printlogo


کد خبر: 253352تاریخ: 1401/6/31 00:00
اخبار

فراخوان سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار منتشر شد
دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار فراخوان «سیزدهمین» دوره این رویداد سینمایی را در 5 بخش اعلام کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، فراخوان «سیزدهمین» دوره این رویداد سینمایی را در ۵ بخش «رقابت اصلی جشنواره»، «جوایز مردمی»، «فیلم ما»، «اکران مردمی» و «قصه ما» اعلام کرد. 
در بخش «رقابت اصلی جشنواره» آثار دریافتی با قالب‌های داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، تولیدات تلویزیونی، فیلم ما و فیلم‌نامه و در موضوعات «رویای ایرانی»، «نقد درون گفتمانی» «حافظه ملی»، «جنگ اقتصادی»، «جنگ نرم»، «ملت قهرمان»، «نهضت جهانی مستضعفین» و «فتنه۸۸» با هم به رقابت می‌پردازند. 
***
اعضای شورای سینما منصوب شدند
اعضای جدید شورای سینما در احکام جداگانه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهور منصوب شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس احکام صادره از سوی معاون اول رئیس‌جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، آیت‌الله علیرضا اعرافی رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، یوسف نوری وزیر آموزش‌و‌پرورش، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما و محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به عنوان اعضای حقوقی جدید این شورا به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور معرفی شده‌اند. 
همچنین ابوالقاسم طالبی، مسعود نقاش‌زاده، مجید شاه‌حسینی، سیدداوود میرباقری، منوچهر شاهسواری، مریلا زارعی و پوران درخشنده نیز در این شورا به عنوان اشخاص حقیقی معرفی شدند. گفتنی است در حکم صادره از سوی محمد مخبر به عنوان رئیس این شورا، وزیر فرهنگ به عنوان نایب‌رئیس و رئیس سازمان سینمایی کشور به عنوان دبیر این شورا معرفی شدند. 
***
«سمپاش» تنها نماینده ایرانی جشنواره فیلم اولدنبرگ آلمان
«سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی در تازه‌ترین حضور بین‌المللی خود نامزد دریافت جایزه از بخش فیلم کوتاه بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی اولدنبرگ آلمان بود. 
انیمیشن ۹ دقیقه‌ای سمپاش سال ۱۴۰۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه شده و مناسب گروه سنی 7 سال به بالا است. 
به گفته کریس گور، منتقد آمریکایی، جشنواره اولدنبرگ یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم‌های سینمای مستقل به حساب می‌آید و در میان ۲۵ جشنواره برتر سینمایی دنیا قرار دارد. همچنین این جشنواره یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های اروپایی برای سینمای مستقل محسوب می‌شود. 
جشنواره اولدنبرگ در صدد است تا پلی میان فیلمسازان مستقل جهان ایجاد کند و به خلاقیت این فیلمسازان ارج می‌نهد. این جشنواره از ۲۳ تا ۲۷ شهریور سال ۱۴۰۱ (۱۴ تا ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲) در شهر اولدنبرگ کشور آلمان برگزار شد. 
***
جانشین مدیرعامل خبرگزاری شبستان معرفی و منصوب شد
آیین معارفه و تکریم جانشین مدیرعامل خبرگزاری شبستان برگزار و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور حکم «جعفر برزگر» را به وی اعطا کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، آیین معارفه جانشین مدیرعامل خبرگزاری شبستان دیروز با حضور حجت‌الاسلام «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور، «جعفر برزگر» جانشین مدیرعامل و «مرتضی طاهریان» سردبیر سابق خبرگزاری شبستان و جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن شهید سلیمانی این ستاد برگزار شد. 
جعفر برزگر از فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان علوم سیاسی دانشگاه تهران، از فعالان سابق تشکل بسیج دانشجویی، دبیر سیاسی سایت خبری فردا، خبرنگار و تحلیل‌نویس در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و مدیر رسانه‌ای روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بوده است. 
***
آغاز توزیع کاغذ ایرانی بین ناشران متقاضی
مرحله اول دریافت پیش‌فاکتور کاغذ ایرانی از پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، پس از اعلام فراخوان ثبت‌نام ناشران برای دریافت کاغذ ایرانی و استقبال ناشران، متقاضیان مشمول دریافت کاغذ در این مرحله می‌توانند از پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ برای دریافت پیش‌فاکتور و واریز وجه کاغذ مورد نیاز خود به سامانه توزیع مراجعه کنند. 
لازم به ذکر است کاغذ ایرانی بر اساس تعداد عناوین ثبت شده در بانک اطلاعات خانه کتاب و ادبیات ایران (اعلام وصول)، تعداد عناوین درخواست شده برای دریافت کاغذ و میزان شمارش کاغذهای دریافت شده پیشین با اولویت تاریخ ثبت‌نام، بین ناشران متقاضی توزیع خواهد شد. 
متقاضیانی که در این مرحله مشمول دریافت کاغذ شده‌اند پس از واریز کامل مبلغ اعلامی، حواله دریافت کاغذ خود را از خانه کتاب و ادبیات ایران تحویل خواهند گرفت و برای دریافت کاغذ به انبار توزیع کاغذ مراجعه خواهند کرد.

Page Generated in 0/0056 sec