printlogo


کد خبر: 253089تاریخ: 1401/6/23 00:00
اخبار

واکنش رئیس سازمان لیگ عربستان به تلاش الهلال برای جذب رونالدو
رئیس سازمان لیگ فوتبال عربستان از تلاش یکی از باشگاه‌‌های این کشور برای جذب ستاره پرتغالی منچستریونایتد استقبال کرد. به گزارش نشریه آ.اس، پس از انتشار خبری توسط شبکه CNN پرتغال مبنی بر رد پیشنهاد 242 میلیون یورویی باشگاه الهلال عربستان به کریستیانو رونالدو، رئیس سازمان لیگ فوتبال عربستان نیز این موضوع را تأیید کرد. رونالدو که تا پایان فصل جاری با من‌یونایتد قرارداد دارد، تابستان امسال تمام تلاشش را برای جدایی از این تیم و پیدا کردن تیمی که او را به لیگ قهرمانان اروپا بازگرداند انجام داد اما در نهایت موفق نبود و مجبور شد در اولدترافورد بماند. با این حال گفته می‌شود او قصد دارد در بازار نقل و انتقالات ژانویه یک بار دیگر تلاش خود را برای پیدا کردن تیمی جدید انجام دهد. الهلال می‌توانست تیم جدید او باشد اما انگار ستاره پرتغالی علاقه‌ای به بازی در آسیا ندارد و این در حالی است که او در بازی‌‌های اخیر تیمش در لیگ برتر انگلیس نیمکت‌نشین بوده است. «یاسر المشعل» رئیس سازمان لیگ فوتبال عربستان در این باره به نشریه اتلتیک انگلیس گفت: ما دوست داریم بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو را در لیگ عربستان ببینیم. 
***
رئیس هیأت مدیره پرسپولیس معرفی شد
مدیران باشگاه پرسپولیس، رئیس هیات مدیره این باشگاه را معرفی کردند. هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تشکیل جلسه داد و در جریان آن به اتفاق آرا حسین شهریاری را به عنوان رئیس هیات مدیره برگزید. رضا درویش، مدیرعامل نیز کماکان به عنوان نایب‌رئیس هیات مدیره، فعالیت خود را ادامه خواهد داد. همچنین با نظر اعضای هیات مدیره، مصطفی لشگری به عنوان دبیر هیات مدیره انتخاب شد. در این جلسه همچنین مسائل مالی و حقوقی باشگاه و گزارش‌های مربوط به آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اعضا درباره شرایط تیم و فشارهای بیرونی نیز همفکری و تبادل نظر داشتند. از موضوعات مهم در دستور جلسه، بررسی وضعیت تیم‌های پایه بود که در جریان آن محسن خلیلی، مدیر تیم‌های پایه، با حضور در بخشی از جلسه، گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده، وضعیت تیم‌های پایه و مسائل و نیازهای پیش رو را ارائه کرد. همچنین امیرهوشنگ پناهی که سابقه فعالیت در باشگاه پرسپولیس به عنوان مشاور‌ و رئیس حوزه مدیرعامل را داشته است، طی حکمی از سوی رضا درویش به عنوان سرپرست معاونت اداری، مالی و پشتیبانی باشگاه ورزشی- فرهنگی پرسپولیس منصوب شد. مدیر مالی باشگاه سایپا، رئیس بازاریابی و تبلیغات باشگاه سایپا و رئیس حسابداری فروش شرکت خدمات فنی رنا از جمله سوابق پناهی بوده است. 
***
واکنش سخنگوی قوه ‌قضائیه به موضوع تاج
