printlogo


کد خبر: 253153تاریخ: 1401/6/24 00:00
کاهش هزینه بلیت پروازهای رفت اربعین به ۲ میلیون تومان
رکورد سفرهای زائران اربعین شکسته شد

مرزهای غرب کشور به جهت ورود راهپیمایان اربعین و خروج زائران شلوغ است اما تردد به سهولت انجام می‌شود و هیچ مشکلی در نقل و انتقال زائران وجود ندارد. سفرهای هوایی نیز در حال انجام است و به گفته سخنگوی ایران‌ایر، پروازهای این شرکت به مقصد نجف از ۲۶ تا ۳۱ شهریور با مبلغ ۲ میلیون تومان به جای ۳ میلیون عرضه می‌شود. حسام قربانعلی اظهار کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ۲۶ تا ۳۱ شهریور، پروازهای رفت از مبدا فرودگاه امام خمینی(ره) به فرودگاه نجف را از طریق سامانه فروش اینترنتی به آدرس ebooking.iranair.com با مبلغ ۲ میلیون تومان به جای ۳ میلیون تومان عرضه کرده است. سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچنین خاطرنشان کرد: در برخی روزها در مسیرهای رفت و برگشت هم ممکن است ظرفیت‌های مختصری باز شود که افراد می‌توانند با مراجعه به ebooking.iranair.com نسبت به خرید بلیت اقدام کنند. همچنین سخنگوی دولت دیروز با اشاره به حضور میلیونی هموطنان در آیین زیارت اربعین گفت: تا امروز رکورد سفرهای زائران ایرانی به مراسم اربعین شکسته شده است. علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: تا امروز رکورد سفر‌های زائران ایرانی به مراسم اربعین در مدت زمان مشابه شکسته شده است و بیش از ۳ میلیون زائر برای مراسم اربعین وارد عراق شده‌اند. وی گفت: حدود یک‌و‌نیم میلیون نفر هم تاکنون به کشور بازگشته‌اند که ان‌شاءالله با مشارکت مردم این مراسم پرفیض باشکوه‌تر برگزار شود. 
 
* تمدید اعتبار برگ گذر ویژه اربعین تا پایان ماه صفر
در همین حال سخنگوی فراجا گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با طرف عراقی، برگ گذر ویژه اربعین حسینی(ع) تا پایان ماه صفر اعتبار دارد. سردار مهدی حاجیان با اعلام این خبر اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با طرف عراقی، برگ گذر ویژه اربعین حسینی(ع) تا پایان ماه صفر اعتبار دارد. وی افزود: به زائران عزیزی که قصد دارند بعد از ماه صفر در کشور عراق حضور داشته باشند، توصیه می‌کنم گذرنامه رسمی به همراه داشته باشند، چرا که گذرنامه ویژه اربعین بعد از پایان ماه صفر قابل پذیرش نیست. بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، پیش از این تاریخ اعتبار گذر ویژه اربعین تا روز 26 شهریور مصادف با اربعین حسینی اعلام شده بود که با هماهنگی‌های به عمل آمده با کشور عراق تا آخرین روز ماه صفر تمدید شد. 
 
* خدمات رایگان پزشکان ایرانی به زائران اربعین
قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) گفت: فعالیت موکب‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) که از ۱۵ شهریورماه آغاز شده تا شنبه ۲۶ شهریورماه (اربعین حسینی) ادامه خواهد داشت. دکتر ابراهیم متولیان در تشریح جزئیات این خبر گفت: از سال 97 تصمیم گرفته شد به زائران حسینی خدمات درمانی ارائه شود و در همان سال نیز عتبه علوی به متفاوت بودن خدمت‌رسانی پزشکان ایرانی به زائران تاکید کردند. وی تاکید کرد: در این سال‌ها حتی یک ریال از دولت بابت ارائه این خدمات درمانی هزینه نشده و تمام هزینه‌های این خدمت‌رسانی توسط خیرین پرداخت شده است. متولیان با بیان اینکه خدمت‌رسانی پزشکان ایرانی امسال نیز از ۱۵ شهریورماه آغاز شده و تا شنبه ۲۶ شهریور (اربعین حسینی) ادامه خواهد داشت، افزود: در این بازه زمانی حدود 500 پزشک (عمومی و متخصص جراحی، زنان، اطفال، چشم، عفونی، اورولوژی، دندانپزشکی و...)، پرستار و کادر درمان در 3 موکب به زائران حسینی خدمت ارائه کرده‌اند. وی با بیان اینکه پزشکان به صورت کاملا داوطلبانه و رایگان در این موکب‌ها حضور پیدا کردند، بیان کرد: نه‌تنها به پزشکان خدمت‌رسان به زائران حسینی هزینه‌ای پرداخت نشده است، بلکه آنها نفری حدود 3 میلیون تومان برای پوشش هزینه‌های دارویی نیز پرداخت کردند.  

Page Generated in 0/0050 sec