printlogo


کد خبر: 253132تاریخ: 1401/6/24 00:00
اخبار

«کاتب اعظم» از یکشنبه‌شب در شبکه ۲
مجموعه تله‌تئاتر اقتباسی «کاتب اعظم» به تهیه‌کنندگی مرکز سریال سوره با قصه‌ای از کاتبان قیام عاشورا، از ۲۷ شهریورماه روی آنتن شبکه ۲ سیما می‌رود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پخش مجموعه تله‌تئاتر ۷ قسمتی «کاتب اعظم»، نخستین محصول مرکز سریال سوره از روز یکشنبه ۲۷ شهریورماه ساعت ۲۱:۳۰ در شبکه 2 سیما آغاز می‌شود. 
مجموعه نمایشی «کاتب اعظم» به نویسندگی و کارگردانی هنری مهدی غفوری و کارگردانی تلویزیونی علی عبادی، با اقتباسی از کتاب «اعترافات کاتب کشته شده»، اتفاقات شب تا عصر عاشورا را از خیمه دشمن روایت می‌کند. 
این اثر پس از گذشت سال‌ها از تولید آخرین تله‌تئاتر در تلویزیون، به عنوان یک مجموعه تله‌تئاتر تاریخی پس از 2 ماه پیش‌تولید و یک ماه تصویربرداری، توسط سازمان سینمایی سوره تهیه و آماده پخش از رسانه ملی شده است. 
***
«حبیبی شکرا» پویانفر منتشر شد
نماهنگ «حبیبی شکرا» از تازه‌ترین آثار تصویری- موسیقایی مرتبط با اربعین حضرت سیدالشهد با هدف ارائه پیام وحدت و همدلی ایرانی‌ها به عراقی‌ها منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با این روزها که زوار ایرانی در مشایه نجف به کربلا در حال طی مسیر هستند، نماهنگی برای قدردانی از زحمات و مهمان‌نوازی عراقی‌ها با صدای محمدحسین پویانفر منتشر شد. نماهنگ «حبیبی شکرا» پیام وحدت، همدلی و برادری ایرانی‌ها به عراقی‌ها است که سیدجواد پرئی شاعر، محمد علیق تنظیم و میکس، یوسف الشوی مدیر تولید، احمد وعد کارگردان و طاها چوگان‌باز تهیه‌کننده آن هستند. 
همزمان با انتشار این نماهنگ، پویش تشکر از موکب‌داران عراقی با عنوان «حبیبی شکرا» در مسیر پیاده‌روی اربعین نیز راه‌اندازی شد. 
***
خیزش 17 درصدی گیشه در یک روز
سه‌شنبه ۲۲ شهریور با رشد ۱۷ درصدی تماشاگران سینما نسبت به هفته گذشته، پرمخاطب‌ترین روز سال ۱۴۰۱ برای سینما‌ها شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، گیشه سینما یک روز پس از روز سینما، سه‌شنبه 22 شهریور پرمخاطب‌ترین روز خود را تجربه کرد. در این روز سینماهای کشور با جذب ۱۷۲,۰۷۴ تماشاگر به فروش ۳۳,۱۴۰,۹۱۰,۰۰۰ ریال دست یافتند و با این حساب سه‌شنبه با رشد ۱۷ درصدی تماشاگران سینما نسبت به هفته گذشته، پرمخاطب‌ترین روز سال ۱۴۰۱ شد. 
این در‌ حالی است که سه‌شنبه گذشته با استقبال ۱۴۲,۳۵۰ تماشاگر فروش سینماها به ۲۸,۱۷۴,۰۹۵,۰۰۰ ریال رسیده بود. همچنین بسیاری از سینماها دیروز پرمخاطب‌ترین روز خود در سال را سپری کردند. 
فیلم‌های «پسر دلفینی»، «ابلق»، «انفرادی»، «دوزیست»، «تی‌تی»، «علفزار»، «بانک ‌زده‌ها» و «شین» به ترتیب پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های روز گذشته بودند. 
***
«تفریق» در 4 کشور دیده می‌شود
همزمان با حضور فیلم «تفریق» ساخته جدید مانی حقیقی در جشنواره تورنتو، حق نمایش آن به چند کشور فروخته شد. به گزارش «وطن‌امروز»، کمپانی‌ «Films Boutique» مستقر در آلمان که حق پخش بین‌المللی فیلم «تفریق» ساخته جدید مانی حقیقی را بر عهده دارد، از انعقاد چند قرارداد نمایش مهم برای اکران این فیلم سینمایی خبر داد. 
کمپانی «Diaphana» حق پخش این فیلم را در فرانسه (با همکاری کینوویستا) بر عهده گرفته و «September Films» نیز حق نمایش فیلم جدید مانی حقیقی را در کشورهای هلند، بلژیک و لوکزامبورگ بر عهده خواهد داشت. 
«تفریق» محصول مشترک ایران و فرانسه است و توسط مرکز ملی سینما و تصویر متحرک فرانسه پشتیبانی می‌شود. این فیلم نخستین نمایش جهانی خود را در چهل‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو و در بخش رقابتی پلتفرم تجربه می‌کند. 
***
بازیگر نقش هند «محمد رسول‌الله» درگذشت
بازیگر یونانی فیلم‌های مطرح سینمای جهان چون «محمد رسول‌الله(ص)» و «زوربای یونانی» در ۹۶ سالگی از دنیا رفت. 
به گزارش «وطن‌امروز»، ایرنه پاپاس، بازیگر مطرح یونانی در ۹۶ سالگی از دنیا رفت و میراث بزرگی از بازی‌هایش در سینما را برای دوستداران به یادگار گذاشت. این بازیگر به عنوان یکی از چهره‌های کاریزماتیک فرهنگی یونان در سراسر جهان شناخته می‌شد. 
وی در طول سال‌های طولانی حضورش در صحنه هنر نقش‌های اصلی را در سینما و تئاتر ایفا کرد و قدرت تراژدی باستانی سرزمینش را به نمایش گذاشت. ایرنه پاپاس در طول نیم قرن در بیش از ۷۰ فیلم بازی کرد که بازی در نقش هند جگرخوار در فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» از برجسته‌ترین آنهاست. 
وی بازیگر «زوربای یونانی» در کنار آنتونی کویین هم بود و در «آنتیگونه» و «الکترا» هم نقش‌آفرینی کرد. «عمر مختار»، «توپ‌های ناوارون» و «زنان تروی» از دیگر فیلم‌های مشهور وی هستند. 

Page Generated in 0/0061 sec