printlogo


کد خبر: 253107تاریخ: 1401/6/23 00:00
اخبار

عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار پایتخت در بازارچه‌ها
 مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از اختصاص بازارچه برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار در ۴ پهنه شهر خبر داد. مریم اردبیلی درباره گسترش دامنه فعالیت‌های مرکز توانمندسازی با توسعه محیط کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار گفت: در نظر داریم دامنه فعالیت آنها را گسترش دهیم به همین دلیل بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی، در نظر داریم سالانه ۲ بار فضای دائمی برای فروش محصولات زنان سرپرست خانوار فراهم کنیم. مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه در ۴ پهنه شهر بازارچه‌های جنت، حکیمه، گلشن و مجیدیه برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار دایر است، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بازارچه خاوران یکی دیگر از مراکز دائمی است که برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار ایجاد خواهد شد. وی با بیان اینکه نباید فعالیت زنان متوقف شود، گفت: البته می‌توان به هر مناسبتی مانند نوروز، روز زن و... امکان عرضه محصولات در هر منطقه‌ای ایجاد شود که این مساله نیازمند بررسی بیشتر است. 
***
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا:
مشمولان سربازی بدون ثبت‌نام اینترنتی به مرزها مراجعه نکنند
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولانی که برای زیارت عتبات عالیات قصد خروج از کشور دارند، بدون ثبت‌نام اینترنتی به مرزهای ششگانه مراجعه نکنند. سردار تقی مهری اظهار کرد: پلیس در رابطه با اجرای طرح ویژه اربعین حسینی، قبل از ماه محرم برنامه‌های خود را تنظیم کرده و در این راستا سازمان وظیفه عمومی به استان‌های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان ابلاغ کرده که برنامه‌ریزی مناسبی برای عبور مشمولان زائر داشته باشند. وی افزود: در سال‌ جاری همه مشمولان شامل دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب و متعهدان خدمت در دستگاه‌های دولتی که مشمول خدمت مقدس سربازی بودند، توانستند از طریق اینترنت برای مراسم اربعین حسینی ثبت‌نام کنند که این یک اقدام خیلی خوبی نسبت به سال‌های قبل بود و باعث شد مراجعه مشمولان به مقرهای انتظامی کم شود. مهری ادامه داد: مساله بعدی پس از ثبت‌نام اینترنتی، عدم دریافت وثیقه است. تمام مشمولانی که بخواهند در طول سال از کشور خارج شوند مبلغی را به عنوان ودیعه می‌گذارند که پس از بازگشت به آنها عودت داده می‌شود اما امسال خروج برای مشمولان زائر رایگان و بدون اخذ وثیقه است و تاکنون تعداد زیادی نیز توانسته‌اند به عتبات عالیات مشرف شوند. 
***
زلزله 5.1 ریشتری خراسان جنوبی خسارت جدی نداشت
بنا بر اعلام روابط عمومی هلال احمر، زمین‌لرزه 5.1 ریشتری عشق‌آباد در خراسان جنوبی، خسارت جدی نداشته است. اشکان موسوی، سرپرست اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر در این باره گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه 5.1 ریشتری عشق‌آباد خراسان جنوبی، ۳ تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شد. وی گفت: طبق بررسی ۳ تیم ارزیاب هلال‌احمر و اعضای خانه‌های هلال در مناطق متاثر از زلزله، گزارشی مبنی بر خسارت اعلام نشده است. موسوی در عین حال گفت: تیم‌های عملیاتی در حالت آماده‌باش قرار دارند. 
***
آیین رونمایی از تابلوی شهید «مرتضی مقدس»
 شهردار منطقه ۱۴ در آیین رونمایی از تابلو و پلاک‌کوبی شهید «مرتضی مقدس» در معبر منطقه، بر لزوم حفظ یادمان‌های شهدا شناسایی و انتقال این هویت به نسل‌های آینده تاکید کرد. محمد‌امین سالاری‌پور با گرامیداشت یاد شهدا و خانواده این شهید والامقام گفت: شهدا با نثار جان خود، امنیت، عزت و اقتدار را به میهن هدیه دادند و ما همیشه مدیون شهدا هستیم.  وی در این مراسم که با حضور خانواده شهید «مرتضی مقدس» برگزار شد، با بیان اینکه شهدا با خدا معامله کردند، اظهار داشت: خدمت به خانواده‌های شهدا افتخار است و در مدیریت شهری به عنوان خدمتگزار مردم وظیفه داریم ادامه‌‌دهنده راه شهدا باشیم. وی با ارزشمند برشمردن نامگذاری خیابان‌های شهر به نام شهدا افزود: نام به معنای هویت است و ما وظیفه داریم با یادآوری نام و یاد شهدا این فرهنگ غنی را حفظ کنیم و به این حرکت‌ها و حفظ یادمان‌های شهدا افتخار کنیم. 
***
راه‌اندازی شبکه تشخیصی تب کریمه کنگو در کشور
رئیس بخش آربوویروس‌ها و تب‌های خونریزی‌دهنده ویروسی انستیتوپاستور ایران از راه‌اندازی شبکه تشخیصی تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در کشور خبر داد و گفت: با این کار و پس از ارزیابی ۱۰ دانشگاهی که در این شبکه قرار دارند، دیگر نیاز نیست نمونه‌های سراسر کشور برای تشخیص نهایی به تهران ارسال شود. دکتر محمدحسن پوریای‌ولی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با توجه به اینکه بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه ‌کنگو مرگ‌ومیر بالایی دارد و اگر اقدامات درمانی موثر و بهنگام انجام نشود بیمار فوت خواهد کرد، بنابراین از سال گذشته به دنبال همکاری‌هایی که آزمایشگاه مرجع سلامت و مرکز مدیریت بیماری‌ها با انستیتوپاستور ایران داشتند، این هدف‌گذاری انجام شد که آزمایشگاه‌های همکار مرجع در اقصی نقاط کشور راه‌اندازی شود. پوریای‌ولی ادامه داد: برای شروع این فعالیت، از سال گذشته شبکه مولکولی تب خونریزی‌دهنده کریمه ‌کنگو شکل گرفت که قرار است به بقیه آربوویروس‌ها هم توسعه پیدا کند. در این شبکه، ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور (دانشگاه‌های علوم پزشکی اردبیل، بیرجند، جندی‌شاپور اهواز، زاهدان، کردستان، کرمان، گیلان، مازندران، مشهد، هرمزگان) به عنوان همکار آزمایشگاه مرجع آربوویروس‌ها در تشخیص این بیماری‌ها همکاری می‌کنند. در حال حاضر نمونه‌ها همزمان از مراکز بهداشتی هم برای آزمایشگاه همکار و هم برای انستیتوپاستور ایران ارسال می‌شود.

Page Generated in 0/0056 sec