printlogo


کد خبر: 253363تاریخ: 1401/6/31 00:00
اخبار

کناره‌گیری مهاجم پرتغال از تیم‌ ملی ۲ ماه مانده تا جام جهانی
رافا سیلوا 2 ماه مانده به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام کرد در سن ۲۹ سالگی به دلایل شخصی از تیم‌ ملی پرتغال خداحافظی می‌کند. به گزارش ابولا، رافا سیلوا که با پرتغال قهرمان یورو ۲۰۱۶ شد و در جام‌جهانی ۲۰۱۴ و یورو ۲۰۲۰ نیز حضور داشت، کناره‌گیری خود را از تیم‌ ملی این کشور در حالی اعلام کرد که او برای 2 بازی پیش رو پرتغال در لیگ ملت‌های اروپا به اردوی تیم‌ ملی کشورش دعوت شده بود. این بازیکن با اشاره به اینکه این یک تصمیم صادقانه و درست در این مقطع از دوران حرفه‌ای‌اش است گفت مطمئن است پرتغال در جام‌جهانی نتایج خوبی به دست می‌آورد. ریاست فدراسیون فوتبال پرتغال گفت به تصمیم این مهاجم احترام می‌گذارد. رافا سیلوا عضو تیم بنفیکاست و تیمش با ۷ برد از ۷ بازی مقتدرانه در صدر جدول رده‌بندی لیگ پرتغال قرار
دارد. 
***
جزئیات برگزاری دیدار ایران- روسیه از زبان کارپین
سرمربی تیم‌ ملی روسیه اعلام کرد دیدار دوستانه با ایران در قطر یا تهران برگزار خواهد شد. به گزارش خبرگزاری تاس، والری کارپین درباره دیدار دوستانه با ایران گفت: دیدار دوستانه با ایران سه‌شنبه ۲۴ آبان یا چهارشنبه ۲۵ آبان برگزار می‌شود. او درباره این بازی گفت:‌ ۹۹ درصد بازی با ایران در ۱۵ یا ۱۶ نوامبر در تهران یا قطر برگزار می‌شود. تیم ملی روسیه ابتدا در بیشکک دیداری دوستانه با تیم ملی قرقیزستان برگزار می‌کند و اتحادیه فوتبال روسیه با اتحادیه فوتبال بوسنی و هرزگوین نیز برای برگزاری دیداری بین تیم‌های 2 کشور به توافق رسیده است. پس از آن برخی بازیکنان تیم بوسنی نسبت به بازی با روسیه مخالفت کردند. سرمربی روسیه در ادامه گفت: نمی‌دانم آیا بازی با بوسنی برگزار می‌شود یا خیر. من در حال بررسی گزینه‌هایی نیستم که با چه تیم‌هایی بازی کنم. در هر صورت مذاکرات در این زمینه برگزار می‌شود. اتحادیه فوتبال اروپا، روسیه را از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ حذف کرد. پیش از این فیفا روسیه را از ادامه انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ کنار گذاشته بود. هنوز فدراسیون فوتبال روسیه واکنشی در این زمینه نداشته است. 
***
برگزاری جلسه ستاد جام‌جهانی در فدراسیون فوتبال بدون خروجی!
جلسه هماهنگی ستاد جام‌جهانی با حضور مسؤولان فدراسیون فوتبال و ارگان‌های مختلف برگزار شد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، نشست هماهنگی ستاد جام‌جهانی با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، داوود پرهیزکاری سرپرست دبیرکلی، احسان محمدی رئیس دپارتمان بازی جوانمردانه و مسؤولیت اجتماعی و محمود پازوکی رئیس هیأت فوتبال جزیره کیش به همراه نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، منطقه آزاد کیش و شهرداری تهران در محل دفتر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال عصر روز سه‌شنبه ۲۹ شهریور برگزار شد. در ابتدای این نشست مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درباره اقدامات و مذاکرات انجام شده با رئیس فدراسیون قطر به منظور برگزاری مسابقات جام‌جهانی و همچنین بازی‌های تیم‌ ملی و سایر موضوعات مذاکره شده، مواردی را مطرح کرد. در ادامه نشست هر کدام از مسؤولان حاضر در این جلسه، توضیحاتی درباره اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مدنظر در حوزه فعالیت‌های‌شان در هر بخش به منظور ایجاد فضایی شاد و مفرح برای هواداران داخل و خارج از کشور بویژه در تهران و جزیره کیش ارائه کردند. 
***
حسین توکلی مشاور فدراسیون وزنه‌برداری شد
قهرمان المپیک سیدنی در فدراسیون وزنه‌برداری پست گرفت. سجاد انوشیروانی در حکمی، حسین توکلی را به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری معرفی کرد. توکلی سابقه حضور در کادر فنی بزرگسالان به عنوان سرمربی را در کارنامه دارد. پیش از این نیز حسین رضازاده عضو کمیته فنی و مشاور عالی فدراسیون وزنه‌برداری شده بود. 
***
کریس رونالدو در یورو ۲۰۲۴ هم خواهد بود
کریستیانو رونالدو اعلام کرد می‌خواهد در یورو ۲۰۲۴ حضور داشته باشد. به گزارش تایمز،کریستیانو رونالدو، کاپیتان تیم‌ ملی فوتبال پرتغال در جشن «کویناس د اورو» که در محل فدراسیون فوتبال پرتغال برگزار شد، فاش کرد انتظار دارد در جام‌جهانی قطر امسال و همچنین در مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان حضور داشته باشد. این در حالی است که او در یورو ۲۰۲۴ آلمان 40 ساله خواهد شد. «امیدوارم چند سال دیگر در تیم ملی باشم. هنوز هم احساس می‌کنم انگیزه دارم، جاه‌طلبی‌ام بالاست. راه من در تیم‌ ملی به پایان نرسیده است. ما جوانان با کیفیت زیادی داریم. من در جام‌جهانی خواهم بود و من می‌خواهم در یورو هم باشم». رونالدو ۳8 ساله با ۱۱۷ گل در ۱۸۹ بازی ملی بهترین گلزن تاریخ تیم‌های ملی است. این مهاجم در مسابقات قهرمانی اروپا در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ علاوه بر جام‌های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ حضور داشته است. رونالدو در پایان گفت:‌ از همه کسانی که در حرفه من مهم بودند تشکر می‌کنم. مسیر فوتبالی من طولانی بوده است اما می‌خواهم بگویم راه من همین است و هنوز تمام نشده است.

Page Generated in 0/0062 sec