printlogo


کد خبر: 253180تاریخ: 1401/6/27 00:00
هشدار جدی سیدحسن نصرالله به رژیم صهیونیستی:
مو‌شک‌های‌مان به سمت میدان کاریش نشانه رفته است

گروه بین‌الملل: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیروز در جمع عزاداران اربعین امام حسین(ع) در شهر بعلبک به موضوع میدان گازی «کاریش» و دست‌اندازی رژیم صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان پرداخت و گفت مقاومت تنها راه بازیابی حقوق است و این هدف با التماس به دست نمی‌آید. دبیرکل حزب‌‌الله لبنان با تأکید بر لزوم یکپارچه شدن همه نیروهای مقاومت گفت تنها امید لبنانی‌ها، فلسطینی‌ها و سوری‌ها برای دستیابی به خاک و نفت و گاز و کرامت‌شان، مقاومت است. وی درباره ترسیم مرزهای دریایی گفت لبنان در مقابل یک فرصت طلایی است تا با برداشت منابع خود در بستر دریا، بحران‌های اقتصادی، معیشتی و اصلی خود را از میان بردارد. 
سیدحسن نصرالله افزود: «اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را تا قبل از اینکه لبنان به خواسته‌های بر حق خود برسد، نمی‌دهیم. مقامات صهیونیست گفتند استخراج از کاریش را از ماه سپتامبر آغاز خواهند کرد اما آن را به عقب انداختند». رهبر مقاومت لبنان سپس تأکید کرد: «آغاز استخراج گاز از میدان کاریش خط قرمز ما است. تهدیدات دشمن هیچ تأثیری بر ما ندارد، چشم‌مان بر کاریش است و موشک‌های‌مان به سمت میدان کاریش نشانه رفته است». وی افزود: «من فکر می‌کنم اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و دیگران اطلاعات کافی درباره جدیت مقاومت دارند و با این موضوع شوخی نمی‌کنند اما اگر درگیری به ما تحمیل شود، آماده آن هستیم». سیدحسن نصرالله درباره تصمیم اخیر نیروهای سازمان ملل موسوم به «یونیفیل» (مستقر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی) گفت این تصمیم به هیچ وجه به نفع لبنان نیست و مخاطرات زیادی را به همراه دارد؛ اگر می‌خواهند امور را به دور از نظارت و تصمیم ارتش و حکومت لبنان پیش ببرند، شرایط به نفع آنها پیش نخواهد رفت (طبق مصوبه اخیر شورای امنیت، اختیارات بیشتری به نیروهای یونیفیل داده شده و یونیفیل برای انجام وظایف محوله نیازی به مجوز یا اجازه قبلی از کسی ندارد و اجازه دارد به طور مستقل عملیات خود را انجام دهد). 
دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد تصمیم یونیفیل، تجاوز به حاکمیت لبنان است و دامی از جانب رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. 
سیدحسن نصرالله در بخشی از سخنانش به بحث تشکیل دولت جدید در لبنان پرداخت و گفت برای جلوگیری از بروز هرج‌ومرج، همگی باید کوتاه آمده و صادقانه برای تشکیل دولت در روزهای اندک پیش رو اقدام کنند. وی سپس بر لزوم انتخاب رئیس‌جمهور در موعد خود تأکید و از دعوت‌ها برای گفت‌و‌گو و توافق بر سر گزینه نهایی استقبال کرد و گفت رئیس‌جمهور لبنان باید از بالاترین پایگاه مردمی برخوردار باشد تا نقش قانونی خود را به بهترین وجه بتواند انجام دهد. سیدحسن نصرالله همچنین درباره بحران این روزهای بانک‌های لبنانی و حملات مسلحانه تعدادی به بانک‌ها برای دریافت سپرده‌های‌شان گفت این معضل نباید از طریق امنیتی حل شود، بلکه باید کمیته‌ای برای یافتن راه‌حل واقعی تشکیل شود. 

Page Generated in 0/0055 sec