printlogo


کد خبر: 253362تاریخ: 1401/6/31 00:00
جنگ رسانه‌ای در پرتغال با اسم رمز طارمی
حمایت باشگاه از مهدی

مهدی تقوی: رئیس باشگاه پورتو با حمله به رسانه‌های شهر لیسبون، از مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو در مقابل کمپین «بدنام» این رسانه‌ها دفاع کرد. بحث بر سر پنالتی‌های مهدی طارمی این فصل زودتر از هر زمان دیگری در پرتغال خبرساز شده است. این اتفاق بعد از اخراج طارمی در بازی پورتو- اتلتیکومادرید در هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا به دلیل تمارض و شبیه‌سازی، تشدید شده است. ماجرا با سوال جنجالی گزارشگر شبکه ورزشی اسپورت تی‌وی در بازی با استوریل ادامه پیدا کرد و «سرجیو کونسیسائو» سرمربی پورتو این شبکه را تحریم کرد. در ادامه، اتحادیه بازیکنان فوتبال پرتغال اقدام این گزارشگر را به خاطر سوالاتی که از طارمی پرسید، محکوم کرد. در تازه‌ترین موضع‌گیری و واکنش به این مسائل، «پینتو دا کوستا» رئیس باشگاه پورتو پا را از این فراتر گذاشت و بر وجود کمپین «بدنام» رسانه‌ای در لیسبون علیه طارمی تاکید کرد. دا کوستا گفت: در 4 ماه گذشته ما در 3 رقابت اصلی (لیگ، جام حذفی و سوپرجام پرتغال) قهرمان شدیم، بنابراین هدفی هستیم که باید مثل همیشه شکست بخوریم. وی افزود: کمپین بدنام رسانه‌ای لیسبون علیه طارمی جلوه‌ای از آن است. وقتی ما پیروز می‌شویم، دشمنان ما واکنش نشان می‌دهند و درگیری‌ها را با ما تشدید می‌کنند. من می‌توانم به بیش از ۴۰ سال قبل بازگردم و به یاد آورم چگونه آنها سومین قهرمانی متوالی ما را در سال ۱۹۸۰ گرفتند؛ زمانی که ما به طلسم ۱۹ ساله قهرمان نشدن پایان دادیم اما نیازی به رفتن تا این حد نیست. 
 
* جریمه باشگاه پرتغالی به دلیل توهین به طارمی
باشگاه استوریل پرتغال به دلیل توهین هوادارانش به مهاجم ایرانی تیم پورتو جریمه شد. تیم فوتبال پورتو در هفته هفتم لیگ پرتغال برابر تیم استوریل با نتیجه تساوی یک-‌یک متوقف شد. بعد از این دیدار که با پنالتی دقایق تلف شده و گل مهدی طارمی جنجالی هم شده بود، اتفاقات عجیبی برای مهاجم ایرانی رخ داد. طارمی ابتدا در مصاحبه تلویزیونی بعد از مسابقه، به سوال خبرنگار پرتغالی درباره تمارض و شبیه‌سازی برای گرفتن پنالتی واکنش نشان داد و گفت‌وگویش را نیمه‌تمام رها کرد. هنگام مصاحبه طارمی، تعدادی از هواداران استوریل که روی سکوهای ورزشگاه خانگی خود نظاره‌گر مهاجم ایران بودند، علیه او شعارهایی سر دادند و به طارمی توهین کردند. این توهین‌ها از سوی فدراسیون فوتبال پرتغال بدون واکنش نماند. کمیته انضباطی این فدراسیون روز گذشته اعلام کرد استوریل به خاطر توهین هوادارانش به طارمی ۲۰۴ یورو جریمه شده است. پیش از این هم اتحادیه بازیکنان فوتبال در پرتغال، سوالات خبرنگار پرتغالی از طارمی را که ارتباطی به مسابقه با استوریل نداشت، محکوم کرده بود. 
 
* باشگاه پورتو سؤال گزارشگر پرتغالی از طارمی را محکوم کرد
باشگاه پورتو از گزارشگر شبکه پرتغالی بابت سوالی که از مهاجم ایرانی این باشگاه پرسید، انتقاد کرد. باشگاه پورتو از طریق خبرنامه خود، رفتار و سوال گزارشگر پرتغالی را محکوم کرد و نوشت: «متأسفانه نمی‌دانیم نظر سرجیو کونسیسائو (سرمربی پورتو) درباره این بازی چیست، زیرا مربی در اعتراض به یک سوال مضحک از طارمی، در مصاحبه فلش شرکت نکرد. گزارشگر اسپورت تی‌وی با طولانی شدن و تمدید کمپین علیه مهاجم ایرانی که توسط رسانه‌های لیسبون تبلیغ می‌شود، به طور نامناسبی از او درباره شبیه‌سازی‌های ادعایی در بازی‌های قبلی سوال کرد».

Page Generated in 0/0059 sec