printlogo


کد خبر: 253238تاریخ: 1401/6/28 00:00
اخبار

کلاس اولی‌ها ۳۰ و ۳۱ شهریور مدرسه می‌روند
 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: فراهم کردن دسترسی آموزشی حداقل وظیفه و تکلیف دولت است و این امر با مشارکت همگانی در کشور محقق خواهد شد. محمدمهدی کاظمی درباره بازگشایی مدارس اعلام کرد: امسال در روز دوم مهر زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار و مقاومت در مدارس ‌زده می‌شود. مهر امسال بعد از ۲۵ ماه تعطیلی، مدارس سراسر کشور بازگشایی خواهد شد. دانش‌آموزان کلاس اولی در روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریور برای شرکت در «جشن شکوفه‌ها» به مدرسه خواهند رفت. وی افزود: امسال ۹۰۰ هزار فرهنگی و ۱۶ میلیون و 30 هزار دانش‌آموز در مدارس حضور پیدا می‌کنند. از این تعداد ۴۹ درصد دختران و ۵۱ درصد پسران هستند. امیدواریم با همراهی همه مهرماه با نشاط آغاز شود و در طول سال تحصیلی نیز بتوانیم در راستای ارتقای کیفیت آموزش، اجرای برنامه‌های تحولی را بخوبی پیش ببریم. کاظمی ضمن توصیه به دانش‌آموزان متوسطه برای تزریق دوز یادآور و تکمیل واکسیناسیون، اظهار کرد: در خرداد سال جاری بیش از ۸۵ درصد دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده بودند. بنابراین با توجه به استمرار شرایط شیوع کرونا ضروری است دانش‌آموزان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و کلاس‌های درس نیز باید از تهویه هوای مناسب برخوردار باشند. 
***
لوازم‌التحریر ارزان‌قیمت ترفند کلاهبرداری اینترنتی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و تشکیل پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب شهروندان با ترفند فروش لوازم‌التحریر ارزان‌قیمت خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد حدود 500 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی ایشان برداشت شده است. وی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد با یک سایت فروش لوازم‌التحریر در فضای مجازی برخورد کردم که با قیمت پایین‌تر از بازار اقدام به فروش می‌کرد که وسوسه شدم و جهت خرید از طریق درگاه بانکی موجود در داخل سایت اقدام کردم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از لحظاتی تمام موجودی حساب بانکی‌ام خالی شد. وی افزود: بلافاصله پس از اخذ اظهارات شاکی موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی و سایبری موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت جعلی فروش لوازم‌التحریر در آستانه بازگشایی مدارس و ایجاد درگاه جعلی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی مراجعه‌کنندگان می‌کند. معظمی افزود: وی در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد. 
***
اهدای «جهیزیه» به نوعروسان و «هدیه ازدواج» به تازه‌دامادها
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از اهدای ۴۶ هزار جهیزیه به نوعروسان نیازمند از ابتدای سال جاری خبر داد. حسین خدرویسی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۶ هزار و ۳۰۵ مورد جهیزیه به صورت کالا یا نقدی به نوعروسان تحت حمایت اهدا شده است. وی افزود: همچنین در این مدت ۱۱۶۰ مورد جهیزیه ازدواج مجدد بانوان پرداخت شده است. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تصریح کرد: علاوه بر اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند، تعداد ۱۴۲۶ مورد هدیه ازدواج به پسران تازه داماد پرداخت شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، خدرویسی خاطرنشان کرد: جهیزیه نوعروسان شامل ۵ قلم کالای اساسی یخچال فریزر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و تلویزیون است که با سرانه ۲۲ میلیون تومان به جامعه هدف ارائه می‌شود. 
***
اینترنت «شاد» تا پایان سال رایگان است
وزیر آموزش‌و‌پرورش ضمن تاکید بر اینکه شبکه شاد نباید تعطیل شود، گفت: بچه‌های ما باید در این زیست‌بوم هم حضور داشته باشند. باید فرزندان‌مان را متناسب با زمان تربیت کنیم. یوسف نوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جایگاه و چگونگی استفاده از شبکه شاد در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: شاد، شبکه منحصر به فردی است. راه‌اندازی شاد، کار خوبی بود، به گونه‌ای که می‌توان آن را در سطح جهانی هم معرفی کرده و به نمایش گذاشت. وی گفت: شادبین موتور جست‌و‌جوی بسیار خوبی است و اطلاعات دسته‌بندی شده کامل را براساس نیاز دانش‌آموز در اختیارش قرار می‌دهد؛ به جز مواردی که برای دانش‌آموز مضر هستند، مابقی اطلاعات را نشان می‌دهد. نوری درباره هزینه استفاده از اینترنت در شبکه شاد نیز گفت: طبق تفاهمنامه‌ای که با وزارت ارتباطات داشتیم قرار بوده اینترنت شاد تا پایان برنامه ششم توسعه، یعنی تا پایان سال ۱۴۰۱ رایگان باشد که با وزیر ارتباطات و معاون اول رئیس‌جمهور در این باره صحبت کردیم که به آن عمل شود.
***
«نقش مهر» بر دیوارهای مدارس پایتخت
سازمان زیباسازی شهر تهران همزمان با فرا رسیدن ماه مهر و آغاز سال جدید تحصیلی، به منظور بهبود فضای بصری شهر و افزایش شور و نشاط دانش‌آموزان، طرح «نقش مهر» را روی دیوارهای مدارس مناطق بیست‌ودوگانه تهران اجرا می‌کند. رضا صیادی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه نقاشی دیواری شیوه‌ای ایده‌آل ‌برای زیباسازی فضای مدارس است که می‌تواند بر روحیه جمعی و نشاط اجتماعی دانش‌آموزان اثر بسزایی داشته باشد؛ این سازمان با برگزاری طرح «نقش مهر» به استقبال سال تحصیلی جدید رفته است. وی ادامه داد: سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور دستیابی به طرح‌های فاخر، پس از انتشار فراخوانی، از هنرمندان حوزه نقاشی دیواری دعوت به همکاری کرد که ۱۹۴ شرکت‌کننده با ۵۰۴ طرح در این فراخوان حضور یافتند. 

Page Generated in 0/0066 sec