printlogo


کد خبر: 253219تاریخ: 1401/6/28 00:00
اخبار

تمدید مهلت ارسال آثار به کنگره شعر دفاع مقدس
زمان ارسال آثار به بیست‌‌و‌‌چهارمین کنگره سراسری «شعر دفاع مقدس» در 7 بخش عمومی تا 30 مهرماه تمدید شد. به گزارش فارس، محمدحسین انصاری‌نژاد، دبیر علمی بیست‌و‌چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع‌مقدس از تمدید مهلت ارسال آثار به این رویداد ادبی خبر داد و گفت: با توجه به استقبال شاعران دفاع‌مقدس در سراسر کشور و درخواست‌هایی که شد، مهلت ارسال آثار به بیست‌و‌چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع‌مقدس به ‌مدت یک ‌ماه تمدید شد، شاعران سراسر کشور تا ۳۰ مهرماه زمان خواهند داشت تا آثارشان را به دبیرخانه رویداد در دفاتر استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارسال کنند. وی در تشریح شرایط عمومی آثار ارسالی به کنگره سراسری شعر دفاع‌مقدس عنوان کرد: آثار حتما باید تولیدی باشند و قبلا در هیچ کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشند؛ همچنین با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شاعران فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند. 
***
انتشار رمان‌هایی با محوریت خرمشهر
معاون تولید انتشارات سوره مهر گفت: سلسله رمان‌هایی با محوریت خرمشهر توسط دفتر قصه و رمان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری منتشر می‌شود. به گزارش مهر، عبدالله گلباف، معاون تولید انتشارات سوره مهر گفت: ۹ رمان که سلسله رمان‌هایی بوده که با محوریت خرمشهر توسط دفتر قصه و رمان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در دست تولید است، بتدریج تا سالگرد آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۴۰۲ منتشر خواهد شد. وی افزود: از این تعداد، بخش‌های حروفچینی و ویراستاری ۲ رمان با عناوینی همچون «موندو» و «تردید» به پایان رسیده است و تا دو ماه آینده منتشر خواهد شد. معاون تولید انتشارات سوره مهر در ادامه گفت: «گروگان‌کشتگی» نوشته نوید ظریف‌کریمی، «دماوند از برج‌های منهتن» نوشته علی حسن‌زاده و «عمارت هیتلر» نوشته داود خدایی از جمله آثاری است که در سال جاری توسط دفتر قصه و رمان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری منتشر شده است. 
***
افخمی، تهیه‌کننده «استاد» شد
فیلم سینمایی «استاد» به کارگردانی سیدعماد حسینی و تهیه‌کنندگی بهروز افخمی بزودی کلید می‌خورد. به گزارش مشاور رسانه‌ای این پروژه، فیلم سینمایی «استاد» که چندی پیش پروانه ساخت خود را دریافت کرد، بزودی مقابل دوربین می‌رود. «استاد» نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند سیدعماد حسینی است که بهروز افخمی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد و محمدرضا اصلانی و محمدحسین مهدویان، مشاور کارگردان این پروژه هستند. فیلمنامه‌ این اثر را پیام لاریان و عماد حسینی نوشته‌اند و برداشت آزادی از نمایشنامه «اولئانا» اثر دیوید ممت است. سیدعماد حسینی، عضو هیات علمی دانشگاه است و تاکنون در جشنواره‌های سینمایی متعددی حضور داشته است. بازیگران و عوامل فیلم بزودی و پس از شروع فیلمبرداری معرفی می‌شوند. 
***
صدور پروانه نمایش 3 فیلم
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش ۳ فیلم موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «نبودن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی مصفا و «رویای کاغذی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی عطشانی موافقت کرد. همچنین پروانه نمایش «روشن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدروح‌الله حجازی صادر شد. داستان فیلم «روشن» درباره مردی است که عاشق بازیگری و عشق سینماست. او در خانه‌ای کوچک زندگی ساده‌ای دارد و یکی از خانه‌های برج‌های اطراف تهران را پیش‌خرید کرده است اما سازندگان برج بد قولی می‌کنند و او و خانواده‌اش در شرایط بدی قرار می‌گیرند. رضا عطاران، سارا بهرامی، سیامک انصاری، مسعود میرطاهری، مهدی حسینی‌نیا و... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. 
***
خداحافظی وودی آلن از سینما
وودی آلن بازنشستگی خود را از فیلمسازی اعلام کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، ورایتی نوشت: زمانی که وودی آلن 87 ساله برای کار روی پنجاهمین فیلم خود در اروپا بود، به روزنامه اسپانیایی «لا ونگاردیا» گفت قصد دارد از فیلمسازی کناره‌گیری کند و زمان بیشتری را به نویسندگی اختصاص دهد. فیلمی که اکنون قرار است آخرین فیلم او باشد داستانش در پاریس می‌گذرد و تا چند هفته دیگر به طور کامل به زبان فرانسوی فیلمبرداری می‌شود. آلن فیلم آینده‌اش را شبیه «امتیاز نهایی» توصیف کرد که «هیجان‌انگیز، دراماتیک و همچنین بسیار شوم» خواهد بود. آلن اخیرا پنجمین مجموعه از آثار طنز خود را به نام «جاذبه صفر» نوشته است که در ۲۷ سپتامبر توسط آلیانزا در اسپانیا، آرکاد و سایمون و شوستر در آمریکا منتشر خواهد شد. 
***
تمدید «همراه با خاطره‌ها»
با استقبال مخاطبان از ۴ شب رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها»، این اجرا برای یک شب دیگر تمدید شد. به گزارش فارس، ارکستر ملی ایران به رهبری مجید انتظامی در دهه اول مهر به مناسبت هفته دفاع‌مقدس روی صحنه می‌رود. پیش‌تر قرار بود «همراه با خاطره‌ها» روزهای ۶ تا ۸ مهر اجرا شود که با تمام شدن بلیت‌، این رویداد برای روزهای نهم و سپس دهم مهر نیز تمدید شد. گروه کر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان، ارکستر ملی ایران را در این اجراها همراهی می‌کند. در این رویداد خاطره‌انگیزترین آثار مجید انتظامی نواخته می‌شود. رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» 6 تا 10 مهر ساعت ۲۱ با همکاری بنیاد رودکی، انجمن موسیقی ایران و دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ در تالار وحدت اجرا می‌شود.

Page Generated in 0/0059 sec