printlogo


کد خبر: 253309تاریخ: 1401/6/30 00:00
اخبار

بستری شدن امین تارخ در بیمارستان
امین تارخ، بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون طی 2 روز گذشته به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان بستری شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، امین تارخ در حال حاضر مراحل درمان را در بیمارستان سپری می‌کند و برخی هنرمندان از انجمن بازیگران خانه سینما نیز پیگیر وضعیت او در بیمارستان هستند. تارخ که متولد مردادماه ۱۳۳۲ است، در دهه ۵۰ از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در طول حدود نیم‌قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌های ماندگاری را در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرده است. 
وی در سال‌های گذشته با تاسیس یک موسسه آموزشی در حوزه بازیگری چهره‌های مطرحی را به سینمای ایران معرفی کرده است. تارخ در تلویزیون هم در سریال‌های زیادی بازی کرده ‌و یکی از نقش‌های ماندگارش در نقش ابن سینا بوده است. 
«سربداران»، « شیخ مفید»، «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت از دست رفته» و «جراحت» از دیگر سریال‌های شاخص این بازیگر است که در خاطر بسیاری از علاقه‌مندانش ثبت شده است. 
***
انتشار انیمیشنی با الگوگیری از حسن یزدانی
همزمان با نایب‌قهرمانی تیم‌ ملی کشتی آزاد ایران، دومین قسمت تیزر انیمیشن «ماجراهای نوید» با محوریت الگوگیری شخصیت اصلی داستان از قهرمان کشتی ایران «حسن یزدانی»، توسط شبکه نهال منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در هر قسمت از این تیزر انیمیشن، نوید که ۱۲ سال دارد با الگوگیری از یکی از قهرمانان ملی، کنشی قهرمانانه متناسب با پیرامون خود انجام می‌دهد. 
در دومین قسمت از این انیمیشن، پس از آنکه الگوگیری از ابرقهرمان‌های خیالی هالیوودی کمکی به نوید نمی‌کند، او با الگوگیری از «حسن یزدانی» به مصاف شخصیتی مزاحم می‌رود و او را شکست می‌دهد. 
به گفته روابط عمومی شبکه کودک، این شبکه بنا دارد تا هر فصل یک قسمت جدید از این تیزر انیمیشن را رونمایی کند که هر قسمت از آن به الگوگیری از یکی از قهرمان‌های ملی‌ بپردازد. 
تیزر انیمیشن یکی از قالب‌های موثر در تولیدات تلویزیونی است که تجربیات موفقی همچون «سیاساکتی» و «بابابرقی»، تاثیرگذاری این قالب را تصدیق می‌کند و قرار است «ماجراهای نوید» نیز در همین مسیر گام بردارد. کارگردانی «تیم بعد» برعهده محمدمهدی محسنی و تهیه‌کننده آن محمدرضا فرزادمهر است. 
***
اشکان خطیبی «اسفندیار رویین‌تن» می‌شود
اشکان خطیبی با موسیقی- نمایش «هفت‌خان اسفندیار» به کارگردانی حسین پارسایی‌مهر امسال به تالار وحدت می‌آید. به گزارش «وطن‌امروز»، «هفت خان اسفندیار» یکی از داستان‌های مشهور شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است که در هفت‌خان، حکایت سفر پرماجرای اسفندیار رویین‌تن به قصد رهاندن خواهرانش همای و به‌آفرید از چنگ تورانیان را روایت می‌کند. 
پیش از این امین حیایی، غزل شاکری، الهام کردا، حسام منظور، محمد ریاضت، رضا راد، مونا صوفی، نیکا افکاری، سروین ضابطیان و سایه پارسایی به عنوان بازیگران این نمایش معرفی شده بودند. 
«هفت‌خان اسفندیار» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج، برداشتی آزاد از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی به نویسندگی محمدرضا کوهستانی، پاییز سال جاری با مشارکت بنیاد فرهنگی- هنری رودکی در تالار وحدت اجرا 
می‌شود.
***
حضور ۲ اثر فارابی در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شارجه
2 فیلم «پسران دریا» و «بچه گرگ‌های دره سیب» در بخش رسمی فیلم‌های بلند نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شارجه روی پرده می‌روند. به گزارش «وطن‌امروز»، 2 فیلم سینمایی «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی و حسین قاسمی‌جامی و تهیه‌کنندگی بهروز نشان و «بچه گرگ‌های دره سیب» به کارگردانی فریدون نجفی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی، در بخش رسمی فیلم‌های بلند نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شارجه به نمایش درمی‌آیند. این جشنواره از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ اکتبر/ ۱۸ تا ۲۳ مهرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0051 sec