printlogo


کد خبر: 253350تاریخ: 1401/6/31 00:00
وزیر فرهنگ در دیدار رئیس مؤسسه اکو:
تمدن و زبان موجب پیوند کشورهای عضو اکو می‌شود

وزیر ارشاد در دیدار با رئیس موسسه اکو گفت: آنچه موجب پیوند کشورهای عضو مؤسسه فرهنگی «اکو» می‌شود، عناصری چون تاریخ، تمدن و زبان است. به گزارش «وطن‌امروز»،محمد‌مهدی  اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌شنبه 29 شهریور با «مرادجان بوری بایف» رئیس مؤسسه فرهنگی اکو دیدار و گفت‌وگو کرد. 
وزیر فرهنگ در این دیدار با اشاره به رویکرد جدید دولت مردمی در تعاملات منطقه‌ای گفت: مؤسسه فرهنگی اکو ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای افزایش تعاملات منطقه‌ای در اختیار کشورهای عضو قرار داده است، همچنین علاوه بر تعهدات مرسوم میان مؤسسه اکو و کشورهای عضو، باید به راهکارهای فعال‌تر شدن ظرفیت‌های اکو اندیشید. اسماعیلی با بیان اینکه مؤسسه اکو را جزو خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلقی می‌کنیم، افزود: وزارت فرهنگ و بخش‌های مختلف آن برای همکاری سازنده با مؤسسه اکو و گسترش تعاملات میان کشورهای عضو آمادگی کامل دارد. وی ادامه داد: آنچه کشورهای منطقه اکو را به هم پیوند می‌دهد، عناصری چون تاریخ، تمدن و زبان است و از این منظر، فرصت‌های فرهنگی پیش روی اکو از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تسریع در عضویت سایر کشورها در این سازمان و برپایی جشن مشترک نوروز را از جمله مواردی دانست که می‌تواند در دوره جدید مدیریت مؤسسه اکو مورد توجه قرار گیرد. گاهی چهره‌های مهم تاریخی به جای آنکه میان اعضای اکو وحدت‌آفرین باشند، عامل افتراق می‌شوند، در حالی که باید به این شخصیت‌ها به چشم میراث مشترکی نگریست که بسیاری از اختلافات را مرتفع می‌کند. 
 

Page Generated in 0/0054 sec