عکاس، بازیگر و از فعالان عرصه عکاسی تئاتر و سینما از دی‌ماه‌ ۱۴۰۰ به دلیل عارضه مغزی در کما به سر می‌برد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود. 
این هنرمند عکاس ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ بعد از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت. وی از آغاز فعالیت‌های عکاسی خود با کارگردان‌هایی همچون رسول ملاقلی‌پور، مسعود کیمیایی، پوران درخشنده و مهران مدیری همکاری داشت. 
برزویه سال ۱۳۷۵ برنده دیپلم و سیمرغ بلورین بهترین عکاس فیلم برای عکاسی فیلم «سفر به چزابه» ساخته زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور شد. وی با عکاسی بیش از ۱۰ مجموعه تلویزیونی، ۳۵ فیلم سینمایی بلند و کوتاه و بیش از ۲۰۰ تئاتر داخلی یکی از فعال‌ترین عکاسان هنری ایران محسوب می‌شود. آخرین فعالیت مرحوم برزویه به سال ۱۳۹۸ و فیلم «خون شد» و سریال «هیولا» بازمی‌گردد. 
***
اصغر یوسفی‌نژاد درگذشت
اصغر یوسفی‌نژاد، کارگردان سینمای ایران در سن ۵۳ سالگی به دلیل خون‌ریزی مغزی دار فانی را وداع گفت. 
به گزارش «وطن‌امروز»، اصغر یوسفی‌نژاد، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران که از روز شنبه ۱۲ شهریور به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان بستری شده بود، صبح روز گذشته ۲۲ شهریور در سن ۵۳ سالگی درگذشت. 
یوسفی‌نژاد کارگردان فیلم‌هایی چون «خانه» و «باران رویاها را نمی‌شوید» بود. در کارنامه کاری او نویسندگی و تهیه‌کنندگی نیز به چشم می‌خورد.
***
آغاز پویش کتابخوانی «امام مجاهد» 
 پویش کتابخوانی با محوریت کتاب «دو امام مجاهد» با جوایزی به ارزش ۲۱۰ میلیون ریال برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مد‌ظله‌العالی به مناسبت ماه صفر، پویش کتابخوانی «دو امام مجاهد» را برگزار می‌کند. 
کتاب «دو امام مجاهد» شامل 6 گفتار از حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مد‌ظله‌العالی در سال‌های ۵۱ و ۵۲ شمسی ‌است و به وقایع پیرامون صلح امام حسن علیه‌السلام و قیام اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و مبارزات سیاسی این ۲ امام بزرگوار می‌پردازد. جوایز این پویش، شامل ۵ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات هر یک به ارزش ۳۰ میلیون ریال و ۲۰ بن خرید کتاب هر یک به ارزش ۳ میلیون ریال است. 
همچنین مخاطبانی که این کتاب را در اختیار ندارند، می‌توانند نسخه چاپی این کتاب را از سایت انتشارات انقلاب اسلامی و کتابفروشی‌های سراسر کشور و همچنین نسخه الکترونیکی را از سایت و اپلیکیشن طاقچه تهیه کنند.

Page Generated in 0/0058 sec