printlogo


کد خبر: 253151تاریخ: 1401/6/24 00:00
اخبار

دستگیری ۳ سارق دیگر بانک ملی
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ جزئیات جدیدی را از پرونده سرقت صندوق امانات بانک ملی تشریح کرد و از دستگیری افرادی جدید در این پرونده خبر داد. سرهنگ علی ولیپورگودرزی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره آخرین وضعیت سرقت از بانک ملی خیابان انقلاب گفت: بعد از شناسایی و دستگیری سارقان بانک ملی تا به الان هیچ مورد سرقت از بانک حتی به شکل ناکام نیز در تهران نداشتیم.
وی افزود: هنگام شناسایی و تحویل اموال به مال‌باختگان مشخص شد مقدار اندکی از اموال کشف نشده که بلافاصله اقدامات پلیس در این زمینه آغاز شد و ما چند روز پیش موفق شدیم ۳ نفر دیگر را در این باره در شمال کشور شناسایی و دستگیر کنیم. وی با بیان اینکه همکاران من با نیابت قضایی به شمال کشور رفته و عملیات را اجرا کردند، گفت: ماموران تعدادی از اموال به ارزش حدود ۳۰۰ میلیارد ریال را در این عملیات کشف و ردیابی کردند. در جریان تحقیقات این افراد اعلام کردند از سرقتی بودن اقلام اطلاعی نداشتند و بخشی از اموال سرقتی نیز به املاک و مستغلات بدل شده است که ما این اموال را هم به مال‌باختگان باز خواهیم گرداند. وی درباره افراد متواری به ترکیه نیز گفت: پیگیری موضوع از طریق اینترپل و کشور ترکیه در حال انجام است. رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره بازگشت اموال به مال‌باختگان نیز اظهار کرد: بخش زیادی از اموال سرقتی کشف شده و به مال‌باختگان تحویل داده شده است. 
***
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خبر داد
کنترل و تثبیت کانون‌های داخلی گرد و غبار
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از کنترل و تثبیت کانون‌های داخلی گرد و غبار با اجرای برنامه‌ای ۱۰ ساله خبر داد. علی سلاجقه در هشتمین جلسه ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار اظهار کرد: کانون‌های داخلی منشأ گرد و غبار مطالعه و کاملا شناسایی شده است و در قالب برنامه ۱۰ ساله و با تخصیص اعتبارات، اقدام‌های مناسبی جهت کنترل و تثبیت گرد و غبار در دست انجام است. وی افزود: متاسفانه پدیده بیابان‌زایی در کشور ما در حال پیشروی است و روند آن در حال پیشی گرفتن از سرعت بیابان‌زدایی است. 
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: بر اساس برنامه ۱۰ ساله، دستگاه‌های ذی‌ربط در حال عمل به تکالیف خود هستند و با تخصیص اعتبارات، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در حال انجام کار است اما برای سرعت بخشیدن به کار باید تمام فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی به ‌صورت یکپارچه انجام شود. وی ادامه داد: برای مدیریت بحران گرد و غبار باید نقشه راه جامعی ترسیم و بر مبنای آن، محل تامین اعتبار و بازه زمانی اجرای آن مشخص شود تا بتوان عملیات تثبیت و کنترل گرد و غبار را به صورت عالمانه انجام داد. 
***
سقوط خودرو از پل صدر و مرگ 2 سرنشین
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از جان باختن 2 مرد جوان و مصدومیت یک زن در پی سقوط خودرو از پل صدر خبر داد. سیدجلال ملکی در این باره اظهار کرد: ١٧ دقیقه بامداد روز چهارشنبه یک مورد حادثه خودرویی در مسیر بزرگراه صدر اطلاع داده شد که بر اساس آن یک خودرو از روی پل صدر سقوط کرده بود. وی ادامه داد: بلافاصله 2 ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام و مشاهده کردند یک دستگاه خودروی پژو ٢٠٧ با 3 سرنشین که 2 آقای جوان 18- 17 ساله و یک خانم بودند دچار حادثه شده است. این خودرو در مسیر غرب به شرق روی پل صدر در حال حرکت بوده که به دلیل نامشخصی از مسیر اصلی منحرف شده و پس از برخورد با گاردریل و خم‌ کردن ‌گاردریل‌ها، از روی آنها عبور کرده و به پایین که همان رمپ محدوده قیطریه بوده سقوط می‌کند. 
وی ادامه داد: پس از سقوط خودرو، به علت شدت برخورد حریق رخ داده بود که باید این مورد و علت آتش‌سوزی آن بررسی شود. خودرو ٢٠٧ دچار حریق شده و کاملا شعله‌ور بود و افراد نیز بالای گارد محافظ گرفتار بودند. همزمان با خاموش کردن آتش، نفرات از لای آهن گارد خارج شدند که متاسفانه 2 مرد جوان جان خود را از دست داده بودند و خانم نیز دچار مصدومیت شدید شده بود. 
***
کلاهبردار ارزهای دیجیتال دستگیر شد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده و دستگیری مجرم سایبری که با ترفند خرید و فروش ارز دیجیتال از تعدادی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان خرید و فروش ارز دیجیتال، موضوع در دستور کار پلیس فتای پایتخت قرار گرفت. 
وی خاطرنشان کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت چند وقت پیش در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، آشنا شدم که پس از جلب اعتمادم مبلغ یک میلیارد ریال جهت سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال برای وی واریز کردم و بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکردم. 
سرهنگ گودرزی ادامه داد: با به دست آمدن هویت متهم و پس از تشریفات قضایی، تیم عملیات این پلیس مجرم را در یکی از محله‌های جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند. این مقام سایبری با بیان اینکه طی بررسی پرونده بیش از ۱۸ نفر به شکات پرونده اضافه شدند، عنوان داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکی به جرم خود اقرار کرد و اظهار داشت که با هویتی جعلی و جلب اعتماد شکات با وعده واهی سود بسیار بالا حدود 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

Page Generated in 0/0051 sec