printlogo


کد خبر: 253177تاریخ: 1401/6/27 00:00
اخبار

۱۰۰ نمایش دفاع‌مقدس در تهران
یادواره بچه‌های مسجد (طهران) توسط حوزه‌هنری استان با اجرای ۱۰۰ نمایش دفاع‌مقدس در سطح شهر تهران و ۱۰ شهرستان برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، یادواره نمایش بچه‌های مسجد (طهران) از ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه در مساجد شهر تهران و ۱۰ شهرستان استان تهران شامل: شهرقدس، رباط‌کریم، اسلامشهر، شهریار، پردیس، پاکدشت، پیشوا، قرچک، ورامین و دماوند اجرا می‌شود. حدود ۲۰ گروه نمایشی در طول هفته دفاع‌مقدس با ۵ اجرا در ۵ مسجد مختلف در مجموع ۱۰۰ اجرا پس از نماز مغرب و عشا در مساجد استان تهران برای نمازگزاران اجرا خواهند داشت. 
برگزیدگان یادواره نمایش بچه‌های مسجد (طهران) در روزهای ششم و هفتم مهرماه در مسجد آیت‌الله خامنه‌ای حوزه هنری در حضور هیات داوران اجرا‌های ویژه مسابقه خواهند داشت و آثار برتر در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری زن، بازیگری مرد و گروه برتر، در 2 بخش خواهران و برادران معرفی می‌شوند. همچنین در پایان رویداد، ۵ گروه برگزیده به‌ عنوان الگو در سطح استان تهران با حمایت حوزه هنری استان تهران اجرای نمایش خواهند داشت. 
 
***
بازگشت کیانو ریوز با «کنستانتین»
دنباله فیلم «کنستانتین» با بازی کیانو ریوز و به کارگردانی فرانسیس لارنس ساخته می‌شود.  کمپانی برادران وارنر کیانو ریوز و فرانسیس لارنس را برای ساخت ادامه فیلم «کنستانتین» بازمی‌گرداند. 
ددلاین نوشت: این کمپانی قصد دارد یک قسمت دیگر از فیلم ماوراء‌الطبیعی و ترسناک «کنستانتین» محصول ۲۰۰۵ را بسازد و بار دیگر در این فیلم کیانو ریوز بازیگر نقش اصلی و فرانسیس لارنس کارگردان همکاری می‌کنند. 
فیلمنامه این فیلم را آیکوا گلدزمن می‌نویسد و جی‌جی آبرامز و هانا مینگلا تهیه‌کنندگان آن خواهند بود. وقتی فیلم «کنستانتین» ۱۷ سال پیش بر مبنای شخصیتی ‌پیچیده از کتاب‌های کمیک دی‌سی خلق شد بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرد. ریوز در این فیلم که هوادارانش مدت‌ها در انتظار ادامه‌ای بر آن بودند، بار دیگر در نقش جان کنستانتین جن‌گیر و شیطان‌شناس فراطبیعی بازی خواهد کرد. 
وی که در نسخه اصلی در حال مرگ بود برای نجات روح خود همچنان تلاش دارد تا نگذارد شیاطین از جهنم به زمین نفود کنند و در نبرد بین گابریل و لوسیفر قرار می‌گیرد. دیگر بازیگران فیلم اصلی ریچل وایس، شایا لباف، تیلدا سوینتن، پروییت تیلور وینس و جایمن هانسو بودند که با اقتباس از مجموعه کمیک «هل‌بلیزر» از انتشارات دی‌سی کامیکس ساخته شده بود. 
 
***
واگذاری مراکز کانون به نهاد کتابخانه‌های عمومی منتفی می‌شود
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: نگران نباشید، تصمیم واگذاری مراکز فرهنگی کانون به نهاد کتابخانه‌های عمومی منتفی می‌شود. به گزارش «وطن‌‌امروز»، حامد علامتی گفت: کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روح پرورش فکر و اندیشه کودک و نوجوان و جزو لاینفک کانون است و موضوعی که اخیراً مطرح شده صرفاً یک پیشنهاد است و موضوع در دست بررسی بوده و ما متولی امر کانون و وزارت آموزش‌و‌پرورش و شخص وزیر آموزش‌وپرورش و حقیر به عنوان خادم از همان ساعات اولیه در این خصوص مخالفت شدید، متقن و منطقی خود را اعلام و از همان زمان رایزنی‌ها را شروع کردیم. 
وی ادامه داد: البته باید گفت پس از ارائه پیشنهاد بلافاصله نظر ما را خواستند و ما بر اساس ادله قانونی و اساسنامه و مصوبه شورای عالی انقلاب در سال ۵۹ و مجلس و سپس براساس وظایف و مأموریت‌های کانون محکم، مستدل، قانونی و منطقی دلایل مخالفت خود را اعلام کردیم و رایزنی‌های‌مان را انجام دادیم. 
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: با وزیر فرهنگ و ارشاد تماس حاصل شد و نکاتی میان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر آموزش‌و‌پرورش مطرح شد و تلاش این است که بزودی این موضوع منتفی شود و این اطمینان را به همه دغدغه‌مندان می‌دهم که با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم این موضوع منتفی شود و تا روز آخر منتظر منتفی شدن این موضوع هستیم. وی افزود: این تصمیم در جایی تصویب و تأیید نشده است و تنها یک پیشنهاد در دست بررسی بوده است. 
 
***
امضای تفاهمنامه فرهنگی با ازبکستان
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین توئیت خود با اشاره به حضورش در مراسم «امضای ۱۷ سند و یادداشت‌تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان» از جزئیات تفاهمنامه فرهنگی میان 2 کشور گفت. به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در حساب کاربری خود اضافه کرد: سفر به ازبکستان و امضای ۱۷ سند همکاری اتفاق منحصر‌به‌فردی در تاریخ 2 کشور است. 
تفاهمنامه فرهنگی در حوزه کتابخانه و برگزاری هفته فرهنگی در آبان‌‌ماه بخشی از نتایج فرهنگی این سفر است. اسماعیلی با بیان اینکه وقتی در سمرقند قدم می‌زدم گویی در اصفهان بودم، نوشت: تقویت اشتراکات تمدنی 2 کشور در دستور کار است.

Page Generated in 0/0053 sec