printlogo


کد خبر: 253091تاریخ: 1401/6/23 00:00
همه بگید ملکه چطور آدمی بود؟

 
آقای زیباکلام از مردم پرسیده خدایی‌اش چه کسی طی ۷۰ سال سلطنت ملکه از او آزرده بود. این سؤال وجدان ما را بیدار کرد و تصمیم گرفتیم در این متن چند تن دیگر از مظلومانی که آزارشان به کسی نرسیده بود معرفی کنیم، بلکه مردم دیگر پشت سر مرده حرف نزنند و گناه‌شان را نشویند.
آدولف هیتلر: اندر رضایت مردم از هیتلر همین بس که تا مدت‌ها با گذاشتن سبیل هیتلری یاد و خاطره او را زنده نگه می‌داشتند، در حالی که اگر از او آزرده بودند عین رهبران متفقین سبیل می‌گذاشتند.
چنگیزخان مغول: به طرز عجیبی هر کس خیال آزردگی از وی به دلش راه پیدا می‌کرد اجل مهلتش نمی‌داد، لذا اصلا کسی به مرحله آزردگی نمی‌رسید.
ایوان مخوف: هر کس از ایوان مخوف آزرده باشد با علم معماری نوین مخالفت کرده، چون او از پادشاهانی بود که دریافت جاسازی آدم زنده در جرز دیوار چه تاثیر بسزایی در استحکام بنا دارد. در هیچ جای تاریخ هم سندی مبنی بر اعتراض آن افراد پس از قرار گرفتن در جرز دیوار ثبت نشده است و هرکس غیر از این گفت دروغ گفته. 
لئوپولد دوم: شما از لئوپولد دوم آزردگی دارید؟ نه خداوکیلی! اصلا اسمش را شنیده‌اید که بخواهید آزرده باشید؟ بفرما! حالا دیدید کسی از لئوپولد دوم آزرده نیست؟ لئوپولد دوم پادشاه بلژیک بود و در زمان استعمار کنگو، وقتی کنگویی‌ها به مقدار کافی برایش لاستیک طبیعی استخراج نمی‌کردند فقط یک دست‌شان را قطع می‌کرد. بله؟ الان آزرده شدید؟ زکی! این که حساب نیست. می‌خواستید همان زمان حکومتش آزرده شوید.
 

Page Generated in 0/0056 sec