printlogo


کد خبر: 253197تاریخ: 1401/6/27 00:00
اخبار

اجبار در تعویض شناسنامه‌های قدیمی
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: همه شهروندان کشور باید در سریع‌ترین زمان ممکن برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی و اخذ شناسنامه جدید اقدام کنند، چرا که در آینده با شناسنامه‌های قدیمی برای دریافت خدمات با مشکل مواجه می‌شوند. شناسنامه‌های جدید که در اندازه و شکل شبیه «گذرنامه» است، بر اساس گروه سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال به ترتیب با رنگ‌های سبز و قهوه‌ای صادر می‌شود. شناسنامه‌های جدید از نظر اطلاعات مندرج تفاوتی با شناسنامه‌های قبلی ندارند و تنها فضایی برای ثبت کد ملی دارد که پیش از این در شناسنامه‌های قبلی نبوده است. هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجباری بودن تعویض شناسنامه‌های قدیمی می‌گوید: سالانه حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون شناسنامه جدید صادر می‌شود اما امکان دارد این شناسنامه‌ها درخواست‌های تکراری هم باشند یعنی مثلا مواردی که فرد قصد عکس‌دار کردن شناسنامه را دارد یا شناسنامه مخدوش یا مفقود شده است. وی درباره تعیین بازه زمانی برای تعویض شناسنامه‌ها نیز اظهار می‌کند: قطعا الزام برای جدید کردن شناسنامه‌ها وجود دارد، در حالی که بازه زمانی برای آن تعریف نشده است، ولی افراد برای دریافت خدمات دچار مشکل می‌شوند؛ لذا توصیه این است افراد هر چه سریع‌‌تر مراجعه کنند و شناسنامه‌های جدید را دریافت کنند، چرا که باعث می‌شود در کشور راحت‌تر خدمات دریافت کنند و مشکلی برای آنها ایجاد نشود. 
 
***
شهادت مأمور انتظامی گلستان در جریان درگیری روستاییان
فرمانده انتظامی استان گلستان از شهادت استوار یکم علی سراوانی حین انجام وظیفه در یکی از روستا‌های شهرستان رامیان بر اثر اصابت گلوله خبر داد. سردار محمدسعید فاضل‌دادگر در تشریح خبر شهادت یکی از درجه‌داران نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر درگیری و تیراندازی تعدادی از افراد در یکی از روستاهای شهرستان رامیان، بلافاصله ماموران نیروی انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. وی تصریح کرد: با حضور ماموران در محل مشخص می‌شود چند نفر به علت اختلافات قبلی دوباره با هم درگیر شده‌اند و در این درگیری اقدام به تیراندازی با سلاح شکاری کرده‌اند. فرمانده نیروی انتظامی گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: در همین حین استوار یکم علی سراوانی که به همراه 2 نفر از ماموران جهت دستگیری ضاربان و حفظ امنیت و نظم در محل حضور پیدا کرده بودند، مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: استوار یکم علی سراوانی بلافاصله به بیمارستان منتقل می‌شود اما متاسفانه به دلیل شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نایل شد. 
 
***
شهادت یکی از مرزبانان بانه حین پایش نوار مرزی
استوار یکم شهید «رضا شریفی» از کارکنان مرزبانی گروهان مرزی بانه حین اجرای ماموریت در منطقه مرزی به درجه رفیع شهادت نایل شد. استوار یکم شهید رضا شریفی از کارکنان مرزبانی گروهان مرزی بانه استان کردستان حین اجرای ماموریت گشت و کمین، کنترل و پایش نوار مرزی و تامین امنیت منطقه مرزی به درجه رفیع شهادت نایل شد. 
 
***
پوشش ۹۰ درصدی درمان سرپایی معتادان بی‌بضاعت
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران، شرایط برقراری پوشش ۹۰ درصدی بیمه درمان سرپایی اعتیاد را تشریح کرد. دکتر علیرضا نمازی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند پرداخت‌های بیمه برای درمان اعتیاد در استان تهران گفت: مدت زیادی است که بیمه سلامت به این موضوع ورود کرده است و منابع آن را که سازمان بیمه سلامت می‌گیرد، برای تمام بیمه‌ها پوشش می‌دهد. بر اساس مصوبه هیات دولت، بیمه‌ها خدماتی را در این زمینه پوشش می‌دهند که سرپایی باشد که شامل سم‌زدایی، درمان نگهدارنده، مداخلات روان‌درمانی گروهی و فردی و... است. وی افزود: از سال قبل موضوع داروهای درمان اعتیاد مجزا شده است، زیرا تعرفه دارو و خدمات متفاوت است و برای کاهش پرداخت از جیب مردم این اقدام صورت گرفته است. وی تاکید کرد: در خدمات سرپایی درمان اعتیاد، سهم بیمه ۷۰ درصد است و حتی برای افراد بی‌بضاعت نیز بیمه درمان اعتیاد تا ۹۰ درصد قابل پوشش است ولی مرجع اینکه این فرد بی‌بضاعت شناخته شود، معرفی‌نامه سازمان بهزیستی است تا با پوشش ۹۰ درصدی خدمت دریافت کنند. 
 
***
لزوم اهدای خون مستمر از سوی مردم
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه هیچ بحرانی در زمینه ذخایر خون کشور وجود ندارد، گفت: اهدای خون فرآیندی است که باید به صورت مستمر انجام شود و بر این اساس از هموطنان درخواست داریم برنامه اهدای خون را به صورت مستمر در برنامه خود قرار دهند. دکتر عباس صداقت ضمن تکذیب برخی اخبار مبنی بر اینکه ایران تنها برای ۱۰ روز ذخیره خون دارد، گفت: اصلا اینطور نیست که تنها برای ۱۰ روز ذخیره خون در کشور وجود داشته باشد و ۱۰ روز دیگر دچار بحران شویم. هیچ بحرانی در زمینه ذخایر خون کشور وجود ندارد. وی گفت: باید توجه کرد که یکی از تصمیمات و اقدامات بسیار مثبت و تاثیرگذاری که در این دوره از مدیریت ذخایر سازمان انتقال خون اتفاق افتاد، این است که سازمان انتقال خون بتواند ماموریت خود را برای پاسخ ۱۰۰ درصدی به نیاز مراکز درمانی داشته باشد، این در حالی است که طی سنوات گذشته به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد از درخواست بیمارستان‌های کشور، بویژه پایتخت، بدون پاسخ می‌ماند. در مدیریت فعلی، حد استاندارد ذخایر خون تغییر کرده است به طوری که قبلا ذخایر ۴ تا ۵ روز را به عنوان ذخایر قابل قبول برای شبکه ملی خونرسانی تعیین شده بود اما در دوره فعلی با هدف پاسخ ۱۰۰ درصدی به درخواست مراکز درمانی، این استاندارد به متوسط ذخایر ۱۰ روزه ارتقا پیدا کرده است.

Page Generated in 0/0061 sec