printlogo


کد خبر: 253358تاریخ: 1401/6/31 00:00
دور دنیا

نتانیاهو: لاپید از سیدحسن نصرالله وحشت دارد
رسانه‌های عبری‌زبان روز گذشته گزارش دادند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر کنونی را به تسلیم شدن در برابر حزب‌الله و کوتاه آمدن از موضوع بهره‌برداری گاز لبنان متهم کرده است. طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه المیادین، نتانیاهو با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر‌ خود گفت: «شهروندان اسرائیل! من یک بیانیه بسیار ناراحت‌کننده برای شما دارم. لاپید در برابر تهدیدهای نصرالله کاملا عقب‌نشینی کرد. نصرالله لاپید را تهدید کرده که اگر میدان کاریش را قبل از امضای قرارداد گازی با لبنان فعال کنیم، به اسرائیل حمله خواهد کرد». وی ادامه داد: «لاپید وحشت کرد و کاریش را فعال نکرد و اکنون می‌خواهد بدون هیچ نظارت و رقابتی از سوی ما، یک میدان گازی به ارزش میلیاردها دلار را به لبنان بدهد؛ مبالغی که حزب‌الله با در اختیار داشتن آنها، هزاران راکت و موشک به سمت شهرهای اسرائیل شلیک خواهد کرد». نتانیاهو افزود: «در اول نوامبر و با کمک شما، حزب لیکود تحت رهبری من دولت ضعیف و خطرناک لاپید را با یک دولت راست‌گرای باثبات برای ۴ سال آینده جایگزین خواهد کرد؛ دولتی که امنیت و عزت ملی را به اسرائیل بازگرداند». 
***
ترامپ محل نشستن بایدن در مراسم ملکه را به تمسخر گرفت
«دونالد ترامپ» به محل نشستن «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس واکنش نشان داد و صندلی او در ردیف چهاردهم را نشانه بی‌احترامی به وی دانست و مدعی شد اگر او رئیس‌جمهور بود جای بهتری می‌نشست. رئیس‌جمهور سابق آمریکا که برای شرکت در این مراسم دعوت نشده بود، در شبکه اجتماعی خود با انتشار تصویری از بایدن در مراسم نوشت: «این چیزی است که در ۲ سال کوتاه بر سر آمریکا آمد. بدون احترام، با این حال، زمانی خوب برای رئیس‌جمهور ماست که سران برخی کشورهای جهان سوم را بشناسد. اگر من رئیس‌جمهور بودم، من را آن عقب نمی‌نشاندند و کشور ما بسیار متفاوت‌تر از الان می‌بود». وی افزود: «در املاک و مستغلات مثل سیاست و زندگی، مکان همه چیز است!»
***
وقوع انفجار نزدیک اداره برق کابل
رسانه‌های افغانستان از وقوع انفجار در کابل خبر دادند. برخی شاهدان عینی می‌گویند این انفجار در داخل یک رستوران در نزدیکی اداره شرکت برق‌رسانی (برشنا) در دهمزنگ رخ داده است. این شاهدان مدعی هستند که این انفجار ناشی از یک حمله انتحاری بوده و تلفات نیز بر جا گذاشته است. مسؤولان امنیتی طالبان در کابل تاکنون در این زمینه اظهار نظری نکرده‌اند. برخی منابع مدعی شدند که در این انفجار 3 نفر کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند. 
***
رئیس جنبش النهضه تونس بعد از بازجویی آزاد شد
به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضه تونس دیروز (چهارشنبه) مقر ملی مبارزه با تروریسم را بعد از بازجویی درباره اتهام اعزام جوانان تونسی به جنگ در سوریه و عراق ترک کرد. به گفته منابع، قرار است وی امروز به اداره قضایی مرکز مبارزه با تروریسم منتقل شود. الغنوشی و علی العریض، نخست‌وزیر سابق و معاون الغنوشی دوشنبه برای بازجویی احضار شده بودند. قرار است العریض نیز امروز در اداره قضایی مبارزه با تروریسم بازجویی شود. به گفته سمیر دیلو، وکیل العریض، بازجویی از وی درباره پرونده اعزام جوانان تونسی به جنگ در عراق و سوریه نیست، بلکه درباره برخی عزل و نصب‌ها و تصمیماتی است که وی قبلا اتخاذ کرده بود. 
***
فعال بحرینی: عادی‌سازی آل‌خلیفه با اسرائیل یک لکه ننگ است
حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در گفت‌وگو با شبکه خبری المنار با اشاره به اینکه یهودی‌سازی منامه با هدف نابود کردن هویت این پایتخت اصیل و تاریخ اسلامی کهن آن انجام می‌شود، تاکید کرد: رژیم بحرین شکست‌خورده و بحران‌زده است و از مردمش به رژیم نامشروع و موقت اسرائیل پناه برده است. همچنین الدیهی تاکید کرد: رژیم بحرین با صهیونیست‌ها در حوزه سایبری همکاری می‌کند که این مساله منافع مردم و امنیت این کشور را به خطر می‌اندازد. معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در ادامه اظهار کرد: رژیم بحرین در انزوای مردمی به سر می‌برد و به دلیل نگرانی‌ها از عقب‌نشینی آمریکا به حمایت صهیونیست‌ها پناه برده و به این ترتیب میهن را فروخته و منافع آن را به خطر انداخته است. او روز عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را لکه ننگی در تاریخ بحرین دانست و ضمن اعلام برائت از دشمن صهیونیستی، تاکید کرد: ملت بحرین با تمام گروه‌های آن چه سنی و چه شیعه، صهیونیست‌ها را تحریم می‌کنند، دیپلمات‌های دشمن ترسو هستند و از مردم بحرین هراس دارند. 
***
چین: مشتاق اتحاد با تایوان هستیم
سخنگوی دفتر چین در امور تایوان دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که چین مشتاق است نهایت تلاش خود را برای «اتحاد مجدد با تایوان» انجام دهد. به نقل از خبرگزاری رویترز، «ما شیائوگوانگ» سخنگوی دفتر چین در امور تایوان در یک کنفرانس خبری گفت: چین مشتاق است تا نهایت تلاش خود را برای اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز با تایوان انجام دهد. وی افزود: «سرزمین مادری باید از نو متحد شود و بی‌شک این اتفاق خواهد افتاد. عزم چین نسبت به محافظت از سرزمینش استوار و تغییرناپذیر است». 
 

Page Generated in 0/0061 sec