printlogo


کد خبر: 253228تاریخ: 1401/6/28 00:00
جنجال گزارشگر پرتغالی با سؤال بی‌ربط از طارمی
بی‌احترامی بعد از گل‌زنی

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو در اعتراض به سوالی که از او درباره تلاش برای شبیه‌سازی و گرفتن پنالتی شد، مصاحبه‌اش را با شبکه پرتغالی نیمه‌تمام گذاشت. تیم پورتو روز شنبه در هفته هفتم لیگ پرتغال میهمان استوریل بود که این بازی هیجان‌انگیز با تساوی یک- یک تمام شد. مهدی طارمی از ابتدا در ترکیب پورتو بود و توانست گل تساوی را برای تیمش در دقیقه ۹+90 از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. این بازی به دلیل اخراج بازیکن استوریل، اعلام پنالتی برای پورتو در دقایق تلف شده و درگیری هواداران حساسیت زیادی داشت و حواشی آن دامن طارمی را هم در پایان بازی گرفت. طارمی بعد از به صدا درآمدن سوت پایان بازی مقابل گزارشگر و دوربین شبکه SportTV قرار گرفت تا گفت‌وگویی را انجام دهد. او ابتدا درباره تساوی پورتو گفت: بازی سختی بود. ما این را می‌دانستیم. نیمه اول خوب بازی نکردیم و نیمه دوم خیلی بهتر بودیم. موقعیت‌های زیادی داشتیم. چندین موقعیت داشتیم، یک توپ به تیرک زدیم. ما بهتر از استوریل کار کردیم ولی پیروز نشدیم. سخت است اما باید در آینده ادامه دهیم و پیشرفت کنیم. در ادامه گزارشگر از طارمی سوالی درباره تلاش برای شبیه‌سازی و فریب داوران برای گرفتن پنالتی پرسید؛ اتفاقی که طارمی آن را در بازی با اتلتیکومادرید اسپانیا در لیگ قهرمانان اروپا تجربه کرد و از زمین اخراج شد. طارمی با خنده‌ای طعنه‌آمیز گفت: آیا این سوال شماست؟ آیا آن بازی را دیدی؟ خبرنگار گفت آن را دیده است و دوست دارد نظر طارمی را بداند. مهاجم ایرانی که با زبان انگلیسی و به سختی صحبت می‌کرد، گفت: پای چپ من زیر پای ویتسل بود. من باید از سمت راست می‌رفتم. نمی‌توانستم از سمت چپ بروم. این شبیه‌سازی نبود و برخورد وجود داشت. طارمی سپس گفت مصاحبه او اختصاص به این بازی دارد نه مسائل دیگر و به همین دلیل با ترک صحنه مصاحبه، گفت‌وگویش را نیمه‌تمام گذاشت. 
پس از این گفت‌وگو در حالی که خبرنگاران منتظر حضور سرجیو کونسیسائو در نشست خبری بودند، از او خبری نشد اما دقایقی بعد مدیر رسانه‌ای پورتو در توئیتی پرده از عصبانیت و قهر سرمربی تیم برداشت. او نوشت: «رفتار خبرنگار اسپورت تی‌وی هنگام مصاحبه با طارمی شرم‌آور بود. این افراد شجاع هرگز در زندگی خود از لیسبونی‌ها (بازیکنان اسپورتینگ و بنفیکا) سوال سخت نمی‌پرسند. سرجیو کونسیسائو در اعتراض به این موضوع نشست را تحریم کرد».
شهردار پورتو: گزارشگر ابله!
این اتفاق همچنین حمایت و واکنش «روی موری یرا» شهردار شهر پورتو و نایب‌رئیس این باشگاه را در پی داشت. موری‌یرا در فیسبوک خود نوشت: «یک تحریک وحشتناک در مصاحبه فلش توسط گزارشگر شبکه اسپورت تی‌وی. او تصمیم گرفت از طارمی به جای صحبت درباره بازی و گلزنی در این مسابقه، درباره اخراج در مادرید سوال کند. این شرم‌آور و نفرت‌انگیز است».
موری‌یرا همچنین طارمی را یک «جنتلمن» توصیف کرد که با اقدام خود باعث شد خبرنگار پرتغالی مثل یک ابله به کارش پایان دهد!

Page Generated in 0/0049 sec