printlogo


کد خبر: 253249تاریخ: 1401/6/28 00:00
اخبار

آرزوی توفیق رهبر انقلاب برای رئیس‌جمهور  در آستانه سفر به نیویورک
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور در آستانه سفر به نیویورک، برای رئیس‌جمهور آرزوی توفیق کردند. 
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در بازگشت از سفر ازبکستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد و گزارشی از ملاقات‌ها و توافق‌ها در اجلاس سازمان همکاری‌ شانگهای ارائه و همچنین برنامه‌های پیش ‌رو را در سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرد. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با ابراز خرسندی از گزارش و مجموعه اقدامات صورت‌گرفته، برای رئیس‌جمهور در آستانه سفر به نیویورک آرزوی توفیق کردند. 
***
فرماندهان دفاع‌مقدس ۳۰ شهریور با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس گفت: پیشکسوتان و فرماندهان دفاع‌مقدس ۳۰ شهریور با رهبر حکیم انقلاب دیدار می‌کنند. 
سردار بهمن کارگر در نشست خبری از تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع‌مقدس و مقاومت در هفته دفاع‌مقدس خبر داد و گفت: این مراسم روز ۳۰ شهریور در حسینیه امام خمینی(ره) محضر مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد و تعدادی از ایثارگران و جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا، هنرمندان و اقوام در این دیدار حضور خواهند یافت که به‌صورت زنده ارتباطی نیز با استان‌ها برقرار می‌شود. 
***
مراسم اربعین نشان داد ۲ ملت ایران و عراق پیوندی ناگسستنی دارند
حسین امیرعبداللهیان در حساب کاربری خود در توئیتر درباره مراسم اربعین نوشت: مراسم اربعین امسال بار دیگر نشان داد که ۲ ملت ایران و عراق پیوندی ناگسستنی دارند. وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: از همه مردم عراق و دولت و نیروهای مسلح این کشور در حسن میزبانی از زائران ایرانی و غیرایرانی اربعین صمیمانه تشکر می‌کنیم. 
***
جنایت در صبرا و شتیلا چهره واقعی رژیم صهیونیستی را برملا ساخت
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد کشتار صبرا و شتیلا بیانیه‌ای منتشر کرد. در بخشی از بیانیه علی‌اکبر ولایتی آمده است: «شبه‌نظامیان فالانژ لبنانی متحد وابسته به رژیم صهیونیستی از ۱۶ تا ۱۸ سپتامبر ۱۹۸۲ میلادی و به بهانه واهی ترور بشیر جمیل و رهبر حزب فالانژها و نامزد رئیس‌جمهوری تحمیلی و دست‌نشانده رژیم صهیونیستی به اردوگاه پناهندگان فلسطینی در بیروت غربی حمله کردند و در اقدامی وحشیانه دست به کشتن و قتل تمام آوارگان بی‌پناه و مظلوم از زن و مرد، کودک، افراد سالخورده و بی‌گناه زدند که در تاریخ کمتر می‌توان چنین جنایت بی‌رحمانه‌ای را سراغ گرفت. این جنایت در واقع چهره واقعی رژیم صهیونیستی و حامیان و مدعیان دروغین حقوق بشر را برملا ساخت. این قتل‌عام وحشیانه به دستور آریل شارون، وزیر دفاع وقت که به قصاب صبرا و شتیلا معروف است صورت گرفت و انسان‌های بی‌پناه و بی‌گناه در اردوگاه فلسطینی مستقر در غرب بیروت را مورد حمله ددمنشانه قرار داد و جمعیتی حدود ۳۰۰۰ نفر از زنان، کودکان شیرخوار و سالخوردگان فلسطینی را به شهادت رساندند».
***
هدف ایران از حضور در سازمان همکاری شانگهای انتفاع اقتصادی است
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: شانگهای با اعضای جدید خود می‌تواند از سازمانی منطقه‌ای به سازمانی جهانی تبدیل شود. مهدی صفری در برنامه صف اول شبکه خبر با بیان اینکه یکی از پدیده‌های جدید در شانگهای برای ما بازارهای نوی انرژی است، گفت: بازار ما با کشورهای عضو شانگهای به بیش از ۹ میلیارد دلار می‌رسد که فقط به حوزه انرژی محدود نمی‌شود و شامل مواردی مثل صدور کالا، خدمات مهندسی و انتقال تکنولوژی نیز است. 
وی به روند عضویت رسمی ایران در این سازمان نیز گریزی زد و گفت: ۴۹ سندی که درباره عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای در مجلس ما تصویب می‌شود باید در مجلس ۸ کشور دیگر عضو نیز تصویب شود. معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه تمرکز کاری جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای روی مساله ترانزیت و کشورهای محصور در خشکی است، اظهار داشت: در اغلب ملاقات‌های رئیس‌جمهور کشورمان با مقامات حاضر در اجلاس سازمان همکاری شانگهای، آنها درخواست می‌کردند مکان‌هایی در بندر عباس و چابهار داشته باشند تا کالا جابه‌جا کنند. 
وی با یادآوری اینکه سازمان همکاری شانگهای با اعضای جدید خود می‌تواند از سازمانی با حالت منطقه‌ای به سازمانی جهانی تبدیل شود، اضافه کرد: به جز اعضای اصلی، اعضای ناظری مثل ترکیه و جمهوری آذربایجان در این سازمان حضور دارند و حتی کشورهای عربی هم تقاضا برای عضویت ارائه دادند. مهدی صفری با تاکید بر اینکه قدرت تقریبا از غرب به شرق انتقال یافته، کشوری مثل چین را که عضو سازمان همکاری شانگهای نیز است مثال زد و گفت: در چین 5 و‌نیم سال سفیر بودم و معتقدم اقتصاد چین اول است نه تجارت آن. 

Page Generated in 0/0058 sec