سخنگوی قوه ‌قضائیه درباره پرونده مهدی تاج و انتخابات فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد. مسعود ستایشی درباره حواشی اخیر فدراسیون فوتبال اظهار کرد: فدراسیون‌ها یکسری تکالیف بین‌المللی دارند، از همین رو زیر نظر نظارت مراجع بین‌المللی هستند. وی با بیان اینکه در انتخابات درون‌‌سازمانی، استعلاماتی از ناحیه مرجع برگزار‌کننده انجام می‌شود، گفت: درباره انتخابات فدراسیون فوتبال این استعلام انجام شده و قوه‌ قضائیه نیز پاسخ لازم را داده است. ستایشی گفت: فدراسیون مربوط بر اساس این استعلام تصمیم گرفته است این شخص در انتخابات شرکت کند و نتایج این انتخابات و نیز نظر قوه‌قضائیه اعلام شده است. سخنگوی قوه ‌قضائیه با اشاره به اظهارات اخیر تاج در رسانه ملی تاکید کرد: در مرحله دادسرا تحقیقات محرمانه است، از همین رو به مباحث مطرح شده در دادسرا تا وصول نتیجه در دادگاه نباید پرداخته شود. 
***
ماجرای سربازی علیرضا بیرانوند در ۳۰ سالگی!
دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس ۳۱ شهریور وارد ۳۰ سالگی خواهد شد و این یعنی پایان فرصت معافیت سربازی که برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شده است. از این رو شایعات زیادی درباره اینکه علیرضا بیرانوند باید از مهرماه خود را مهیای حضور در سربازی کند شکل گرفته که البته با توجه به مستندات موجود به نظر می‌رسد واقعیت نداشته باشد. مساله سربازی علیرضا بیرانوند طی سالیان اخیر به موضوع جالبی تبدیل شده است و حتی در مقطع ابتدایی حضورش در این تیم در فصل شانزدهم لیگ برتر نیز با اتفاقات و واکنش جالبی از سوی وی همراه شده بود. بیرانوند که از همان زمان پیگیر مساله معافیت خود بود، در آن مقطع اظهارنظر جالبی مطرح کرده و مدعی شده بود به دنبال این است تا با به دنیا آمدن فرزند چهارمش از مزیت معافیت استفاده کند! هر چند او اکنون تنها ۲ فرزند دارد و هیچ‌وقت نتوانست از این معافیتی که در ذهنش شکل گرفته بود استفاده کند. با این حال کمی بعد از این اظهارنظر، در مساعدتی که شکل گرفت ملی‌پوشان تا ۳۰ سالگی از معافیت سربازی برخوردار شدند؛ اتفاقی که باعث شد تا گلر شماره یک تیم ملی طی سالیان اخیر، به کمک این معافیت بتواند شرایط سربازی نرفتن خود را فراهم و در پرسپولیس و باشگاه‌های خارجی که حضور داشته، بدون مشکل کار را دنبال کند اما اکنون در فاصله تنها چند روز تا پایان ۲۹ سالگی علیرضا بیرانوند، ماجرای سربازی وی بار دیگر داغ شده است. گلر ملی‌پوش پرسپولیس که بعد از ۲ فصل حضور در فوتبال اروپا اکنون به ایران بازگشته و پیراهن سرخپوشان را بر تن کرده، ۳۰ شهریور ماه باید شمع کیک ۲۹ سالگی خود را فوت کرده و وارد ۳۰ سالگی شود؛ اتفاقی که به معنای پایان انقضای سود بردن وی از معافیت سربازی ملی‌پوشان خواهد بود اما بیرانوند چندی بعد از حضورش در تهران و پایان کار در ریوآوه پرتغال به دنبال حل این موضوع بود. از این رو او خیلی زود با ثبت‌نام در رشته تربیت‌بدنی دانشگاه خرم‌آباد در مقطع کارشناسی ارشد، از معافیت دوباره‌ای سود برد. ثبت‌نام و قبولی در این دانشگاه به معنای پایان حرف و حدیث درباره سربازی علیرضا بیرانوند است. به این ترتیب او ۳۱ شهریور همزمان با ورودش به ۳۰ سالگی، تنها معافیت ملی‌پوش شدن را از دست می‌دهد و با معافیت تحصیلی، کارش را بدون دردسر دنبال خواهد کرد.  

Page Generated in 0/0066 sec