printlogo


کد خبر: 253152تاریخ: 1401/6/24 00:00
۲۲ تن دیگر از هموطنان‌مان بر اثر ابتلا به «کووید-19» جان باختند
دانش‌آموزان 6 تا 18 سال حتماً واکسن کرونا تزریق کنند

تعداد مبتلایان به کرونا این روزها روند نزولی دارد، با این حال کارشناسان بهداشت می‌گویند با توجه به بازگشایی مدارس و مراکز علمی و همچنین ورود به فصول سرد سال، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دوز یادآور واکسن برای ایمنی در برابر این بیماری همچنان ضروری است. در همین ارتباط فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با تأکید بر اینکه همه دانش‌آموزان 6 تا 18 سال حتما واکسن کرونا را تزریق کنند، گفت: ‌با راه‌اندازی سامانه‌ای در همه مدارس استان تهران وضعیت سلامتی دانش‌آموزان در دوران کرونا رصد خواهد شد. علیرضا زالی در پاسخ به این پرسش که «وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید چگونه است؟» بیان داشت: برای واکسیناسیون در تهران با همکاری آموزش‌و‌پرورش ۲ مقطع را انتخاب کردیم که با میزبانی آموزش‌و‌پرورش استان و شهر تهران در دور اول رکورد خیلی خوبی به دست آمد به طوری که در گروه سنی 12 تا 18 سال در دوز اول به پوشش 92.5 درصد و در دوز دوم برای این گروه سنی به حدود 84 درصد رسیدیم. 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه پوشش خوبی صورت گرفت، آمادگی کاملی داریم در زمان باقیمانده تا سال تحصیلی جدید در صورتی که آموزش‌و‌پرورش اعلام نیاز کند در استان تهران به سمتی برویم که پوشش کاملی برای کارکنان، معلمان و دانش‌آموزانی که به هر دلیلی با نقصان واکسیناسیون روبه‌رو هستند، شکل بگیرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود:‌ خوشبختانه مطالعات جهانی هم همگی تاکید بر ایمن بودن و اثربخشی واکسیناسیون «کووید-19» در گروه سنی 6 تا 12 سال دارد. زالی تصریح کرد: در تهران هنوز در گروه سنی 6 تا 12 سال مثل سایر نقاط کشور آمار نسبتا پایین است. با توجه به اینکه بخشی از دانش‌آموزان ما در گروه سنی 6 تا 18 سال قرار می‌گیرند از اولیا درخواست داریم برای انجام واکسیناسیون آنها اقدام کنند. 
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران متذکر شد:‌ در گروه سنی 12 تا 18 سال پوشش مطلوب‌تری در دوز اول و دوم داشتیم اما در سنین 6 تا 12 سال نیاز به همکاری بیشتر والدین و اولیای مدارس داریم. 
وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴۶ بیمار «کووید-19» در کشور شناسایی شدند و ۲۲ بیمار نیز متاسفانه جان خود را از دست دادند. بر این اساس از ظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه ۲۳ شهریور، ۶۴۶ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۱۳۰ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت، ۲۲ بیمار مبتلا به «کووید-19» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۴ هزار و ۲۴۳ نفر رسید. این در حالی است که خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۱۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
از سویی ۴۳۲ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۵۶ هزار و ۳۰۰ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۹۱۶ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۹۹ هزار و ۱۷۵ نفر نیز دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. در شبانه‌روز منتهی به ۲۳ شهریور نیز ۱۹ هزار و ۴۱۴ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۳۹۱ دوز رسید. همچنین در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد؛ ۳۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۷۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

Page Generated in 0/0059 sec